Auto testovi
27

Testirali smo Ford Pumu: Vjerovatno najzabavniji crossover u svojoj klasi

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Mnogo je zanimljivih crossovera zasnovanih na platformama automobila iz Evropljanima dragog B segmenta, ali se iz perspektive vozača čini da je Puma koja je u međuvremenu prošla kroz tretman osvježavanja još uvijek najzabavnija.

Vrijeme koje smo proveli iza upravljača Fordovog predstavnika među crossoverima iz B segmenta koji je na scenu stigao 2019. godine potvrdilo nam je da živahna i izvrsno upravljiva Puma zaista odlično pristaje najboljoj bosanskohercegovačkoj skijašici Elvedini Muzaferiji od koje smo "posudili" adekvatno ukrašen primjerak sponzorskog automobila koji Ford na pojedinim tržištima (među kojima je i naše) i dalje nudi paralelno s ove godine predstavljenom decentno redizajniranom verzijom.

Nismo uvjereni u ispravnost odluke oko novog električnog 5-vratnog Coupé SUV modela Forda koji se zove kao slavni prethodnik (Capri), ali smo prije nekoliko godina zaključili da u "plavom ovalu" nisu pogriješili kada su naziv koji je nekada krasio njihov kompaktni sportski Coupé iskoristili za zanimljiv, praktičan i krajnje zabavan crossover zasnovan na modificiranoj platformi (mnogima neprežaljene) sedme generacije Fieste, jer je ponovo rođena Puma sa sobom donijela dodatni par vrata, više prostora i veće rastojanje između podnice i tla koje je osiguralo više preglednosti i manje briga na grubljim podlogama.

"Mačka" iz svih uglova izgleda privlačno, a ukupnoj slici skladne karoserije na kojoj su obloge blatobrana i pragova ostale u boji karoserije pomaže i bogat paket opreme ST-Line X koji sa sobom donosi kvalitetne tamne materijale u kabini i crveni konac kojim su prošivena kožom obložena sjedišta, podeblji multifunkcionalni sportski upravljač i mnogobrojni drugi elementi. Da, s redizajnom koji se i ne vidi izvana stigao je moderniji multimedijalni sistem s većim i bolje pozicioniranim displejom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iza upravljača se nalazi digitalna adaptivna instrumentna tabla, za muziku je zadužen kvalitetan audio-sistem, a pregledni tasteri/točkići za upravljanje grijanjem/hlađenjem putničkog prostora doprinose ukupnoj ergonomiji. U opremljenom okruženju na povećanom međuosovinskom razmaku (u odnosu na Fiestu) ima dovoljno prostora za četiri odrasle osobe. Može ih biti i pet, ako nisu natprosječno visoke/široke, a iza naslona u drugom redu krije se i dalje najveći prtljažnik u klasi.

U poređenju s Fiestom, Pumina podnica od tla je odmaknuta dodatna tri centimetra, ali to joj uopšte ne smeta da na vijugavim cestama pokaže ono što pokazuje većina Fordovih modela. S laganim motorom u nosu, direktnim upravljačkim sistemom i naglašeno čvrstim ovjesom, Puma zaista „volana“ izvrsno. Mnogo bolje od praga tolerancije većine malih i velikih saputnika, a njenu strast prema zavojima najbolje pokazuje nezaposlen sistem za kontrolu stabilnosti koji se, tu i tamo, aktivirao samo na vlažnom asfaltu. Posmatrano iz perspektive vozača, divan automobil koji bi i najveće protivnike podignutih karoserija mogao podstaknuti da promijene mišljenje.

Sliku donekle kvari činjenica da bi višim osobama iza upravljača odgovaralo kada bi se solidno profilisano sjedište moglo spustiti prema podnici barem još nekoliko centimetara, a evidentan je i osjetan pad udobnosti na različitim neravninama s kojima se kombinacija naglašeno čvrstog ovjesa i plitkih guma jednostavno ne može izboriti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U prilog dinamičnosti ide i višestruko nagrađivan trocilindarski turbobenzinski EcoBoost motor u čijih je 999 kubnih centimetara u konkretnom slučaju smješteno 155 "konja". Posredstvom automatskog 7-stepenog mjenjača s dva kvačila na prednju osovinu ide 240 Nm obrtnog momenta pri 2.500 obr/min, što je dovoljno da Puma sa spomenutim motorom kojem asistira blagi hibridni sistem (mHEV) ide bez zadrške, bez obzira da li je u kabini samo vozač ili cijela ekipa.

Ford Puma iz drugog ugla: Elvedina Muzaferija

Činilo nam se prigodnim da iskoristimo priliku i pitamo za mišljenje o Pumi i Elvedinu Muzaferiju, našu najuspješniju skijašicu. Pumu smo "posudili" od nje dok je na pripremama za novu sezonu. Svoju najbolju sezonu do sada mlada Visočanka završila je kao 23. skijašica svijeta u disciplini Super-G i 24. skijašica svijeta u disciplini spust. S posljednjom sezonom u historiju bh. skijanja upisala se i četvrtim mjestom u disciplini spust, te devetim mjestom u Super-G disciplini, a u februaru ove godine Bosni i Hercegovini donijela je i prvu zlatnu medalju u Europa kupu u disciplini spust.

Elvedina Muzaferija
Elvedina Muzaferija

Ford Puma me je osvojila već u prvoj vožnji i zaista mi olakšava utrku s vremenom i brojnim obavezama. Jedna od glavnih osobina Pume su odlične performanse i snažno ubrzavanje u kratkom vremenu. Tako i u vožnji imam osjećaj zabave kao i pri skijanju, a prednost su i veliki točkovi sa širokim gumama zbog kojih i u zavojima Puma ima izuzetnu stabilnost pri većim brzinama.

Ono što me posebno iznenadilo, s obzirom na to da Puma izgleda vrlo kompaktno, je veličina prtljažnika. Ja kao skijašica sa mnogo opreme koja je poprilično velika u svakoj situaciji sam mogla spakovati sve svoje stvari u auto, a tu je posebno korisna velika dubina prtljažnika.

Elektrifikacija i sve veći zahtjevi oko smanjenja emisije ispušnih gasova razlog su što se automobil više ne nudi u donedavno najsnažnijoj opciji s 1,5-litarskim trocilindarskim turbobenzincem iz posljednjeg izdanja Fieste ST koji razvija 200 KS i 320 Nm obrtnog momenta, jer je na vrhu ponude sada 1-litarski trocilindarski turbobenzinac koji u "najljućem" izdanju raspolaže sa 170 konjskih snaga.

Ford se priklonio većini proizvođača koji crossovere ove kategorije nude samo u kombinaciji s prednjim pogonom, pa se ni Puma ne nudi u opciji s adaptivnim pogonom preko obje osovine. Pomoć oko optimalnog prijenosa snage na izrazitijim uzbrdicama/nizbrdicama sa slabijim prijanjanjem nude dva od pet radnih programa i postavljanje ručice automatskog mjenjača u poziciju L (Low), kada mjenjač neće ići dalje od drugog stepena prijenosa.

S kombinacijom spomenutog blagog hibridnog sistema, unaprijeđenog start/stop sistema i štednog radnog programa (Eco) koji će doći do izražaja u zagušenim gradskim uslovima, Puma se na kraju svega može pohvaliti i uzorno niskom potrošnjom goriva.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Je li Fordov crossover i dalje najzabavniji model u svom segmentu saznat ćemo kada se sretnemo sa svježim konkurentom iz Alfa Romea koji se krije iza naziva Junior. Ako i nije, Puma je uz trenutne akcijske cijene (do isteka zaliha) pristupačnija nego što je bila, što bi dodatno moglo animirati publiku koja u potrazi za crossoverom iz B segmenta među prioritete stavlja i natprosječnu upravljivost.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line X

  • Cijena osnovnog modela (Puma 1.0 EcoBoost Titanium 125): 41.000 KM

  • Cijena testnog modela: 49.000 KM

  • Motor: trocilindarski, četverotaktni, benzinski, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, varijabilno upravljanje rada ventila, četiri ventila po cilindru. Radna zapremina 999 ccm. Najveća snaga 114 kW – 155 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 240 Nm pri 2.500 obr/min. 48-voltni blagi hibridni sistem.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (Powershift). 19-inčne aluminijske felge. Dimenzija guma – 225/40 R 19 93V (Good Year Eagle F1 Asymmetric 5).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,7 s. Najveća brzina – 200 km/h. Potrošnja goriva na testu – od 4,8 do 6,9 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja goriva (WLTP): 5,5-6,3 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 42 litra. Prosječna emisija CO² (WLTP): 125-142 g/km. Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.186 mm. Širina – 1.805 mm. Visina – 1.536 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.588 mm. Zapremina prtljažnika – od 456 do 1.216 litara. Masa praznog automobila – 1.280 kg. Najveća dopuštena masa – 1.765 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line X

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.

Vezani članci