Auto testovi
15

Testirali smo Hyundai Tucson: Bestseller sa osvježenjima na pravom mjestu

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Hyundai je sa Tucsonom zadnje generacije napravio pravi pogodak. Odličan dizajn, dobre vozne osobine i kvalitet izrade učinili su ga bestsellerom marke. Prvim osvježenjem dobio je nešto moderniji izgled i unutrašnjost, a sada smo isprobali i odlični turbobenzinac u kombinaciji sa pogonom na sve točkove i mjenjačem sa dvostrukim kvačilom.

Već kada smo napravili prve kilometre sa Tucsonom aktuelne generacije 2015. godine znali smo da je Hyundai napravio odličan posao. Vrlo brzo postao je najprodavaniji model marke, barem kod nas, a jednako su traženi osnovni modeli kao i oni potpuno opremljeni sa snažnijim motorima i pogonom na sve točkove.

Ipak, u duhu tradicije i afiniteta našeg tržišta potpuno zanemaren ostao je, ako ne najbolji, onda sigurno najsavremeniji motor u ponudi. U ovih par godina dizelaši su ipak izgubili na popularnosti, čak i kod nas, pa je došlo pravo vrijeme da isprobamo izvrsni turbobenzinac sa 177 KS.

Zima kao iz kataloga, uz obilje snijega i hladnoće odlično su nam poslužili da Tucson isprobamo u svim uslovima, kako u onim gradskim u kojima će se i najčešće nalaziti, tako i u onim dosta ekstremnijim gdje smo provjerili koliko je njegov pogon na sve točkove sposoban ali i zabavan.

Za vikend na planinama oko Sarajeva uz snijeg koji je neprestano padao i temperature od minus 10 stepeni Celzijusa odlično je poslužio HTrac pogon na sve točkove koji se uz odlične Nokian zimske gume pokazao prilično sposobnim. Za sigurnu vožnju po snijegom prekrivenim cestama dovoljno je sve prepustiti automatici, kada i 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom baš kao pogon odlično odrađuju posao ravnomjerne distribucije snage na sve točkove.

S druge strane, kada smo došli na gotovo napuštenu cestu još više prekrivenu cestu Tucson je pokazao da ima dovoljno asova u rukavu. Ugasili smo kontrolu proklizavanja, aktivirali "blokadu" diferencijala koja omogućava ravnomjeran prenos snage na obje osovine i prebacili ručicu mjenjača u ručni način rada i odjednom siguran i smiren porodični SUV postao je poprilično zabavan snowmobil. Nakon malo vježbe Tucson će se vrlo veselo zanijeti i proći bočno kroz zavoj i na kraju se gasom "iščupati" iz njega. Istina, malo je teže naći idealnu brzinu kada će elektronska kontrola stabilnosti dopustiti da sve savršeno odradite. S obzirom na širok dijapazon kupaca kojima je namijenjen Tucson je ipak dovoljno zabavan i ima šta ponuditi i vozačima sa malo više entuzijazma.

Sviđa nam se: Performanse motora, nivo opreme, cijena, vozne osobine...

Ipak da bi bio perfektan alat za zabavu nedostaje mogućnost potpune deaktivacije ESP-a, mehanička ručna kočnica i poželjno poluge za izmjenu stepeni prenosa na upravljaču.

Kada smo malo smanjili tempo i zaigrali se u dubljem snijegu Tucson je pokazao da će se i u takvim situacijama vrlo dobro snaći. Dovoljna visina podnice i dobar pogon biće dovoljni da se ne zaglavite ni u dubokom snijegu. Ako se to ipak desi "lock" opcija na pogonu opet priskače u pomoć, s tim da se pri "kopanju" iz snijega DCT mjenjač muči više nego što bismo voljeli. Spolja to zvuči i izgleda kao da neiskusan vozač pokušava "na kvačilu" izaći iz dubokog snijega, što nam je potvrdio i zgodan mjerač temperature ulja u mjenjaču. Na kraju ipak nismo ostali u snijegu, a Hyundai je napravio dobar potez što je ovaj pokazivač temperature uvrstio u listu ostalih podataka na putnom računaru.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Povratak u civilizaciju i na asfalt pokazao nam je zašto svi toliko vole SUV-ove. U ovakvom izdanju sa dosta sage i dobrim pogonom na sve točkove to su zaista svestrani auti. Uz odlično podešen ovjes Tucson je vrlo ugodan na putovanju, ali se da i vrlo dinamično voditi kroz zavoje. Istina, zbog velikih 19-inčnih felgi ponekad će neke oštrije neravnine grublje prenijeti u kabinu, ali to je cijena dobrog vanjskog izgleda.

Uz moderni turbobenzinac Tucson je dobio novu dimenziju uglađenosti i performansi. Sa skoro 180 KS vrlo je živahan i može držati odličan tempo, kako na zavojitoj cesti tako i na autoputu. Voljeli bismo da je zvuk motora malo živopisniji pri visokim okretajima, pogotovo jer se spolja vrlo dobro čuje i iz auspuha izlazi vrlo pun i "zdrav" zvuk. Odlične performanse i dinamičan tempo uz pogon na sve točkove ostavljaju trag na putnom računaru. Puno igre u snijegu i dosta zabave na planinskim cestama ostavilo nas je sa prosjekom potrošnje od preko 11 litara. Jasno, razumnijom vožnjom taj prosjek može ići dosta ispod deset litara, mada će biti teško postići obećane prosjeke od 7,6 litara u kombinovanim uslovima.

Ne sviđa nam se: potrošnja goriva, nedostatak poluga za izmjenu stepeni prenosa na upravljaču, nedostatak otvora za skije nazad...

Najveća promjena unutra je jasna već i na prvi pogled. Pomalo zastarjelu centralnu konzolu značajno je modernizovao potpuno novi 8-inčni navigacioni ekran osjetljiv na dodir koji je postavljen i dizajniran kao i na ostalim novim modelima Hyundaija. Odlično je pozicioniran za laku interakciju, a ovakav dizajn omogućava da multimedijalne informacije budu prikazane na većoj visini i bliže liniji pogleda vozača.

Novost je i komandna tabla koja sada zavisno od nivoa opreme posjeduje visokokvalitetnu, mekanu na dodir završnu obradu, pa i duple šavove koji podižu utisak kvalitete. Inače, Classic Plus paket kao na testnom modelu jasno se nameće kao najrazumniji izbor u ponudi Tucsona. Doslovno mu ništa ne nedostaje, te skuplji paketi donose tek nešto više sistema za asistenciju i druge kombinacije boja u unutrašnjosti.

S praktične strane, Tucson je sa ostao jedan od najboljih, pa uz obilje pretinaca ali i prostora za putnike pruža 513 litara prtljažnog prostora koji se može podešavati i varijabilno - zadnji red sjedišta sklopiv u omjeru 60:40 tako da se i putnici i veći prtljag mogu smjestiti u par sekundi. Ovdje nam nedostaje tek otvor za skije i duge predmete u naslonu zadnjih sjedišta koji bi upotpunio praktičnost i funkcionalnost ovog SUV-a.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najbolji dio ovako opremljenog i pogonjenog Tucsona je cijena. Uz aktuelnu akciju Hyundai za 177 KS snažan SUV sa odličnim mjenjačem i pogonom na sve točkove traži nešto preko 54 hiljade maraka. Da je ta cijena odlično odmjerena najbolje pokazuje i ponuda Hyundaija gdje za jednako opremljen dizelski model sa 185 KS treba izdvojiti i više od dodatnih 10 hiljada maraka. Jasno, preduslov je da nešto veći prosjek potrošnje neće praviti problem u samoj kalkulaciji, ali čak i tada je razlika u cijeni toliko velika da opravdava izbor turbobenzinca.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi AWD 7DCT Classic Plus Cijena osnovnog modela: 41.690 KM Cijena testnog modela: 54.727 KM - promotivna cijena sa popustom od 12%

Ocjena: 7,5 od maksimalnih 10

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.591 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 130 kW – 177 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 265 Nm od 1.500 do 4.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove sa mogućnošću blokade diferencijala. 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Felge 7,5J x 19, gume dimenzija 245/45 R19 (Nokian WR A4).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,8 s. Maksimalna brzina - 201 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 10,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 9,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,8 l/100 km, kombinovano 7,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 175 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina - 4.480 mm. Širina - 1.850 mm. Visina - 1.655 mm. Međuosovinski razmak - 2.670 mm. Zapremina prtljažnika od 513 do 1.503 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.562 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.210 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 62 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Progresivni SERVO-upravljač,Podesavanje upravljaca po visini i dubini,Flex servo upravljač ; Vozni mod: Normal & sport ( Automatski mjenjač), AIRBAG (zračni jastuk) za vozača, AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača sa mogučnošću isključenja, 2x bočni AIRBAG sa zracnim zavjesicama, ABS (sistem sprječavanja blokade točkova prilikom kočenja), ESS -Emergency stop signal (treptanje stop svjetala pri naglom kočenju), ESP - elektronički program stabilnosti sa:DBC - Downhill brake control (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), BAS - Brake assist system, HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i VSM - Vehicle stability management (kontola stabilnosti vozila), TSA - Trailer stability Assist ( sensor kontrole stabilnosti - vožnja sa prikolicom), Kromirano dugme ručice ručne kočnice, Immobilizer (elektronska blokada motora), Izolator poklopca motora (hauba), Set za popravak gume, Sistem kontrole pritiska u gumama (High line), Projekciona prednja dnevna svjetla, LED dnevna svjetla, Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, Prednja svjetla za maglu, Zadnje svjetlo za maglu, El. Podešavanje vanjskih ogledala,Vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, Stakla - Tonirana, Aero blade prednji brisači - intervalni, Uredjaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, Zadnji spojler sa kočionim svjetlom, Nasloni za glavu podesivi po visini, Djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40),Obloge sjedišta - platno, Naslon za ruku na zadnjoj klupi sa držačima za čaše, Podešavanje prednjih pojaseva po visini + podsjetnik za vezivanje pojaseva, Radio + RDS+ 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika, Digitalni sat, Priključci za USB (i POD) i aux, Komande za audio uređaj na upravljaču, Svijetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale, Automatsko zaključavanje vozila u vožnji, Sigurnosne bravice za djecu na zadnjim vratima, ALARM + dalj. Upravljanje centralnom bravom sa ključem na preklapanje, Elektro-podizači prozora (vozačeno - Auto - Down), Štitnici za sunce sa extenzijom i osvjetljenjem, INFO-sistem (Trip computer), Pokrov prtljažnog prostora,Svjetlo u prtljažnom prostoru,Ukrasne bočne lajsne i odbojnici/zaštitnici (siva boja), El. Grijanje vanjskih ogledala, AUTOMATSKI KLIMA-uređaj sa automatskim odmagljivanjem, Pepeljara i upaljač, Blue Tooth, Senzori za parkiranje unazad, Rashladna kutija (pretinac za rukavice), Kromirane vanjske ručice vrata, Kromirani detalji na vratima (ispod stakala), El. Unutrašnje ogledalo sa zatamnjenjem i kompasom, Grijači prednjeg stakla u području metlica brisača, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, El. Grijanje prednjih sjedišta, El. Grijanje zadnjih sjedišta, Zaštitna mreža za prtljag, Zaštitne zavjesice za blato, El. Preklapanje vanjskih ogledala,Integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima,Tempomat (Auto cruise control),Krovne lajsne, Automatska regulacija palenja brisača/ ensor za kišu, Zatamnjena (crna) stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja, Kromirana maska hladnjaka - tip B,,ALU-felge 7.5J x 19"; Gume 245/45 R 19, naprijed, Set prostirača, Set obavezne opreme, Navigacija (8" touch screen + kamera i displej za pregled iza vozila), Kožna (artificial) obloga naprijed, LED projekciona svjetla sa statičkim zakretanjem.

Garancije: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Vezani članci