Auto testovi
22

Testirali smo Mitsubishi Eclipse Cross: Neočekivana alternativa iz Japana

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Ljubitelji sportskih automobila, kako oni stariji tako i oni iz "Fast and Furious generacije", i dalje na pomen imena Eclipse pred očima imaju sliku atraktivnog i brzog sportskog coupea. Ipak, stigli su neki novi klinci pa je tako i Eclipse sada, a šta drugo, nego SUV.

Iako nije pretjerano eksponiran, Mitsubishi je vrlo prisutan i aktivan u Bosni i Hercegovini, a kako globalno vrijedno rade na popunjavanju svoje ponude tako i kod nas stižu novi i zanimljivi modeli.

Naravno, vrijeme kada je Eclipse bio cijenjen sportski auto je davno iza nas, a sada svi žele samo svestran i sposoban SUV ili crossover. Mitsubishi je itekako svjestan toga pa je poznatom imenu dodao nastavak Cross i ponudio nam zanimljivu alternativu u prepunom segmentu kompaktnih SUV-ova.

U ponudi Mitsubishija Eclipse Cross je tačno između kompaktnog ASX i nešto prostranijeg i većeg Outlandera s kojim dijeli osnovu. Upravo ta osnova mu daje malu prednost u odnosu na dirketne rivale pa kako je zasnovan na većem SUV-u ima i benefite većeg međuosovinskog razmaka, ali i većine komponenti ovjesa.

Sviđa nam se: performanse motora, ponuda prostora, orginalan izgled, sposoban pogon na sve točkove.

Unutrašnjost je tako vrlo prostrana i udobna, što uz vrlo ugodna sjedišta čini Eclipse Cross poželjnim i za duga putovanja. Na zadnjim sjedištima iznenađuje količina prostora za noge, dok dodatni komfor daju nasloni zadnjih sjedišta čiji se nagib može individualno podešavati.

Kokpit Eclipsea Cross je prilično dobro organizovan ali dominira ergonomija i logika na koju smo navikli kod japanskih marki. Osim nekoliko prekidača koji su mogli biti dostupniji, najviše prostora za napredak otkriva infotainment sistem. Funkcionalnosti i mogućnosti mu ne nedostaje ali grafika, preglednost i prije svega upravljanje preko neobičnog "touch pada" na centralnom grebenu ipak nisu na nivou nekih konkurenata.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ponuda motora za Eclipse Cross počinje i završava sa 1,5-litarskim turbobenzincem od 163 KS. Istina, tu je i 2,2-litarski tubodizelaš, ali njega barem za sada nema u cjenovniku. Uz 250 Nm okretnog momenta ali i karoseriju tešku skoro 1,7 tona ne čini se posebno uvjerljivim "na papiru". Ipak, u vožnji je potpuno drugačiji i cijelo vrijeme ostavljao je utisak da ima znatno više snage i bolje performanse nego je to Mitsubishi deklarisao. Odličan odziv na gas i širok raspon u kojem je dostupan maksimalni obrtni moment lako će zavarati bilo koga da pomisli kako se ispod poklopca nalazi znatno veći motor. Ovaj motor podsjeća na istinske sportske gene Mitsubishija i zaista odlično odgovara ovom SUV-u, te uspjeva biti i razuman u potrošnji goriva, pa smo u prosjeku na našem testu trošili oko 8,5 litara benzina na 100 kilometara. Za ovaj motor poželjeli bismo jedino nešto bolji zvuk koji u višem radnom području postaje malo naporan.

Ne sviđa nam se: preglednost unazad, upravljanje multimedijom, CVT mjenjač.

Odlične performanse motora i dobro podešen ovjes koji nudi solidan kompromis udobnosti i dinamičnosti donekle "uspavljuje" CVT mjenjač. Za uravnoteženu i opuštenu vožnju na otvorenoj cesti, kao i za gradsku vožnju ovaj mjenjač je više nego dobar i ugodan. Također, vrlo efikasno iskorištava obrtni momenat motora i ima velike zasluge za umjerenu potrošnju. Ipak, kao i svaki drugi CVT mjenjač u nešto temperamentnijoj vožnji ostaje prilično inertan te ne reaguje na "gas" dovoljno brzo. Također, uslovno rečeno virtuelni stepeni prenosa, kojih ima čak osam, mogli su možda biti bolje proračunati jer na zavojitoj cesti i pri dinamičnom tempu često tražite idealan stepen prenosa. Ono što je pozitivno kada se odlučite ručno mjenjati brzine su poluge iza upravljača. Tu se opet otkriva Mitsubishijev trkaći pedigre. Fiksirane su na stubu upravljača, pa su tako uvijek na istom mjestu bez obzira na okretanje upravljača, i što je najvažnije, dovoljno su velike da su uvijek na dohvat vrha prstiju. I da, nisu izrađene od neke jeftine plastike nego od metala, što se itekako osjeti pod prstima. U kratko, voljeli bismo da je Mitsubishi ponudio opciju da uz izvrsni pogon na sve točkove možete dobiti ručni mjenjač. Ipak, CVT je za sada uz ovaj pogon obavezan.

Dinamički Eclipse Cross je neobično raznovrstan, u opuštenom tempu je vrlo ugodan i gotovo previše bezosjećajan. Ipak, kada ga stavite pod opterećenje i krenete agresvinije "gaziti" kroz zavoje pokazuje da je to ipak vrlo ozbiljan auto koji može držati vrlo visok tempo na takvoj cesti. Velika pomoć je i odličan pogon na sve točkove, pogotovo na mokrom asfaltu, koji inteligentnom raspodjelom distribucije snage i momenta sigurno vodi Eclipse kroz zavoje i daje vozaču veliku dozu samopouzdanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Mitsubishi sa Eclipseom Cross svakako nudi hvale vrijednu alternativu kojoj definitivno nije jedini argument egzotičnost i neobičan dizajn. Ovo je vrlo sposoban i svestran auto koji će uz praktičnost pokazati i svoj sportski duh kada je to potrebno. Na žalost, kao i ostale japanske marke na našem tržištu, tako i Mitsubishi "pati" od dodatnih carinskih nameta što njihove modele na našem tržištu postavlja u nefer poziciju. Ipak, Eclipse Cross u osnovnoj verziji i sa prednjim pogonom može se dobiti od 48 hiljada maraka, što i nije toliko predaleko od glavnih konkurenata. Naravno, ako želite izvrstan pogon na sve točkove koji se odlično snalazi i u offroad zadacima, ali i na cesti, i nešto više opreme lako je doći i do 66 hiljada maraka koliko je koštao testni model sa doslovno svim dostupnim opcijama.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mitsubishi Eclipse Cross 4WD Intense Plus CVT Cijena osnovnog modela: 48.000 KM Cijena testnog modela s opcijama: 66.500 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 75 × 84,8 mm, radna zapremina 1.499 ccm, kompresija 10: 1, maksimalna snaga 120 kW (163 KS) pri 5.500 okr/min, maksimalan okretni moment 250 Nm pri 1.800 - 4.000 okr/min, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: pogon na sve točkove, 8-stepeni automatski CVT mjenjač, aluminijske felge prečnika 18 inča s gumama 225/55 R18 (Yokohama BlueEarth).

Šasija: Prednji ovjes - nezavisni McPherson. Zadnji ovjes - multilink, nezavisni ovjes. Električni servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h - 9,8 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Potrošnja na testu - 8,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 8,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,2 l/100 km, kombinovano 7,0 l/100 km. Zapremina rezervoara - 60 l. Emisija CO2 - 159 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.405 mm. Širina - 1.805 mm. Visina - 1.685 mm. Međuosovinski razmak - 2.670 mm. Prtljažnik – 359 do 1.140 litara. Težina praznog vozila – 1.668 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.150 kg.

Oprema testnog automobila: ABS, ASC, TCL, HAS, BAS, ESS, EPB – Električna ručna kočnica, SRS – prednji zračni jastuci (vozač I suvozač), SRS – bočni zračni jastuci (vozač I suvozač), SRS – Zračni jastuk za koljena vozača, SRS – Bočne zračne zavjese (sprijeda I straga), Isključivanje suvozačkog zračnog jastuka, FCM – automatsko kočenje u gradu, LDW – upozorenje za izlazak iz vozne trake, AHB – automatska duga svjetla, Imobilizator, TPMS – indikator tlaka u gumama, Centralna brava s daljinskim upravljanjem, zadnje svjetlo za maglu, 4 parkirna senzora sprijeda, 4 parkirna senzora straga, kožom obložen servo volan podesiv po visini I dubini sa komandama tempomata, limitatora i audio sistema, kožom obložena ručica mjenjača, premium tekstilna obloga na sjedalima sa srebrnim štepom, zadnja klupa podesiva uzdužno I po nagibu, 60:40 preklopiva, hromirane ručice vrata, rolopokrov prtljažnika, instrument ploča obložena I mekana na dodir, srebrni obruč instrumenata, ležište za pametni telefon, pretinac za rukavice, utičnica 12V, držači za čaše, klizni naslon za ruke, utičnica 12V straga (za stražnju klupu), dvozonski automatski klima uređaj sa peludnim filterom, SDA – dodirni ekran za audio system povrh instrument ploče, DAB – digitalni radio prijamnik, LW/MW/FM radio, CD/MP3, 6zvučnika (2visokotonca), Hands free - Bluetooth system, prikaz sa kamere straga, Touch Pad za upravljanje multimedijom na SDA, električno podesivi prozori sprijeda I straga, automatski za vozača, HUD – Head Up Display – Transparentan ekran u vidnom polju vozača za prikaz informacija o statusu vozila, tempomat I limitator brzine, senzor svjetla I kiše, rešetka hladnjaka srebrne boje, hromirane lajsne oko prozora, mat crna zaštita blatobrana, krovni spojler, retrovizori u boji, elektropodesivi I grijani, krovni nosači u crnoj boji, dodatno zatamnjena stakla sprijeda, krovna antena u obliku peraje, LED dnevna svjetla, LED stop svjetlo visoko montirano, prednja svjetla za maglu, KOS – (Pametni ključ, START-STOP prekidač), kamera straga, vjetrobransko staklo sa dodatnom izolacijom od buke, sjenila za sunce sa LED rasvjetom, 18-inčne aluminijske felge s gumama 225/55 R18, retrovizori eletrično sklopivi, središnji dio odbojnika sjajno crni, rešetka hladnjaka hrom/srebrna, zaštita podvozja srebrne boje, mat crne bočne lajsne sa srebrnim detaljima, hromirana lajsna na vratima prtljažnika, BSW – Upozorenje na mrtvi kut, LCA – Asistencija kod promjene vozne trake, RCTA – Upozorenje na prilaz straga, sistem od 4 kamere za praćenje okoliša, pri vožnji unazad, LED glavna svjetla sa autoregulacijom, pranje prednjih svjetala.

Garancije: Fabrička garancija za vozilo u prve dvije godine je bez ograničenja pređenih kilometara. Ukupan period garancije je 5 godina ili 100.000 kilometara. Garancija za prohrđavanje - 12 godina. Period mobilne garancije - 5 godina.