|

Testirali smo Nissan LEAF: Genijalan spoj električnog i konvencionalnog

Testirali smo Nissan LEAF: Genijalan spoj električnog i konvencionalnog
8
E. Z.
22.12.2019. u 07:18
25
komentara
8

dijeljenja
1/50 Foto: Klix.ba
2/50 Foto: Klix.ba
3/50 Foto: Klix.ba
4/50 Foto: Klix.ba
5/50 Foto: Klix.ba
6/50 Foto: Klix.ba
7/50 Foto: Klix.ba
8/50 Foto: Klix.ba
9/50 Foto: Klix.ba
10/50 Foto: Klix.ba
11/50 Foto: Klix.ba
12/50 Foto: Klix.ba
13/50 Foto: Klix.ba
14/50 Foto: Klix.ba
15/50 Foto: Klix.ba
16/50 Foto: Klix.ba
17/50 Foto: Klix.ba
18/50 Foto: Klix.ba
19/50 Foto: Klix.ba
20/50 Foto: Klix.ba
21/50 Foto: Klix.ba
22/50 Foto: Klix.ba
23/50 Foto: Klix.ba
24/50 Foto: Klix.ba
25/50 Foto: Klix.ba
26/50 Foto: Klix.ba
27/50 Foto: Klix.ba
28/50 Foto: Klix.ba
29/50 Foto: Klix.ba
30/50 Foto: Klix.ba
31/50 Foto: Klix.ba
32/50 Foto: Klix.ba
33/50 Foto: Klix.ba
34/50 Foto: Klix.ba
35/50 Foto: Klix.ba
36/50 Foto: Klix.ba
37/50 Foto: Klix.ba
38/50 Foto: Klix.ba
39/50 Foto: Klix.ba
40/50 Foto: Klix.ba
41/50 Foto: Klix.ba
42/50 Foto: Klix.ba
43/50 Foto: Klix.ba
44/50 Foto: Klix.ba
45/50 Foto: Klix.ba
46/50 Foto: Klix.ba
47/50 Foto: Klix.ba
48/50 Foto: Klix.ba
49/50 Foto: Klix.ba
50/50 Foto: Klix.ba
O električnim autima zaista više ne treba govoriti kao o nekom čudu iz budućnosti. Najbolja potvrda toga je Nissanov LEAF. Električni auto koji je već u svojoj drugoj generaciji jedan je od najzaslužnijih modela koji su spojili konvencionalne sposobnosti i upotrebljivost kompakta sa električnim automobilom. Iako je kod nas raritet, isprobali smo šta to propuštamo kao kupci i tržište koje praktično ne prepoznaje električne automobile.
Nissan je sa svojim električnim kompaktom na vrijeme odigrao pravu kartu, pa dok mnogi tek sada hvataju priključak oni su do sada prodali preko 400 hiljada primjeraka svog LEAF-a, čime je uvjerljivo postao najprodavaniji potpuno upotrebljivi električni auto. I dok je u Norveškoj LEAF, velikim slovima jer je to ipak skraćenica od “Leading Environmentally-friendly Affordable Family car”, jedan od najprodavanijih automobila, kod nas on je potpuna nepoznanica. Nije ni čudo, jer je Bosna i Hercegovina zemlja koja u praksi ne porepoznaje postojanje električnih automobila niti bilo čime potiče njihovu prodaju.

U skladu sa tim LEAF i nije u zvaničnoj ponudi Nissana u Bosni i Hercegovini, ali to nije spriječilo zastupnika ove marke, kompaniju Guma M, da ipak naše tržište upozna sa ovim modelom. Na kraju krajeva, koliko kod to mi htjeli ili ne ovakvi automobili postaju sve češći i biće ih sve više, pa će se i zemlje poput naše vremenom morati prilagoditi njima, kako infrastrukturom punionica tako i samim zakonima.

Uprkos svemu, Nissan LEAF želi biti što konvencionalniji automobil koji, eto kao usput, ima električni pogon. Stoga smo mu i pristupili tako, vozili ga i tražili mu mane kao i svakom drugom automobilu.

Ova druga generacija LEAF-a donijela je znatno bolju energetsku efikasnost, ali i više snage i obrtnog momenta čime je ovaj kompakt dobio i novu dimenziju dinamičnog i zabavnog automobila. Uz novi i snažniji pogon LEAF je dobio i nove litijum-jonske baterije sa više kapaciteta.

Ipak, kada prvi put vidite LEAF, malo čime se razlikuje od bilo kojeg konvencionalnog kompakta. Privlačne i oštre prepoznatljive dizajnerske linije Nissana dobro mu stoje, a kada otvorite vrata otkriva se vrlo prostrana i praktična unutrašnjost. Na zadnjim sjedištima LEAF nudi prostor koji je među boljima u segmentu, dok je i prtljažnik sa 435 litara iznad prosjeka većine kompakta. Dodatna visina karoserije stvara osjećaj prostranosti u kabini i generalno u LEAF-u je ugodno voziti se i putovati.

Ipak, vozačko mjesto otkriva da LEAF nije baš obični kompakt. Digitalna tabla sa prilagodljivim instrumentima i pokazivačima kao i centralni tunel sa neobičnim "mjenjačem" traže malo navikavanja. Nissan je sa biračem stepena prenosa uspio biti originalan, ali ipak ova "kuglica" traži malo navikavanja. S druge strane, upravljač i većina funkcija infotainmenta isti su kao na ostalim Nissanima, pa tako u cjelini kokpit LEAF-a je ipak više konvencionalan nego neobičan. Također, vozačeva pozicija sjedenja je u suštini prilično visoka, što odgovara preglednosti ali i vožnjama na dužim relacijama. Ono što je bitno naglasiti, ne treba tražiti uporište visoke cijene LEAF-a u unutrašnjosti. Kvalitet materijala i izrade je u skladu sa kompaktima vrijednosti od oko 30-40 hiljada maraka. Razlog visoke cijene je, naravno, njegov električni pogon i primarno litijim-jonske baterije koje su raspoređene u podu ispod sjedišta.

Foto: Klix.ba Foto: Klix.ba


Samo pokretanje i vožnja je ono što LEAF ipak razlikuje od svih ostalih kompakta. Pritisak na dugme start i natpis "ready" jedini su indikatori da motor "upaljen". Bešumno pokretanje i lakoća kojom kreće svojstvena je samo električnim automobilima, te iskreno i dalje nas zabavlja kao malu djecu. Ispočetka gasite sve što bi moglo ometati tu gotovo besprijekornu tišinu, a onda poželite tiho pustiti Enjoy the silence od Depeche Mode. Najvažnije je, ipak, ne zaboraviti da ste sa LEAF-om jednako tihi i pješacima, pa na prelazima ili u blizini pješaka ipak treba biti oprezniji i biti siguran da li su uopšte svjesni da im je auto u blizini.

Kada i ako se zasitite tišine može početi zabava. Koliko god neobično zvučalo za jedan ekološki osvješten električni auto, da, on može biti itekako zabavan. Sada u drugoj generaciji LEAF dolazi sa osjetno više snage, pa ova osnovna verzija već ima 150 KS i što je još važnije moćnih 310 Nm okretnog momenta. Dostupnih odmah!

Snaga elektromotora prenosi se na prednje točkove, a ubrzanje je vrlo snažno i vrlo impresivno za auto težak 1,5 tonu. Do 100 km/h stiže za samo 7,9 sekundi, te kako nema gubitaka u prenosu sa lakoćom će "preskočiti" snažnije i razvikanije sportske aute. Jasno, gume niskog otpora kotrljanja nisu baš nešto poželjno kada želite sportsku vožnju, pa pri naglim ubrzavanjima će LEAF vrlo lako u prazno zavrtiti jedan od pogonskih točkova.

Foto: Klix.ba Foto: Klix.ba


U vožnji LEAF i dalje primarno oduševljava lakoćom kretanja i tišinom, a iako spada među teže kompakte, činjenica je da su glavni krivci te težine ipak sakriveni na najbolje moguće mjesto. U podu LEAF-a tako se nalaze baterijske ćelije ukupnog kapaciteta 40 kWh, te su zaslužne i za vrlo nisko težište automobila koji u suštini nije uopšte toliko nizak. U zavojima upravljač LEAF-a ne daje previše povratnih informacija te je generalno prelagan, dok ni sam ovjes nije podešen za neke sportske ukuse. LEAF je jednostavno ugodan gradski kompakt koji je više nego sposoban napraviti i duža putovanja.

Koliko duga, zavisi prvenstveno od vozača. Ako se lako zaigrate za zaraznim ubrzanjima ii držite visok prosjek brzine na autoputu domet će lako spasti i na manje od 200 kilometara. S druge strane, ako umjereno ubrzavate i održavate brzinu taj domet može biti i oko 350 kilometara, što je već respektabilna vrijednost. U tome velika pomoć može biti i funkcija B (braking) na mjenjaču ili E-Pedal. Kada su aktivirane svako vaše dizanje noge sa pedale gasa, ako je uopšte pristojne da ovdje tako nazovemo tu pedalu, praćeno je snažnijim usporavanjem i regeneracijom kinetičke energije koja može značajno dopuniti bateriju. Razlika je što E-Pedal sistem uz kočenje motorom dodaje i aktiviranje samih kočnica, čime su usporavanje ali i regeneracija energije još efikasniji. Zavisno od visinskog profila vašeg puta ovo može biti itekako vrijedna i dobra opcija za produženje dometa do prvog punjača. Ne samo to, uz funkciju E-Pedal vozač u prosjeku može 90% vremena koristiti samo jednu pedalu, što značajno smanjuje sam zamor vozača, naravno kada se naviknete na način rada sistema.

Možda najveća zamjerka tehnologiji motora i baterija kod LEAF-a ide na račun hlađenja. Kako ni u ovoj generaciji nema sistem vodenog hlađenja, LEAF i njegove baterije su vrlo osjetljivi na visoke temeprature, što značajno utiče na dugoročnu trajnost baterija ali i domet koji su u stanju obezbjediti. To postaje dodatno izraženo uz brži tempo vožnje.

Samo punjenje LEAF-a je proces koji primarno zavisi od punjača koji vam je dostupan. Ako ćete koristiti običnu kućnu utičnicu i pribor koji se isporučuje uz LEAF, budite spremni da to potraje oko 12 sati i više. Mnogo brže i efikasnije LEAF možete napuniti na posebnim punjačima snage do 6,6 kW gdje od 0 do 100% napunjene baterije trebate čekati 6 sati i 30 minuta. Moguće je napuniti ga još i brže ako imate pristup brzom punjaču sa snage od 50 kW, kada punjenje od 10 do 80% baterije traje svega 40 minuta. Jasno, radi zaštite baterije, punjenje od 80 do 100% će ići nešto sporijim tempom, dok se zbog dugotrajnosti i zaštite kapaciteta baterije ne preporučuje stalno punjenje na ovakvim punjačima.

Foto: Klix.ba Foto: Klix.ba


Iako kupovina ovakvog automobila kod nas i dalje nema finansijskog smisla, sam ugođaj i doživljaj vožnje kojeg pruža LEAF pokazao nam je zašto je to najpopularniji električni auto današnjice. Također, dovoljno je praktičan i upotrebljiv u svakodnevici da ga ne osjećate kao teret nego kao komoditet, a uz domet od oko 300 kilometara moguće ga je vrlo opušteno voziti čak i u BiH. Iako mreža punionica za električne automobile kod nas nije posebno razvijena za pohvalu je projekat Elektroprivrede BiH koja je za početak napravila mrežu punionica u Sarajevu, Bihaću, Goraždu, Mostaru, Travniku, Tuzli i Zenici. Daleko od toga da je to dovoljno, ali uz nekoliko privatnih punionica može biti dovoljno da i sa ovakvim automobilom uz prethodno planiranje ugodno putujete po BiH.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan Leaf 40kWh N-Connecta
Cijena testiranog modela sa opcijama: 74.000 KM

Motor: električni, 150 KS od 3.283 do 9.795 ork/min, 320 Nm od 0 do 3.283 okr/min
Prijenos snage: na prednje točkove
Performanse: ubrzanje od 0 do 100 km/h - 7,9 sec, maksimalna brzina 144 km/h.
Domet: 378 km
Dimenzije: dužina 4.480 mm, širina 1.790 mm, visina 1.540 mm, međuosovinsko rastojanje 2.700 mm
Težina: 1.520 kg
Garancija: 5 godina ili 160.000 km
Prijavi grešku


Komentari (25)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...