Auto testovi

Testirali smo Hyundai IONIQ 6: Šampion efikasnosti

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
...
E. Z.
28.08.2023. u 08:39

Važnost aerodinamike u svijetu automobila odavno je otkrivena, a sa dolaskom električnih automobila ona je važnija nego ikada prije u potjeri za što boljom efikasnošću. Hyundai to vrlo dobro zna i primjenjuje, a rezultat je jedan od najboljih električnih automobila trenutno dostupnih na tržištu.

Hyundai se kao malo ko posvetio elektromobilnosti, pa je stvorio cijelu porodicu IONIQ električnih automobila. Nakon sjajnog Ioniq 5 koji je osvojio naša srca i nagradu za Klix električni auto godine 2023. stigao je Ioniq 6. Potpuno drugačiji pristup dizajnu sa gotovo identičnom infrastrukturom i pogonom pokazuje nam koliko aerodinamičan, ili kako Hyundai kaže "streamliner", dizajn ima veliku ulogu u efikasnosti i povećanju dometa.

Hyundai Ioniq 6 smo već upoznali i napravili prve kilometre na svjetskoj premijeri u Španiji u martu ove godine, a sada smo ga detaljno testirali i na našim cestama i uslovima.

Vizuelno drugi model u Ioniq porodici je potpuno drugačiji od "kutijastog" Ioniq 5. Tako, u suštini, Ioniq 5 ima formu kompakta iako je znatno većih proporcija, dok je Ioniq 6 bliži standardnim imuzinama sa zakošenim zadnjim dijelom, mada je njegov dizajn sve osim standardan. Ono što uživo prvo privlači pažnju je njegova dužina od 4,86 ​​metara koja je posebno istaknuta niskom linijom krova koja se kupeovski spušta prema zadnjem dijelu. Osim jedinstvenog izgleda razlog za ovo je bila potraga za minimalnim otporom zraka, pa je tako koeficijent otpora od samo 0,21 jedan od najnižih kod serijskih automobila. To osim ovakve linije krova omogućuje i vrlo ravan prednji dio, aktivni otvori za zrak integrisani u branik i opcijski digitalni vanjski retrovizori (koje testni model na žalost nije imao). Također, zadnji spojler, zaobljen zadnji dio i vertikalni okviri svjetala na obje strane zadnjeg branika također doprinose aerodinamičkim osobinama ovog "streamlinera".

Modularna platforma za električne modele omogućila je poprilično raskošan prostor u unutrašnjosti Ioniqa 6. Tako prednja sjedišta imaju vrlo raskošno podešavanje i nude izuzetno ugodan smještaj i za osobe visine preko 1,95 metara. Padajuća linija krova očekivano ograničava prostor za glave putnika na zadnjim sjedištima, dok naprijed vozač i suvozač neće imati problema čak ni ako su visoki oko dva metra. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, prostor za noge putnika nazad je zaista impresivan, pa Ioniq 6 nudi ugođaj prave predsjedničke limuzine koja kao da je stigla iz budućnosti.

Kupeovska linija i vizuelno "nabijen" zadnji dio djelimično su uticali na kapacitet i iskoristivost prtljažnika. Ipak sa zapreminom od 405 litara Ioniq 6 ispunjava sve porodične zahtjeve, a donekle može smetati otvor prtljažnika koji je pomalo čudnog oblika te može ograničavati ubacivanje određenih predmeta u prtljažnik.

Kako je naš testni Ioniq 6 bio opremljen sa dva motora naprijed je imao tek mali pretinac dovoljan za punjače i kablove, dok u verzijama sa zadnjim pogonom i naprijed imate prtljažnik od 45 litara ispod haube.

Futuristički napredan ali i ugodan

Unutra, Ioniq 6 izgleda veoma moderno i gotovo futuristički. I ovdje slijedi dizajn koji smo upoznali kod Ioniq 6 ali sa dodatnom dozom elegancije. Tako ergonomski dizajnirana i centralno locirana kontrolna tabla smanjuje ometanje vozača, a pohvalno je da i dalje postoje pravi fizički prekidači za upravljanje klima uređajem. Pored 12,25-inčnog infotainment ekrana, modularna kontrolna tabla integriše jednako veliki digitalni kokpit koji traži navikavanje zbog neobično dizajnirane grafike, ali je u suštini vrlo informativan i daje dodatnu dozu posebnosti vožnje ovakvog električnog automobila.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što će unutra svakako privući pažnju je izbor materijala. Tu se Hyundai oslanja na ekološki održive i visokokvalitetane materijale, kao što je reciklirana pigmentna boja iz rabljenih guma za panele i pigmentna boja bambusovog ugljena za karoseriju. U zavisnosti od nivoa opreme, Hyundai koristi ekološki tretiranu kožu i recikliranu PET tkaninu za sjedišta, mješavinu bio-gume za instrument tablu, bio-PET tkaninu za oblogu, organsku boju napravljenu od biljnih ulja za panele vrata i reciklirane mreže za pecanje za unutrašnjost. Uživo to izgleda zaista drugačije nego na drugim automobilima, ali što je najvažnije pod rukom sve izgleda vrlo kvalitetno i ugodno, osim možda centralne konzole na dijelu sa prekidačima za bočna stakla, koji izgledaju prejednostavno i prejeftino za ovakav tip i cjenovni rang automobila.

Jedan od rijetkih sa 800 V tehnologijom

Uz sve aerodinamičke egzibicije Ioniq 6 je izuzetno energetski efikasan. Hyundai tako obećava WLTP potrošnju energije od 15,1 kWh/100 km sa 18-inčnim felgama i domet od čak 583 km za verziju sa dva motora i pogonom na sve točkove. Iako smo se i prečesto uvjerili u zadnjih 20-ak godina testiranja automobila da ova obećanja budu u stvarnosti rijetko kada i približna, kod Ioniqa 6 smo se uvjerili u suprotno. Bez previše truda uspjeli smo ostvariivati potrošnju energij koja je i manja od deklarisane. Naravno, i ovdje važe zlatna pravila u vožnji električnih automobila, pa lagana ubrzanja i korištenje rekuperacije energije značajno mogu smanjiti potrošnju i povećati ukupni domet. Tako smo u gradskim uslovima sa lakoćom trošili tek oko 12 kWh/100 km dok smo na otvorenoj cesti uz umjerenu brzinu i laganiji tempo trošili između 15 i 16 kWh na 100 km. Vrlo impresivno za ovako velik, prostran i težak auto.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

To znači da sa baterijom kapaciteta 77 kWh Ioniq 6 zaista može imati realan domet od oko 550 kilometara, a to već spada u vrlo upotrebljiv domet gdje nestaje nelagoda koju često imamo sa električnim automobilima. Također, Ioniq 6 je jedan od rijetkih koji ima 800 Voltnu tehnologiju koja mu omogućava brzo punjenje. Iako u BiH nemamo ni izbliza dovoljno punjača snage 50 kW i više, ako budete negdje na putu sa Ioniq 6 naišli na punjač od preko 200 kW možete računati da ćete dobiti dodatnih 400 kilometara dometa za svega 20 minuta.

Uz inovativnu funkciju Vehicle-to-Load (V2L), vozači Ioniqa 6 mogu puniti bilo koji električni uređaj - idealno za napajanje tokom kampovanja ili da, na primjer, dopunite svoj električni bicikl. Za te svrhe su na raspolaganju ukupno dvije utičnice, jedna na vanjskoj strani vozila u poklopcu za punjenje (adapter kao dodatak) i jedna u unutrašnjosti ispod zadnjeg sjedišta za punjenje laptopa, mobilnih telefona i drugih uređaja. Funkcija se može koristiti i kada vozilo miruje i kada se kreće.

Brz, tih, ugodan i sposoban

Streamliner dizajn jasno asocira i poziva na duge vožnje, a zahvaljujući efikasnom pogonskom sklopu Ioniq 6 je itekako sposoban za njih. Također, zahvaljujući dva snažna sinhrona elektromotora na dodir papučice "gasa" raspolažete sa čak 325 KS i više od 600 Nm okretnog momenta. Naravno, odmah i bez čekanja.

To znači da uprkos izgledu smirene velike limuzine Ioniq 6 može i sprintati poput supersportaša, te će stotku dohvatiti za samo pet sekundi, bez ikakvog proklizavanja ili gubitka energije. Odličan raspored mase i nisko težište idu u prilog odličnim ubrzanjima, ali još više voznoj dinamici u zavojima. I tu Ioniq radi bolje nego što bismo očekivali, pa ga tako dugo međuosovinsko rastojanje i dobro raspoređena težina čine vrlo sigurnim i stabilnim pri brzim prolascima kroz zavoje. Ujedno, vrlo je ugodan i mekan, te je za one kojima je udobnost važna definitivno preporuka da biraju 18-inčne naplatke sa gumama nešto većeg bočnog profila. Iako 20-ke izgledaju bolje, za svaki dan i putovanja Ioniq je mnogo tiši i ugodniji sa 18-kama.

Ako se zaigrate sa instantnim performansama električnih motora Ioniq 6 je vrlo siguran i stabilan, ali ipak je naglašeno ugodni putni auto. Za one koji traže vozački auto ipak je osjećaj doziranja kočnica pomalo "tup" dok je i upravljač vrlo lagan i bezosjećajan, ali je zato vrlo precizan.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji će od velike koristi biti i mogućnost podešavanja rekuperacije energije pomoću poluga na upravljaču koje liče na one za izmjenu stepeni prijenosa na klasičnim modelima. U suštini na ovo se vrlo lako navići, a vrlo brzo počnete Ioniq 6 voziti i sa maksimalnim nivoom rekuperacije kada je dovoljno da samo na vrijeme pustite gas i dozvolite pogonu da uspori i zaustavi auto te u isto vrijeme dopunjava bateriju.

Garancija i bezbrižnost kao i za standardne modele

Osnovni Hyundai Ioniq 6 nudi se sa baterijom od 53 kWh i kod nas je dostupan već od 85 hiljada maraka, što ga uz subvenciju Vlade Federacije BiH od 10.000 KM čini vrlo privlačnom kupovinom. Ipak, ovom osnovnom modelu nedostaju neki važni elementi kao što je toplotna pumpa te poneki element aktivne sigurnosti. Ipak, i on nudi sasvim pristojan domet i dobre performanse i što je najvažnije koliko toliko pristupačnu ulaznicu u Ioniq porodicu.

Za dodatnu bezbrižnost Hyundai daje svakom Ioniqu 6 garanciju od pet godina bez ograničenja kilometraže, dok visokonaponska baterija dolazi sa garancijom od osam godina ili do 160.000 kilometara.

Jasno, Ioniq 6 nije niskobudžetni auto, niti to treba biti. Upravo suprotno, to je jedan od trenutno najboljih i najefikasnijih električnih automobila na tržištu koji praktično ne traži odricanja na koja smo navikli kod električnih automobila.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Ioniq 6 Electric AWD Prestige

  • Cijena osnovnog modela: 85.490 KM (Ioniq 6 Electric RWD Premium)

  • Cijena testnog modela: 108.490 KM

  • Pogonska grupa: Dva elektromotora. Smješteni poprečno. Prednji pokreće prednje točkove, zadnji pokreće zadnje točkove. Najveća kombinovana snaga 325 KS i 605 Nm obrtnog momenta.

  • Prijenos snage: Pogon preko obje osovine (AWD). Automatski mjenjač sa jednim stepenom prijenosa. Aluminijske felge 7,5J prečnika 18 inča. Gume dimenzija 225/55 R18 (Hankook Ventus S1 EVO3 EV).

  • Šasija: Prednji ovjes – McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – neovisni, multilink. Adaptivni amortizeri, stabilizatori. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 5,1 sec. Najveća brzina – 185 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 15,7 kWh/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu – 12,9 kWh/100 km. Prosječna potrošnja prema WLTP normama – od 15.1 do 16.9 kWh/100 km. Kapacitet baterija: 77.4 kWh. Litijum-polimerska baterija.

  • Dimenzije: Dužina – 4.855 mm. Širina – 1.880 mm. Visina – 1.495 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.950 mm. Razmak između podnice i tla – 141 mm. Zapremina prtljažnika od 401 litar. Masa praznog automobila – 2.038 kg.

  • Serijska oprema: Hyundai Ioniq 6 Electric AWD Prestige

  • Garancija: 5 godina bez ograničenja pređenih kilometara. Garancija za baterije: 8 godina ili 160.000 kilometara.

18