Praktičnost sa novim licem
0

FOTO+VIDEO / TEST: Hyundai i30 CW 1.4 Mpi iLike+

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Iako je Hyundai i30 jedan od uvjerljivo najbolje prihvaćenih modela ovog proizvođača na našem tržištu, svoju popularnost temeljio je isključivo na standardnoj petovratnoj verziji. Tek nakon prvog redizajna Hyundai ozbiljnije u ponudu i cjenovnike u BiH uključuje i karavansku verziju svog kompakta, a uz već poznate vrijednosti praktičnost ovako prostrane karoserije sigurno će povećati uspjehe evropskog kompakta sa korejskim genima.

Nakon tri godine tržišne egzistencije Hyundai i30 je kao jedan od modela koji su predstavljali prekretnicu ovog proizvođača, i koji je predstavio novu generaciju "i" modela, pokazao kako je novi smjer prema ukusima evropskih kupaca bio pun pogodak. Sasvim skladan izgled, dovoljno savremena tehnologija i promišljeno odmjerene cijene našli su put do brojnih kupaca, učinivši i30 najuspješnijim modelom ovog proizvođača. Prateći trendove, Hyundai je sada ponudio i redizajnirani i30, ali kako obično i biva, mnogo važnije od zanemarivih estetskih novosti su konkretne izmjene kojih do sada nije bilo u ponudi.

Blage izmjene za zreliji izgled

Sam redizajn popularnog i30 prošao je gotovo neprimijećeno, jer kako u suštini i nije bilo potrebe za velikim izmjenama estetske novosti su svedene tek na poneke detalje. U osnovi skladno oblikovana karoserija, što se odnosi i na karavansku verziju, zadržala je istu formu, dok se najveće novosti nalaze na prednjem dijelu.

Tako će svi oni koji su smatrali da i30 nije dovoljno dorečen sprijeda biti vrlo zadovoljni potpuno novim odbojnikom koji je dobio savremeniji oblik ali i otvor za dovod zraka koji je oblikovan u skladu sa posljednjim modelima iz "ix" porodice. Kao i prije redizajna, svoju prepoznatljivost i30 obezbjeđuje i velikim stop svjetlima koja dominiraju zadnjim dijelom na jednak način i kod karavanskog modela.

Sa skoro 4,5 metara dužine i30 u CW verziji spada među veće pripadnike porodičnih komapkta, ali je uz moderne oblike i linije karoserije ipak ostao dovoljno elegantan da se ne ističe tek kao puko sredstvo za transport tereta, već će i svojim izgledom privući ciljanu grupu kupaca.

Prostrana i ugodna unutrašnjost

Prvi redizajn nije donio velike novosti ni u unutrašnjosti, ali su tu možda još i manje bile potrebne. Najveća i definitivno najugodnija promjena je nova ručica mjenjača. Gotovo je nevjerovatno da ergonomičan oblik i privlačan dizajn mogu toliko popraviti ugođaj vožnje preko samo jednog detalja, kao što je ručica mjenjača.

Uz bolji oblik, nova ručica je privlačnija, ali i praktičnija zahvaljujući metaliziranom prekidaču za ubacivanje u hod unazad, te je upravo kroz ovaj detalj jasno da će i ostali modeli u ponudi Hyundaija postepeno beneficirati od skupljih i modernijih "ix" modela.

Ostatak vozačkog okruženja ostao je nepromijenjen, a vapaji da se napadno plavo osvjetljenje instrumenata zamjeni nekim ugodnijim ostat će očito još dugo neuslišeni. Ergonomija i raspored audio i klima uređaja su i dalje na logičnim mjestima, te je zamjerka ostala samo na prekidaču putnog kompjutera, koji je i dalje ostao izdvojen i "sakriven" kod samih instrumenata.

Kupce karavanskog i30 svakako će najviše zanimati ponuda prostora iza prednjih sjedišta, a po tome se i30 CW sasvim opravdano može nositi sa najboljim u klasi. Noge putnika na zadnjim sjedištima imati će dovoljno mjesta bez obzira na rast vozača i suvozača, dok će veliki prtljažnik zadovoljiti sve potrebe prosječne porodice. Iako se svojom osnovnom zapreminom prtljažnik ne svrstava među rekordere, najveća prednost karavanskog i30 definitivno je veliki otvor petih vrata koji omogućava utovar izuzetno velikih predmeta, ali i nizak utovarni rub prtljažnika, što uz obaranje naslona zadnjih sjedišta može od ovog automobila učiniti pravog dostavnjaka koji neće pokleknuti ni pred potrebama selidbe.

Ujedno, ravno dno kao i pravilni oblici "zidova" prtljažnika najbolje pokazuju kako za praktičnost defintivno nije presudna nominalna zapremina prtljažnika.

Osnovni, ali sasvim dovoljni benzinac

Među pristupačnim i modernim porodičnim automobilima, što i30 svakako jeste po svojoj definiciji, vrlo često najviše logike pri izboru, ali i isplativosti ima upravo osnovni motor u ponudi, jer sve daljnje doplate čine da takav automobil izlazi iz okvira pristupačnog porodičnog automobila.

S druge strane, kupci takvog modela vrlo rijetko imaju potrebu za motorom koji se ističe performansama, već je prije potreban moderan i ekonomičan motor, koji će biti optimalan za potrebe šireg kruga korisnika. Hyundaijev 16-ventilski 1,4 benzinac u potpunosti spada među takve. Zahvaljujući savremenoj tehnologiji ubrizgavanja i promjenjivog rada ventila Hyundai je iz nominalno malog motora uspio "iscrpiti" performanse koje su ne tako davno bile odlike 1,6-litarskih pa čak i većih motora. Naravno, nedostatak radne zapremine i obrtnog momenta osjetiti će se u niskom radnom području i kada je automobil pred graničnim vrijednostima nosivosti, ali će vozači koji nauče tečno koristiti cijeli radni raspon ovog motora biti nagrađeni pristojnim performansama i prihvatljivom potrošnjom goriva.

Kada nije preopterećen i kada je vozač voljan održavati ga u gornjem radnom području ovaj motor će i u ovako velikom i teškom i30 biti sposoban za solidne brzinske prosjeke, ali u tom slučaju treba zaboraviti na tišinu u kabini, ali i obećani prosjek potrošnje goriva od oko osam litara na 100 kilometara. U slučaju nešto raskošnijeg budžeta, mnogo bolji izbor bit će 1,6-litarski dizelaš koji će sa 100 Nm više okretnog momenta biti najbolja mjera za ovako prostorno sposoban automobil.

Naglasak na udobnosti, dinamika u trećem planu

Vjerovatno i nije baš fer tražiti od pristupačnog porodičnog karavana da se vozi kao sportski model, pa se stoga kupci i30 CW-a ne trebaju nadati da će u ovom pakovanju uz skoro monovolumesku praktičnost dobiti i vozne osobine dostojne hot hatcha, daleko od toga.

Sa osnovnim paketom opreme i30 CW dolazi na čeličnim naplacima i gumama skromnih dimenzija 185/65 R15, gdje već visina bočnog profila na prvi pogled jasno otkriva da udobnost vodi glavnu riječ. Tako će solidno podešen ovjes uz 2,7 metara međuosovinskog razmaka biti izuzetno ugodan saradnik na dugačkim putevima, ali istovremeno na zavojitim cestama ne treba očekivati previše povratnih informacija sa upravljača, dok će brze promjene težišta biti vrlo neugodne i putnicima ali i samoj upravljivosti automobila.

Opet, oni razumni će prihvatiti kompromise koje nudi ovako "upakovan" i30, jer ne treba zaboraviti na samu namjenu i koncepciju pristupačnog i praktičnog automobila.

I dalje best buy, sa akcijama ili bez njih

Već u posljednjih nekoliko godina niko ne može opravdano osporiti uspjeh i stalni napredak koje Hyundai bilježi svakim svojim novim modelom. Kompaktni i30 kao jedan od prvih modela koji su napravili veliku prekretnicu bio je i ostao među najpoželjnijim ali i najpovoljnijim ponudama.

Sada kada je karavanska verzija i u punom sjaju došla u BiH, kupci će vjerovatno znati prepoznati dobar odnos kompromisa koje nudi ovaj automobil, a uz prepoznatljivu fer politiku cjenovnog rangiranja i30 CW se bez sumnje svrstao među najpristupačnije karavane ovog segmenta.

Standardna iLike+ oprema bit će, kao i pogonska grupa, i više nego dovoljna širem broju kupaca, a uz gotovinski popust od 2.300 KM i akciju sa 0% kamate na lizing čini se da nikada nije bilo bolje vrijeme za krenuti u kupovinu porodičnog automobila.

Osnovni podaci testnog automobila: Hyundai i30 CW 1.4 Mpi iLike+ Cijena osnovnog benzinskog modela: 26.990 KM Cijena testnog modela do registracije: 24.690 KM Motor: Zapremina 1.396 ccm, snaga: 80 kW/109 KS, obrtni moment: 137 Nm pri 5.000 okr/min

Dimenzije: dužina 447,5 cm, širina 177,5 cm, visina 156,5 cm, međuosovinski razmak 270 cm. Zapremina prtljažnika: 415/1.395 litara Masa: 1.340 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s, najveća brzina: 185 km/h Potrošnja: test 9,4 / grad 8,1 / otvoreno 5,3 / kombinovano 6,3 l/100 km

Osnovna oprema iLike+: Podešavanje vozačevog sjedišta po visini, priključci za USB (iPOD) i AUX, sigurnosne brave na zadnjim vratima, rashladni pretinac za rukavice, otvaranje poklopca rezervoara iz vozila, svjetlo za čitanje, tonirana stakla, alarm sa daljinskim zaključavanjem, djeljivo zadnje sjedište (60:40), zaštitne zavjesice za blato, podešavanje visine svjetlosnog snopa prednjih svjetala, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, elektronska blokada motora, radio+CD+MP3, progresivni servo uređaj upravljača, svjetla za maglu, podešavanje upravljača po visini, klima uređaj, zaštitni zračni jastuk za vozača i suvozača, putni računar, pokrov prtljažnog prostora, 2x bočni zračni jastuk sa zračnim zavjesama, krovni nosači, ABS, utičnica 12V u prtljažniku, električno podesiva vanjska ogledala, ukrasni poklopci točkova.