Auto testovi
39

Testirali smo Jeep Renegade: Najbolje iz oba svijeta

Piše: E.Z.
(Foto: Klix.ba)
Vjerovatno najveći novitet i promjena koju je Jeep uveo u svoju ponudu u zadnje vrijeme je simpatični i kockasti Renegade. Zlobnici kažu da je to FIAT sa drugačijom karoserijom, a mi smo se uvjerili da je mnogo više od toga i da je u stvari jedan od rijetkih kompaktnih crossovera čija kupovina ima smisla.
Jeep je marka poznata po svojoj tradiciji vrhunskih terenskih automobila, pa iako izgleda logično da im takva orijentacija ide u prilog u vrijeme kada se terenci i SUV modeli nalaze na vrhuncu popularnosti. Ipak, istina je da nije tako lako napraviti tranziciju sa klasičnih "hardcore" terenaca, po kojima je Jeep slavan, prema urbanim crossoverima kojima je izgleda važno sve osim terenske vožnje.

Prvi konkretan pokušaj Jeepa u segmentu kompaktnih gradskih crossovera ipak je i više nego samo pokušaj. Renegade je stigao prije pet godina i već je doživio svoje blago dotjerivanje, a u vrlo kompetitivan segment donio je pravo osvježenje i pravi megamiks dva prilično različita automobilska svijeta.

Robustan i izraženo "kutijast" dizajn je potpuno originalan, te Renegade spada među one automobile koji ili vam se odmah svide ili ih ne razumijete. Ipak, više je onih kojima je Renegade simpatičan, a velika zasluga ide na račun prepoznatljivog prednjeg dijela sa velikim okruglim svjetlima i Jeep maskom sa neizbježnih sedam proreza. Također, karoserija visokog krova i pravilnih oblika znači i da Jeep u unutrašnjosti donosi odličnu ponudu prostora i sam osjećaj prostranosti i preglednosti.

Za razliku od nekih drugih crossovera ovog segmenta Jeep Renegade je ipak za nijansu prostraniji i udobniji, te se može zaista ponuditi kao adekvatna opcija za četveročlanu porodicu. Čak je i prtljažnik zapremine 351 litra sasvim dovoljan zahvaljujući pravilnom obliku.

Razigran vanjski izgled nastavlja se i unutra. Kvadratne forme i zanimljivi detalji poput malih logotipa koji odaju počast slavnom Jeepu Willysu čine unutrašnjost originalnom, što ne znači da nije funkcionalna. Ergonomija je sasvim zadovoljavajuća, dok je multimedijalni sistem na centralnoj konzoli odlično smješten i vrlo pregledan. Također, kvalitet materijala i izrade je na solidnom nivou, te su tek poneki detalji izrađeni od lošije i grublje plastike. Osjećaj kvaliteta znatno podiže i odlična aluminijumska ručica mjenjača koja idelano "leži" u ruci.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Donji dio centralne konzole na kojem su smještene komande klima uređaja i komande za upravljanje radom pogona na sve točkove na prvi pogled izgledaju ne baš pregledno i logično, ali u vožnji su vrlo laki za dohvatiti i koristiti bez gledanja.

Mana ovakvog oblika karoserije i izgleda očituje se u količini buke i samog otpora zraka kojeg stvara pri višim brzinama. Također i vozač mora neko vrijeme sticati pouzdanje da ovako visoka karoserija i krov ne znači da Renegade ne može dovoljno žustro prolaziti kroz zavoje i mijenjati težište. Naprotiv, Renegade je vrlo ugodan i udoban ali u isto vrijeme ostaje vrlo predvidljiv i siguran u zavojima.

Ipak, ono u čemu nas je ovaj Amerikanac sa Italijanskim pasošom (Renegade se proizvodi u Italiji uz bratski FIAT 500X) iznenadio su mogućnosti i performanse na terenskoj vožnji. U segmentu gdje je sam pogon na sve točkove potpuna rijetkost Renegade dolazi sa vrhunskim Jeep Active Drive sistemom pogona na sve točkove. Vrlo jednostavnim odabirom načina rada pogon se prilagođava upotrebi na snijegu, blatu, pijesku ili jednostavno ga ostavite u automatskom načinu rada. Također, za posebno izazovne situacije nudi i opciju zaključavanja diferencijala kada se svi točkovi okreću istom brzinom i od Renegadea prave zaista pravog malog terenca. Kao da to nije bilo dovoljno Jeep u opciji nudi i Jeep Active Drive Low sistem koji nudi dodatno skraćeni prijenos od 20:1 za posebno zahtjevne terene.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Upravo sa ovako širokim rasponom mogućosti pogona Jeep Renegade je neprikosnoven u segmentu.Zato smo iskoristili zadnji snijeg ove godine i uz obilje blata i opremljeni samo običnim cestovnim zimskim gumama zabavili se sa Renegadeom kao sa nijednim SUV-om ovog formata. Upornost kojom Renegade kopa čak i kada stane u blatnjavim kolotrazima zaista je impresivna, te je zaista sposoban nadmašiti i mnogo veće i ozbiljnije terence. Zaista, Jeep je sa Renegadeom uspio spojiti najbolje iz svijeta terenaca i crossovera, te već u svom prvom pokušaju mnogima očitao lekciju da za SUV nije dovoljna samo dodatna visina podnice. Naravno, većini kupaca će biti dovoljno i samo to, pa Rengade dolazi i u verziji sa pogon samo na prednje točkove.

Ne smijemo zaboraviti da odlične cestovne ali terenske performanse testnog Renegadea treba zahvaliti odličnom dvolitrenom turbodizelašu od 140 KS i čak 350 Nm okretnog momenta. U vrijeme "downsizinga" i sve manjih motora pravo je uživanje pod papučicom gasa osjetiti relativno veliki i moćan turbodizelaš koji u svakoj brzini ima dovoljno obrtnog momenta i snage da se izbori sa zahtjevnim terenom. Također na asfaltu je vrlo uglađen i umjeren tempo nagrađuje vrlo skromnom potrošnom goriva, te svoj karakter otkriva tek nešto bučnijim radom pri hladnim startovima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Još jedna vrlo velika prednost Jeepa Renegade je raznovrsna ponuda motora, pogona i opreme. Nakon redizajna u kojem je dobio modernija LED svjetla i blago dotjerivanje unutrašnjosti najvažnije novosti su 1,0-litarski turbobenzinac od 120 KS koji je dostupan samo uz prednji pogon ali zato nudi odličnu ulaznu cijenu, dok je nama najprimamljivji 1,3-litarski turbobenzinac koji se nudi u verzijama od 150 i 180 KS koji stiže uz automatik od čak 9 stepeni prijenosa i odlični 4x4 pogon uz LOW opciju. Dizelska ponuda je svježija uz 1,6 motor od 120 KS koji se nudi uz prednji pogon, dok klasik ponude ostaje Renegade uz ovaj dvolitreni turbodizelaš koji zahvaljujući obrtnom momentu ostaje najbolji izbor za one koji će svoj Jeep voziti tamo gdje se zaista odlično snalazi - van asfalta.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4 Longitude Cijena osnovnog modela: 34.140 KM (1.0 Turbo, 120KS, FWD) Cijena testnog modela: 48.140 KM

Ocjena: 8,0 od maksimalnih 10

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.956 ccm, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - commonrail, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 103 kW – 140 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 350 Nm pri 1.750 obr/min.

Prijenos snage: 6-stepeni ručni mjenjač. Elektronski kontrolisan pogon na sve točkove s mogućnošću blokade diferencijala. Felge 7J x 17, gume dimenzija 215/60 R17 (Bridgestone Blizzak).

Šasija: Prednji ovjes - nezavisni McPherson, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - McPherson, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,5 s. Maksimalna brzina - 181 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 134 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina - 4.236 mm. Širina - 1.805 mm. Visina - 1.697 mm. Međuosovinski razmak - 2.570 mm. Krug okretanja - 11,07 m. Visina podnice od tla - 198 mm. Prilazni/Silazni ugao - 21/32,1. Zapremina prtljažnika od 351 do 1.297 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.540 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 48 lit.

Serijska oprema testnog automobila: ISOFIX, podešavanje volana po dubina/visina, senzor praćenja pritiska u pneumaticima, električni servo volan, centralna brava, kontrola proklizavanja, rezervni točak manjih dimenzija, prednji naslon za ruke, limitator brzine, saten ručica mjenjača, isključivanje suvozačevog vazdušnog jastuka, električno podizanje prozora naprijed/pozadi, prednji/bočni vazdušni jastuci + vazdušne zavjese naprijed/pozadi, manuelno podešavanje prednjih sjedišta, električna parking kočnica, 3. naslon za glavu pozadi, asistencija pri kočenju, integrisana antena, senzor promjene trake, Uconnect servis, ESC kontrola stabilnosti + pomoć pri kretanju uzbrdo, komande na volanu audio/radio, tempomat, 12V utičnica na centralnoj konzoli, podešavanje prednjih sigurnosnih pojaseva, 6 zvučnika, Start&Stop sistem, 3.5” TFT putni računar, ABS, vazdušni jastuci naprijed prednji/bočni, 5” Radio, manuelni klima uređaj, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, SELEC -TERRAIN (TM) Sistem - samo za 4WD sa sistemom LOW, krovni nosači u crnoj boji, prednja svjetla za maglu, USB ulaz, elektro podesivi retrovizori u boji vozila sa opcijom odmrzavanja, zadnji parking senzori.

Garancije: Četiri godine garancije na automobil