Auto test
5

Testirali smo Infiniti Q30: Globalizaciji u čast

Piše: E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Infiniti Q30 najbolji je primjer kako globalizacija i saradnja velikih kompanija mogu izroditi nešto dobro. Poveli smo ovaj zanimljiv kompakt na put dugačak više od dvije hiljade kilometara i provjerili kako se snalazi u ulozi porodičnog automobila u gradu, na autoputu, ali i na zavojitim cestama.

Iako je Infiniti kod nas još uvijek prilična novost te je uz to pred ovom markom trnovit put formiranja imidža kod kupaca, činjenica je da imaju prilično zanimljivu ponudu. Pored klasičnih limuzina i kupea, upravo u Evropi bi trebao biti najzanimljiviji model Q30. Iako u osnovi kompakt, to je itekako zanimljiv mješanac. Koristi tehničku osnovu i platformu Mercedes-Benza GLA pa samim tim spada i u crossovere, dok na raspolaganju ima i motore iz Renaulta. Dakle, ukratko, pred nama je Japanac Njemačkih gena i Francuskog srca, a kako bismo provjerili da li je automobilski Frankenstein ili ugodan i moderan porodični kompakt krenuli smo na turneju od preko dvije hiljade kilometara i kroz nekoliko zemalja, u ne baš idealnim vremenskim uslovima.

Osnova koju koristi Infiniti Q30 dozvolila je izdašno dimenzioniranje blatobrana, ali i samog podvozja i njegovog hoda, pa iako nema pretjerano povišenu podnicu, Q30 vizuelno i praktično jeste zanimljiva varijacija na temu kompaktnog crossovera. Naravno, nije namijenjen terenskim izazovima, ali ipak nešto lakše će savladati lošiju cestu i uslove vožnje. Također, zahvaljujući tome, Q30 je i vrlo udoban te u suštini ne dolazi s niskoprofilnim gumama, što otkriva da je zaista podređen ugodnoj vožnji. Ipak, u Infinitiju su uspjeli napraviti solidan kompromis da Q30 ne bude premekan i "operisan" od dinamike. Za ovako podignut auto zanimljivo je koliko se malo naginje pri naglim promjenama pravca pa se na zavojitim cestama ustvari vrlo dobro snalazi.

Također, Q30 zahvaljujući modernom multilink ovjesu nazad ostaje agilan i vrlo siguran pri bržem tempu, ali ipak Q30 je zamišljen kao dobar kompromis dinamičnosti i upotrebljivosti pa mu tako najbolje i odgovara umjeren tempo i ugodna vožnja.

Ponuda motora za Q30 je prilično dobra i raznolika, a za one koji biraju dizelaše nude se dvije opcije. Slabija, ali vjerovatno i poželjnija opcija je 1,5-litarski turbodizelaš koji se dokazao kao jedan od najekonomičnijih i najpouzdanijih turbodizelaša nove generacije u brojnim Renaultima. Za razliku od većeg i snažnijeg 2,2 CDI turbodizelaša od 170 KS, ovaj motor je znatno uglađeniji i tiši te nudi dobar odnos vrlo pristojnih performansi uz ekonomičnost koja je i dalje među najboljima u klasi motora ove radne zapremine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Na dionicama koje smo prelazili autoputem ovaj motor se sasvim dobro nosio sa ne tako laganim kompaktom, četiri putnika i njihovim prtljagom. Ne treba očekivati čuda, ali umjeren tempo lako održava i uspijeva ostati vrlo ekonomičan. Tačnije, nakon više od dvije hiljade kilometara, gdje je većina vožnje bila po autoputu, ali i uz dosta stajanja u gradskim gužvama i pravi zimski režim korištenja, putni računar je pokazivao vrlo pohvalan prosjek od 5,7 l/100 km. Može čak i dosta niže od toga uz nešto umjereniji tepo i nešto više pažnje.

Istina, performanse su tek dovoljne te možda nekima neće ići u paru s premium imidžem koji nosi Infiniti, ali za takve apitete možda bi bolje pristajao jedan od modernih i snažnih benzinaca koje je Infiniti preuzeo s polica Mercedesa.

Unutrašnjost je također zanimljiv spoj poznatih rješenja, uglavnom iz Mercedesa, i klasičnih elemenata, svojstvenih za Infiniti. Tako je vozačko okruženje, uključujući ergonomiju i logiku rasporeda prekidača i komandi, potpuno jednako onima u A klasi ili u GLA, ali su u Infinitiju svoju dozu uređenja i luksuza donijeli detaljima poput centralne konzole i armaturne ploče koja je obložena kožom i vidljivo prošivena koncem.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Centralna konzola tako je prilično klasičnog izgleda, u odnosu na GLA, ali je vrlo logično raspoređena i pregledna, dok je ekran navigacijskog uređaja odlično pozicioniran i vrlo pregledan. Također, infotainment sistem nije možda jedan od najsavremenijih na tržištu, ali što je najvažnije vrlo lako se povezuje i nudi sve opcije za multimediju i navigaciju koje su potrebne u savremenom kompaktu.

Sama ponuda prostora u Q30 je prilično umjerena te otkriva da je raskošan dizajn karoserije "pojeo" nekoliko centimetara koji bi bili korisni unutra. U suštini, najviše prostora nedostaje u visini putničke kabine, što je donekle i logično s obzirom na to da je Q30 relativno visok, ali ima donekle nisku liniju krova. Uz prilično visoko postavljena sjedišta viši putnici će malo duže tražiti idealnu poziciju, dok ne pomaže ni stakleni krov zbog čijeg mehanizma je obloga krova još bliže glavama putnika.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S druge strane, prtljažnik sa zapreminom od 430 litara je vrlo izdašan i jedan je od boljih među kompaktima ove veličine. Upravo zbg toga je Q30 vrlo pogodan i ugodan i za duža putovanja, a ukupan ugođaj uz dobru zvučnu izolaciju čini ga vrlo svestranim i privlačnim. Na kraju krajeva, to bi jedan crossover trebao i biti.

S cijenom od nepunih 50 hiljada maraka uz izdašnu opremu i vrlo štedljiv dizelski motor Q30 je zanimljiva alterantiva za kupce koji žele kompakt, ali se žele i istaći iz mase u saobraćaju. Q30 je već neko vrijeme prisutan, ali i dalje izgleda vrlo svježe i neobično te svakako spada među najzanimljivije modele ove marke, pogotovo u ovom dijelu svijeta. Najbolje od svega, Q30 može se dobiti i s pogonom na sve točkove i u QX verziji koja je pogodnija onima koji žele izraženiju SUV notu u ovom kompaktu.

Tako Q30 odlično balansira na granici premiuma, kako cijenom, tako i samom ponudom i izradom, a vjerovatno je trenutno i najvažniji model u ponudi ove marke koja se svojski trudi da bude prihvaćena i u Evropi. Kvalitetom i ponudom zaslužuje to, a ovako opsežno dijeljenje tehnologije i platformi može biti samo prednost u toj misiji.

Podaci o testnom automobilu: Infiniti Q30 PREMIUM 1.5 D Redovna cijena testnog modela: 62.918 KM Cijena testnog modela (akcija): 49.900 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 80 kW - 109 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalan obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda – common-rail.

Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Gume 235/50 R18.

Šasija: Prednji ovjes - spiralne opruge s dvostrukim poprečnim ramenima, stabilizator. Zadnji ovjes - nezavisni, multi-link, amortizeri, stabilizator. Kočnice - ventilirani diskovi naprijed i puni diskovi nazad, ABS.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do100km/h - 12,0 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 5,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 3,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 103 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.425 mm. Širina - 1.805 mm. Visina - 1.495 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Prtljažnik - od 430 litara. Rezervoar za gorivo - 50 litra. Masa praznog automobila - 1.359 kg.

Serijska oprema: ABS, EBD, TCS, BA i VDC, klima uređaj, električni podizači prozora, naslon za ruku sprijeda, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, vanjska ogledala u boji vozila sa LED pokazivačima smjera, kvake u boji vozila, zaštitna plastika na rubu blatobrana u Black lacquer boji, bočni umeci u Black lacquer boji, stražnji spojler u Black lacquer boji, hromirane lajsne, senzor za svjetla, LED stražnja svjetla, multifunkcijski obruč upravljača, kožom obložen upravljač s komandama, obruč upravljača i kugla mjenjača u koži, upravljač podesiv po visini i dubini, dijelovi konzole obloženi leatherrete tkaninom, unutrašnji detalji u Black lacquer boji, ECO mod - dostupno samo sa DTC mjenjačem, 6-brzinski manualni mjenjač, servo upravljač osjetljiv na brzinu, sistem nadzora pritiska u gumama (TPMS), pomoć pri kretanju na uzbrdici, elektronska ručna kočnica, daljinsko centralno zaključavanje, 7 zračnih jastuka (vozač, suvozač, bočni sprijeda, zračna zavjesa, zračni jastuk za koljena vozača), LED dnevna svjetla, upozorenje na frontalni sudar sa stop sistemom, sjedala obložena tkaninom, sjedalo vozača podesivo po visini, 2 Isofix priključka na stražnjoj klupi, Infiniti Drive Mode selector - isključivo s DCT mjenjačem, Audio sistem sa 6 zvučnika, 2 USB priključka, grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla, LCD VGA 7" ekran osjetljiv na dodir - Infotainment sistem, Bluetooth® spojivost za telefon i glasovno upravljanje, 18" alu-naplaci sa 5 duplih krakova 235/50 R18, pribor za popravak gume - zamjena za rezervni točak.

Dodatna oprema: Panoramski krov s električnom zavjesom, Infiniti navigacijski sistem.