Auto testovi
17

Testirali smo Ford Puma: Staro ime, novi koncept

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Sve je više zanimljivih crossovera koji su zasnovani na automobilima iz B segmenta, a posmatrano iz perspektive vozača, Fordova nova Puma definitivno spada među najzabavnije.

Nije česta pojava da u automobilskim kompanijama mnogo godina nakon povlačenja nekog modela iz ponude njegovo ime vrate na scenu, a još je rjeđe da se starim imenom nazove novi model koji oblikom i kategorijom kojoj pripada sa svojim prethodnikom nema mnogo dodirnih tačaka.

Ford je među rijetkima koji su u život vratili staro ime koje je bilo arhivirano skoro dvije decenije, a ono što je nekada bio simpatičan i okretan mali sportski Coupé sada je, u duhu vremena i trendova, zanimljiv, praktičan i zabavan crossover čiji karakter neskriveno koketira sa spomenutim Coupéom. Puma, dakle, u novom izdanju nudi više prostora, ima dodatni par vrata i znatno veće rastojanje između podnice i tla, koje osigurava manje briga na grubljim neravnim podlogama. Pored svega, "kandže" su joj i dalje oštre.

Nastala na modificiranoj platformi aktuelne Fieste i mjerama pozicionirana između nje i Focusa, Puma iz svih uglova izgleda privlačno, a ukupnoj slici skladne i "nabildane" karoserije s oblogama blatobrana i pragova u boji karoserije svakako pomaže bogat paket opreme ST-Line X s kojim, pored ostalog, u standardnoj opremi stižu i zanimljivo dizajnirane dvobojne 18-inčne aluminijske felge. Složili smo se s komentarima okoline, jer je Pumino lice i nas pomalo asociralo na lice Porscheovog modela Macan.

Puma ST-Line X sa sobom donosi naglašeno kvalitetne tamne materijale u kabini i crveni konac kojim su prošivena kožom obložena sjedišta, podeblji sportski upravljač i mnogobrojni drugi elementi. Iza upravljača se šepuri digitalna adaptivna instrumentna tabla, za muziku je zadužen audiosistem koji "potpisuje" renomirana danska kompanija Bang&Olufsen, a u odlično opremljenom i zvučno izolovanom okruženju na povećanom međuosovinskom razmaku (u poređenju s Fiestom) ima dovoljno prostora za četiri osobe. Može ih biti i pet, ako osobe koje dijele zadnja sjedišta nisu preširoke. Razlog više da o Pumi sa zavidnom zapreminom fleksibilnog prtljažnika mogu razmišljati potencijalni kupci kojima je Fiesta previše mala, a EcoSport previše dosadan, pa su (jer žele Ford) gledali prema Focusu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U odnosu na Fiestu Pumina podnica od tla je odmaknuta dodatna tri centimetra, ali dodatna visina joj ne smeta da na cesti pokaže ono što zapravo pokazuje većina Fordovih modela. Zaključno s laganim motorom u nosu, direktnim upravljačkim sistemom i naglašeno čvrstim ovjesom, Puma "volana" izvrsno. Mnogo bolje od praga tolerancije većine malih i velikih saputnika, a njenu posvećenost zavojima ponajbolje je pokazao potpuno nezaposlen sistem za kontrolu stabilnosti. Posmatrano iz perspektive vozača, divan automobil koji bi i najtvrdokornije protivnike trendovskih povišenih karoserija (s kojima ruku pod ruku idu i povišena sjedišta) mogao natjerati da promijene mišljenje.

U prilog dinamičnosti ide i Fordov višestruko nagrađivan trocilindarski turbobenzinski EcoBoost motor u čijih je 999 kubnih centimetara smješteno 125 KS. Posredstvom ručnog 6-stepenog mjenjača, kojim se upravlja ručicom koju krase precizni i kratki hodovi, na prednju osovinu ide 170 Nm obrtnog momenta, a Puma sa spomenutim motorom i radilicom koja se "vrti" iznad 2.000 obr/min ide bez zadrške i ne osjeća previše da li je u kabini samo vozač ili cijela ekipa. Podsjećanja radi, na vrhu ponude je opcija ST čiji 1,5-litarski trocilindarski turbobenzinac razvija 200 KS i 320 Nm obrtnog momenta.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Poput većine aktuelnih crossovera ove kategorije ni Ford uz Pumu ne nudi opciju pogona preko obje osovine, a za efikasnu pomoć oko optimalnog prijenosa snage na klizavim podlogama služe dva od pet radnih programa.

S kombinacijom start/stop sistema i štednog radnog programa Eco (u gradskim uslovima) i prilično dinamičnim ritmom na otvorenim cestama automobil je na kraju svega u prosjeku trošio nešto više od pet litara na 100 kilometara. Ukupan ugođaj pomalo je kvario "shift light" indikator koji u štednom radnom programu sugeriše promjenu u viši stepen prijenosa pri obrtajima radilice s kojima, pored evidentne tromosti, vozač tada na dlanovima osjeća vibracije koje se s motora prenose na upravljač.

Nismo bili oduševljeni odlukom Forda da svoj prvi električni automobil nazove Mustang Mach-E, jer za legendarnog „konja u galopu“ ima premalo zvuka i previše vrata. Mrštili smo se i kada su u Toyoti odlučili da prepoznatljivo ime Corolla zamijene imenom Auris (koje, srećom, nije dugo trajalo), ali nam nakon iskustva s Pumom uopšte ne smeta što je Fordov crossover zadržao ime sportskog Coupé prethodnika, uz žaljenje što se nova Kuga ne zove po modelu Cougar koji, također, već dugo nije u ponudi Forda. Ono što nas deprimira je cijena koju su u finansijskom odjelu "plavog ovala" odredili za ponovo rođenu Pumu u kombinaciji s paketom ST-Line X, jer bi zbog nje u našim (ne)prilikama mnogi potencijalni kupci mogli odustati od odličnog automobila.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line X Cijena osnovnog modela (Puma 1.0 EcoBoost Titanium): 41.152 KM Cijena testnog modela: 51.383 KM

Motor: trocilindarski, četverotaktni, benzinski, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, varijabilno upravljanje rada ventila, četiri ventila po cilindru, DOHC. Radna zapremina 999 ccm. Najveća snaga 92 kW – 125 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 170 Nm od 1.400 do 4.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge dimenzija 7Jx18. Dimenzija guma – 215/50 R 18 92V (Continental EcoContact 6Q).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10 s. Maksimalna brzina – 191 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu – 5,3 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4 l/100 km, kombinovano 4,5 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 42 litra. Prosječna emisija CO2: od 103 do 106 g/km. Euro 6d.

Dimenzije: Dužina – 4.186 mm. Širina – 1.805 mm. Visina – 1.536 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.588 mm. Zapremina prtljažnika – od 523 do 1.216 litara. Masa praznog automobila – 1.205 kg. Najveća dopuštena masa – 1.765 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS, ESP, ESC, HLA (sistem zadržavanja vozila na usponu), TPMS (sistem nadzora pritiska u gumama, uključuje senzore pritiska), daljinsko centralno zaključavanje vozila, Isofix, brave na zadnjim vratima sa zaštitom za djecu, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, 18-inčne dvobojne aluminijske felge, obloge blatobrana i pragova u boji karoserije, posebna maska sa sjanim i mat crnim detaljima, veliki zadnji spojler, elektropokretani i grijani vanjski retrovizori sa pokazivačima smjera u kućištima u boji karoserije - preklopivi i sa osvjetljenjem, zatamnjena stakla, dodatno zatamnjena stakla iza B nosača, akustički vjetrobran, ST-Line značke, hromirani završetak izduvnog sistema, LED prednja kratka i zadnja svjetla, LED dnevna svjetla, LED svjetla za maglu, automatsko uključivanje dugih svjetala, digitalna instrumentna tabla, putni kompjuter, crna kvalitetna obloga krova, osvijetljeni suncobrani, trokraki sportski upravljač s ravnim donjim dijelom obložen perforiranom kožom i prošiven crvenim koncem, ručica mjenjača sa aluminijskim umetkom, aluminijske papučice, prednje i zadnje dvostruko prošivene podne prostirke, sjedišta obložena kombinacijom kože i platna, vozačko i suvozačko sportsko sjedište sa lumbalnom podrškom podesivo u četiri smjera, djeljiva i preklopiva zadnja sjedišta, dvostruko dno prtljažnika, centralna konzola sa osloncem za ruke i pretincem, sistem za izbjegavanje sudara sa kamerom i kočenjem nakon udara, sistem za zadržavanje vozila u voznoj traci, upozorenje za napuštanje vozne trake, tempomat sa automatskim limitatorom brzine, podsjetnik za nevezane prednje i zadnje pojaseve, treći oslonac za glavu nazad, zračni jastuci naprijed i bočno za vozača i suvozača, bočne zračne zavjese, inteligentni asistent za brzinu - prepoznavanje znakova za ograničenje brzine, sportski podešen ovjes, automatski klima-uređaj, pokretanje bez ključa sa dva pasivna ključa, ICE Feature Pack 11 (8-inčni display multimedijalnog sistema, Apple Car Play & Google Android Auto, glasovna kontrola, 2xUSB, DAB, navigacija, upozorenje za pogrešan smjer, Bang&Olufsen audio-sistem, deset zvučnika), bežično punjenje telefona, LED ambijentalno svjetlo, zadnji parking senzori, senzor za kišu, samozatamnjivanje retrovizora, dvotonska sirena...

Opciona oprema: Crni krovni nosači – 502 KM, sigurnosni šarafi za točkove – 107 KM, čelični rezervni točak umanjenih dimenzija – 198 KM, Winter Pack 1 (grijanje vjetrobrana, prskalica vjetrobrana, upravljača i prednjih sjedišta) – 1.309 KM, metalik boja – 1.111 KM.

Garancije: četiri godine ili 150.000 pređenih kilometara.