Auto testovi

Testirali smo Hyundai Staria: Prijevoz od pet zvjezdica za porodicu i ostale VIP osobe

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
...
E. Z.
03.07.2023. u 17:25

Monovolumeni srednjeg i punog formata već odavno postaju endemski modeli jer su ih, ako nas pitate neopravdano, zamijenili SUV modeli. Ipak, za neke kupce i namjene kombi je jedino rješenje, a Hyundai nam je sada pokazao da to ne mora značiti i odricanje od luksuza i dobrog dizajna.

Trendovi i želje kupaca automobila nametnuli su SUV modele i crossovere kao najpopularniji izbor, ali činjenica je da kada trebate prevesti udobno i dugo više putnika i dalje nema prave zamjene za klasični monovolumen velikog formata. Ono što svakako nismo očekivali je da će doći vrijeme kada će postojati kombi zbog kojeg djeca pored ceste prekidaju igru i u čudu pokazuju na "onaj svemirski auto".

Često smo testirali atraktivne automobile koji plijene poglede prolaznika, ali malo koji je to uspio kao Hyundai Staria, pogotovo što to nismo očekivali za ovu "kuću na točkovima." Ok, možda i jesmo jer smo i sami ostali u čudu kada smo je prvi put vidjeli u živo. Veliki kombi koji izgleda kao da je došao iz SF filma svojim velikim i ravnim plohama i odlično dizajniranim svjetlosnim grupama ujedno je genijalno jednostavan ali i skladan i originalan. Najbolje od svega, zbog dizajna nije izgubio ni djelić funkcionalnosti, naprotiv.

Hyundai nije novajlija u ovom segmentu kombija koji ujedno spadaju u putnički i privredni segment, još od vremena modela H1 koji je i na našem tržištu bio vrlo popularan i uspješan. Sada sa novim imenom i sjajnim dizajnom Hyundai nudi kombi koji nudi opciju za luksuzan prevoz osoba, ali i nešto manje luksuzan ali više praktičan Staria Wagon model koji će primiti više putnika.
Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za prvo upoznavanje stigla nam je Staria Lux, što znači da nudi smještaj za vozača i šest putnika umjesto maksimalnih 11 koliko nudi Wagon model, ali također znači da nudi komfor i luksuz koji je teško dobiti i u najskupljim limuzinama današnjice. Staria je u svakom smislu pravi MPV (multi purpose vehicle), pa tako i u ovom luksuznom izdanju. Električno pokretana velika bočna klizna vrata otvaraju nesmetan prolaz u ili kroz kabinu, te očekivano svi žure da zauzmu dva sjedišta u drugom redu. Tačnije, to su više dvije udobne i izdašne fotelje koje možete namjestiti u gotovo ležeći položaj, zajedno s osloncima za noge i naravno sve bez napora i na "dugmiće". Zadnja klupa je manje ugodna i podesiva, ali i dalje pruža obilje prostora i komfora, a sva sjedišta je moguće klizati, preklapati i rotirati po kabini što daje skoro bezbrojne kombinacije upotrebe.

Ako baš želite, Staria će vam poslužiti i kao prenoćište, dok treba napomenuti ako inzistirate na maksimalnom prostoru za putnike onda prostor u prtljažniku postaje prilično oskudan. Tačnije, svega 117 litara teško da će biti dovoljno za bilo šta osim par vrećica iz kupovine, ali srećom Staria je dovoljno velika i modularna da i u poziciji zadnje klupe kada ima zapreminu prtljažnika od oko 430 litara ostane dovoljno mjesta za putnike.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Putnicima generalno ne nedostaje luksuza i udobnosti, a za pohvalu su brojni dodatni ventilacijski otvori, pretinci, kao i generalno izuzetno prozračan ambijent kojeg se može zahvaliti raskošnim bočnim staklima. Jednako ugodno i pregledno je vozaču i suvozaču, pa je tako kokpit kombinacija modernog okruženja s preglednim digitalnim instrumentima i velikim ekranom infotainment sistema sa dobro smještenim fizičkim dugmadima i prekidačima. Ergonomija za vozača je vrlo dobra, a vrlo brzo se može navići i na korištenje komandi automatskog mjenjača kojim se upravlja putem tipki visoko na centralnoj konzoli. Pored toga, svi prekidači i komande su vrlo kvalitetno izrađeni, te i vozač ima ugođaj vožnje skupog i kvalitetnog automobila.

Ono što će uz odličnu preglednost i povišenu vozačku poziciju duga putovanja učini lakšim je i nevjerovatan broj velikih pretinaca. Velika armaturna ploča ostavila je prostora za velike i vrlo korisne pretince ispred vozača, suvozača, pa čak i iznad centrane konzole. Svakako najkorisniji i najveći pretinci su sakriveni u velikoj centralnoj konzoli koja svojim odličnim dizajnom predstavlja centralni dio automobila i dodatno podstiče futuristički izgled. Jednostavan klizni poklopac sakriva pregršt prostora i pregrada, dok sa zadnje strane ove konzole putnici mogu pristupiti manjim pretincima ili držačima za čaše.

Motor i pogon za krstarenje bez granica

Futuristički i originalan koji donosi Staria najčešće je uzrokovao pitanje: "Jel' na struju?" Iako Hyundai ide u tom smjeru, električni pogon i dalje je svojim mogućnostima daleko od potreba kupaca i korisnika ovakvih "shuttle" kombija. Uz obilje prostora i komfora za ovakve automobile važan je veliki domet, a za sada je tu i dalje najbolji izbor moderan i snažan dizelaš.

Veliki 2,2-litarski turbodizel je potpuno modernizovan i uparen je sa osmostepenim automatskim mjenjačem, preko kojeg isporučuje 177 KS i, što je još važnije, 430 Nm okretnog momenta. U praksi je ovaj motor vrlo uglađen i tih, te uz odličnu zvučnu izolaciju Staria "klizi" i ubrzava vrlo uglađeno i ugodno, bez obzira na ukupnu težinu od 2,4 tone. Naravno, to je zasluga i odličnog automatskog mjenjača, koji se odlično snalazi u gradskim uslovima ali i na dugim turama. Uz odličan motor i mjenjač Staria dolazi i uz pogon na sve točkove, naravno ne za potrebe offroad izleta, nego za dodatnu sigurnost i upravljivost u svim vremenskim uslovima. Zahvaljujući pogonu u kišnim uslovima Staria nam je davala visok nivo pouzdanja i prianjanja, te ovako kompletan pogonski sklop svakako čini cijelo iskustvo vožnje i putovanja potpunim i ugodnim.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Jasno, odlične performanse u kombinaciji sa velikom i teškom karoserijom nisu idealan recept za nisku potrošnju goriva. Ipak, s prosjekom potrošnje koji se na našem testu kretao od 8 do 9,5 litara dizela na 100 kilometara može se reći da je Staria umjereno ekonomična, pogotovo s obzirom na ukupne mogućnosti i performanse.

Sama dinamika vožnje sa Stariom je u potpunom skladu sa imidžem i očekivanjima od ovakvog kombija. Naglasak je na udobnosti, pa je Staria naglašeno "mekana" i udobna, te će sve neravnine na putu upijati vrlo uglađeno i tiho. Naravno, najviše joj odgovaraju dugi pravci i opušten tempo vožnje, ali to ne znači da se ne snalazi u zavojima. Zahvaljujući odličnom pogonu i snažnom motoru može držati vrlo dobar tempo i kroz zavoje, s tim da se tada vozač mora naviknuti na velike proporcije karoserije, kao i veliku masu.

Luksuz za cijelu porodicu po cijeni SUV-a

Prije nego smo pogledali u cjenovnik pribojavali smo se da će Staria svojim dizajnom, tehnologijom ali primarno luksuzom biti u rangu astronomski skupih limuzina. VIP ugođaj je uvijek koštao.

Ipak, u cjenovniku i konfiguratoru Hyundai je ostao vrlo razuman, kao uostalom i sa svim ostalim svojim modelima. Čak i u vrlo luksuznom i raskošnom izdanju, u kojem je bio uređen testni model, Staria nije "dohvatila" cijenu veću od 95 hiljada maraka. Naravno, nije riječ o iznosima koji se mogu nazvati "jeftinim" ali treba imati na umu ko su kupci ovakvih automobila i koliko su inače spremni plaćati za ovakav ugođaj vožnje.

To pogotovo dolazi do izražaja kada pogledamo konkurenciju, pa u tom kontekstu možemo reći da je u ovom segmentu pravi "best buy". Opet, ne mislimo na prosječnog kupca u BiH, koji teškom mukom da može kupiti i osnovni Hyundai i20, nego na ne baš tako mali broj kupaca i kompanija koji svojim klijentima, uglavnom turistima, žele ponuditi potpun ugođaj i iskustvo. U svakom slučaju, Hyundai je još jednom napravio veliki napredak i ponudu kojoj je teško naći alternativu na tržištu.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Staria Lux 2.2 CRDi 8 AT 4WD Premium

  • Cijena osnovnog modela: 89.990 KM

  • Cijena testnog modela: 93.990 KM

  • Motor: 4-cilindarski, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 2.199 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 177 KS pri 3.800 obr/min. Najveći obrtni moment 430 Nm od 1.500 do 2.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine. Automatski 8-stepeni mjenjač. Aluminijske felge 7,5J x 18, gume dimenzija 235/55 R18 (Kumho PorTran).

  • Šasija: Prednji ovjes – McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 13,5 s. Najveća brzina - 185 km/h. Prosječna potrošnja na testu: 9,2 l/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu: 8,4 l/100 km. Prosječna potrošnja prema WLTP normama: 8,9 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 232 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 5.253 mm. Širina – 1.997 mm. Visina – 1.990 mm. Međuosovinsko rastojanje – 3.273 mm. Zapremina prtljažnika: od 117 do 431 litara. Masa praznog automobila: 2.438 kg. Najveća dozvoljena masa – 3.030 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 75 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Hyundai Staria Lux 2.2 CRDi 8 AT 4WD Premium

  • Dodatna oprema: Metalik boja – 1.000 KM.

  • Garancija: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.

21