Auto testovi
28

Testirali smo Mercedes-Benz C-Klasu: Genscher u manjem formatu

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Mercedes-Benz je nekada zvao C-Klasu "baby-Benz", a koliko je tada bio važan kao najmanji i najpristupačniji model, sada je još važniji ali iz drugih razloga. Zbog elegantne i klasične trovolumenske karoserije i ponude sjajnih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem čini nam se da bi ovakva C-Klasa na neki način mogla biti Posljednji Mohikanac.
U segmentu klasičnih trovolumenskih modela D segmenta skoro pa oduvijek i konstantno vlada njemačko trojstvo sačinjeno od C-Klase, Serije 3 i Audija A4. Iz generacije u generaciju među njima su preovladavale nijanse uz jasne smjernice koji od ta tri modela cilja na koji tip kupca i vozača. Ipak, ovaj put je čini nam se Mercedes-Benz otišao korak dalje i postavio standarde izuzetno visoko, do te mjere da smo nakon testa sasvim mirne savjesti C-Klasu zvali "malim Genscherom", nadimkom kojeg je nekada nosila S-Klasa serije W140, a dobila ga po Hansu Dietrichu Genscheru, njemačkom ministru vanjskih poslova koji je između ostalog bio prepoznatljiv po svom Mercedes-Benzu 600 SEL.

Jasno je, C-Klasa je uprkos SUV trendu i dalje vrlo važan model za Mercedes-Benz. Kako i ne bi bio kad su ih do sada prodali više od milion primjerka u Evropi i ukupno više od 2,5 miliona u cijelom svijetu. Jasno, govorimo samo o četvrtoj generaciji koja je bila na tržištu od 2014. godine, dok je ukupni staž C-Klase dostigao čak 28 godina, naravno ako ne računamo na njenog prethodnika W201 ili popularnog Mercedesa 190.

Čemu uopšte poređenje kompaktne limuzine s početka ponude sa najprestižnijim modelom koji je namijenjen najbogatijima i vođama država? Jednostavno, kod Mercedesa je u vijek tako bilo. S-Klasa je uvijek bila pokazni izlog trenutno moguće i dostupne tehnologije, komfora i voznih osobina, nakon čega su neke od tih elemenata dobijali modeli nižih klasa. Ipak, uvjereni smo da je ovaj put Mercedes nadmašio sam sebe te zaista kao nikada do sada preselio dizajn, uređenje ali i tehnologiju iz S-Klase direktno u C-Klasu.

Nikad elegantnija i privlačnija C-Klasa

Iako je Mercedes uvijek imao prepoznatljiv i elegantan dizajn, ovaj put su napravil zaista odličan spoj klasične forme i modernih elemenata. Kratki prevjesi, dugačak poklopac motora uz dominantnu masku i moderna LED svjetla uz tečne linije čine C-Klasu dostojnom italijanske škole dizajna, pa nije ni neobično da nas je iz određenog ugla zadnji dio podsjećao na Giuliu. Naravno, glavni uzor ipak je bila S-Klasa, pa je na prvi pogled i bez referenci u dimenzijama lako zamjeniti C-Klasu za veliki S.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Unutra je još jasnije da je sve rađeno po skripti iz S-Klase, s tim da su detalji okruglih ventilacijskih otvora u C-Klasi možda i još bolje izvedeni nego u velikom bratu. Iako je u svakom detalju jasno da je ova generacija C-Klase dijete digitalnog doba i da "televizori" dominiraju dizajnom i ergonomijom, činjenica je da kada se jednom smjestite iza odličnog trokrakog upravljača taj futuristički kokpit u stvari ima smisla i u praksi vrlo dobro funkcioniše.

Za razliku od A-Klase, nova C-Klasa je dobila centralno smješten infotainment sa velikim ekranom koji je direktno "precrtan" iz S klase, te je blago zakrenut prema vozaču. U serijskoj opremi ovaj ekran ima dijagonalu od 9.5 inča, dok smo mi ipak uživali u opcionalnom ekranu dijagonale 11.9 inča. Svi ljubitelji raskošnih infotainment sistema u C-Klasi će definitivno biti u svom elementu, a uz pregledan ekran tu je i nova generacija MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sistema koji sada ima intuitivnije upravljanje i mogućnost učenja komandi.

Sviđa nam se: vozne osobine, nivo završne obrade, performanse motora, zvučna izolacija, ponuda prostora...

Ono što nas je najviše zanimalo je nivo kvaliteta materijala i završne obrade, jer se još sjećamo prethodne generacije C-Klase koja je imala poneki "cvrčak" i nekoliko plastičnih umetaka koje nismo očekivali u Mercedesu. Zahvaljujući opet vrlo monolitnom dizajnu kokpita ali i činjenici da je veliki ekran objedinio niz funkcija za koje su nekad bili potrebni "dugmići" nova C-Klasa ostavlja mnogo bolji utisak, onaj dostojan srebrne zvijezde. Cvrčaka ovaj put nema, dok su i materijali znatno kvalitetniji i ugodniji na dodir.

Također, u novoj generaciji C-Klasa donosi i više prostora na zadnjim sjedištima, pa ako niste razmaženi bespotrebno visokim SUV kabinama u C-Klasi nazad se sjedi vrlo ugodno i opušteno i na dugim putovanjima. Istina, to se mora u velikoj mjeri zahvaliti i naprednom dizajnu prednjih sjedišta, koja su vrlo ugodna i izdašno podesiva, ali u isto vrijeme imaju vrlo dobro oblikovane naslone koji su dali još poneki centimetar za noge putnika nazad.

Dobar podsjetnik zašto je ovo idealan format

Pod najezdom SUV verzija i podverzija klasične trovolumenske limuzine polako ali sigurno izumiru, iako su generacijama bile, a što se nas tiče, i ostale mjerilo vozne dinamike i praktičnosti za porodične i poslovne potrebe. Pogotovo u ovom formatu D segmenta. U to smo još sigurniji nakon druženja sa ovom W206 generacijom.

Ne sviđa nam se: cijena, doziranje kočne sile, preglednost nekih funkcija infotainmenta...

Prije svega, same proporcije su i uz više prostora i dalje ostale u granicama pristojnog, pa C-Klasu i dalje sa lakoćom vozite i parkirate u gradskim gužavama. Drugo po čemu smo primjetili da se previše i prečesto vozimo u SUV modelima je sama vozačka pozicija. U C-Klasi se sjedi nisko sa sjajnim upravljačem skoro okomitim na grudi i sa pogledom na dugačak poklopac motora, a svaku promjenu pravca osjetite vrlo precizno u donjem dijelu leđa. Bez obzira što je ovo i dalje "obična" C-Klasa u poređenju sa prosječnim SUV-om vozi se kao pravi AMG.

To ne znači da se Mercedes odrekao udobnosti, naprotiv. Naime, najveća razlika u odnosu na prethodnu generaciju jeste upravo podešenost ovjesa i voznih osobina, pa je sada C-Klasa značajno ugodniji i udobniji auto, čak i uz AMG paket koji je rijetko kada bio poželjan na lošijim cestama poput naših. Odličan odnos mekoće i udobnosti sa visokim nivoom upravljivosti čine novu C-Klasu vrlo sposobnom na zavojitim cestama, dok na dugačkim etapama autoputa "klizi" rasterećeno i bez napora. To naravno treba zahvaliti i sjajnoj zvučnoj izolaciji koja iznova postavlja standarde u klasi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Odličnu dinamiku C-Klase zaokružuje snažan i moderan "blago hibridni" turbodizelaš koji je uparen sa električnim motorom od 15 kW koji je tačnije integrisan u mjenjačku kutiju. Integrisani starter-generator (ISG) koristi ugrađeni 48-voltni električni sistem koji osigurava funkcije kao što su "jedrenje", pojačavanje ili rekuperacija energije i omogućava značajne uštede goriva, što u vožnji znači da se motor doslovno neprimjetno gasi i pokreće, baš kao što je i prelazak na način vožnje “jedrenja” sa isključenim motorom na snažno ubrzanje. Također, i u praznom hodu, inteligentna interakcija između ISG-a i motora sa unutrašnjim sagorijevanjem pruža izrazito miran rad. Uz snagu od 200 KS i 440 Nm ubrzanja i međuubrzanja su vrlo uvjerljiva, pa tako do 100 km/h sprinta za oko 7 sekundi, ali ujedno daju i uglađenost koja savršeno pristaje C-Klasi. Također, uz izvanredno isprogramiran 9G automatski mjenjač efikasnost ovog pogonskog sklopa je zaista impresivna, te je potrošnja na nivou daleko slabijih i lakših automobila. Na otvorenoj cesti C220d sa 4Matic pogonom na sve točkove tako nam je trošio ispod 5 litara, dok je u gradskog gužvi taj prosjek rastao do 7 litara. Prilično nevjerovatno s obzirom na performanse i gabarite C-Klase.

Ovaj pogonski paket jednako impresivno izgleda i u dinamici. Upotpunjen sistemom zakretanja sva četiri točka C-Klasa je okretna poput gradskog kompakta, ali i vrlo uvjerljiva i sigurna na visokim brzinama. Također, zahvaljujući ovom sistemu okretnost na uskim parkinzima je na nivou malih gradskih automobila. Zahvaljujući snažnom dizelašu i odličnom mjenjaču lako se zaigrati i kroz zavoje, gdje ovakva C-Klasa daje veliku dozu povjerenja i prianjanja, u idealnoj mjeri koliko je potrebno ovom tipu limuzine. Poželjeli bismo tek bolje kalibrisane kočnice. Daleko od toga da ove nemaju dovoljno snage, ali jednostavno način doziranja kočne sile na papučici na prvi stisak ne djeluje toliko uvjerljivo, dok je nakon toga sam hod papučice dugačak, te je pri brzoj vožnji potrebno navići se na ovakvo doziranje kočne sile.

KLIX AUTO IZBOR: Mercedes-Benz C 200 EQ Boost (204 KS) 9G-TRONIC - Cijena do registracije - 96.675 KM

Naravno da nijedan auto nije savršen, ali ako gledamo neke uvriježene postulate i kriterije Mercedes-Benz se ovom generacijom C-Klase dobro primakao savršenstvu. Naravno da je S-Klasa i dalje bolji, napredniji i kvalitetniji auto, tako i treba biti. Ali u nekim okvirima automobila o kojima običan kupac, da ne kažemo smrtnik, može razmišljati C-Klasa je postavila standarde izuzetno visoko. Na žalost iz perspektive tog kupca C-Klasa nije nikad bila više udajena, jer kao i u ostalim klasama i ovdje je cjenovni prag daleko odmakao, te ovako opremljenu i pogonjenu C-Klasu treba platiti skoro 140 hiljada maraka. Ne tako davno za te novce se mogla uzeti za broj veća E-Klasa sa šest cilindara, ali ta vremena očito možemo samo zaboraviti. S druge strane, uz izbor benzinca od 204 KS koji također ima EQ Boost tehnologiju i pomoć elektromotora, uz manje opreme, ipak se može doći do jednako snažne C-Klase za manje od 100 hiljada maraka.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što su nam Mercedes-Benz i C-Klasa svakako pokazali je činjenica da ovakve limuzine definitivno trebaju i moraju ostati na tržištu, te da itekako imaju šta ponuditi. Sjedenje visoko i SUV-ovi bez pogona na sva četiri točka uz ovakve aute izgledaju još besmislenije, kako na papiru tako i u praksi.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz C 220d EQ-Boost 4Matic 9G-DCT

  • Cijena osnovnog modela: 90.610 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 138.867 KM

  • Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno. Električni motor smješten u mjenjaču - 15 kW. Ubrizgavanje goriva u cilindre po principu zajedničkog voda, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 200 KS pri 4.200 obr/min. Najveći obrtni moment 440 Nm pri 1.800 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko obje osovine, sistem zakretanja sva četiri točka, 9-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija naprijed - 225/45 R18, nazad - 245/40 R 18 (Pirelli Cinturato P7).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,4 s. Najveća brzina - 239 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 5,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, kombinovano 4,5 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 118 g/km - Euro 6d-ISC-FCM.

  • Dimenzije: Dužina – 4.751 mm, širina – 1.820 mm, visina – 1.437 mm. Međuosovinski razmak – 2.865 mm. Zapremina prtljažnika 455 litara. Masa praznog automobila – 1.705 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.400 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 litra.

  • Serijska oprema testnog automobila: Mercedes-Benz C 220d