Auto testovi
15

Testirali smo Ford Edge: Američki recept za evropske konzumente

Piše: E. T.
Foto: K. S./Klix.ba
(Foto: K. S./Klix.ba)
Povelikom društvu evropskih i dalekoistočnih automobilskih kompanija koje Evropljanima već dugo nude svoje velike luksuzno opremljene SUV-ove s izvjesnim zakašnjenjem priključio se i Ford, a njihov tih, udoban i uglađen predstavnik u Evropu stiže iz sjevernoameričkih pogona.

Prije dugo čekane odluke da se u kanadskim pogonima Forda dio produkcije druge generacije SUV modela Edge prilagodi evropskim normama, u američkom automobilskom gigantu nisu bili posebno zainteresovani da kupcima u Evropi (koji, eto, sve više posežu za SUV-ovima, crossoverima, podignutim automobilima...) ponude model koji bi adekvatno konkurisao mnogobrojnim modelima koje uveliko nudi nekoliko evropskih i dalekoistočnih automobilskih kompanija.

I dok Fordovi "FBI/DEA/ATF..." modeli Flex/Explorer/Expedition i dalje ostaju u ponudi samo na drugoj strani Atlantika, s vodiljom da je poželjno imati model u svakoj kategoriji, Ford odnedavno u svojoj evropskoj ponudi ima i 4,8 metara dug model Edge zasnovan na modifikovanoj platformi modela Mondeo pa Kuga više nije njihov najveći SUV u ponudi na Starom kontinentu.

Fordov predstavnik na novom stepeniku izvana jasno pokazuje svoje američko porijeklo iako na sebi ima i detalja koji podsjećaju na pojedine modele dalekoistočne konkurencije. Kako god, s vizuelno osrednje zanimljivom karoserijom na ogromnim točkovima, čije oštre ivice i prelomi garantuju kupanje u samouslužnim autopraonicama, razlog za mrštenje imali smo samo zbog detalja koji ide na adresu odjela završne kontrole, jer nije primjereno da stakla zadnjih LED svjetala budu zamagljena zbog vlage koja nekako ulazi u njihovo kućište. Mehaničko oštećenje koje bi poslužilo kao objašnjenje nismo našli i nadamo se da već predstavljenu redizajniranu verziju neće pratiti slični propusti.

Foto: K. S./Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba

U odnosu na izgled karoserije mnogo više nam se svidjelo ono što se krije iza velikih masivnih vrata. Izuzetno prostrana i odlično izolovana unutrašnjost obložena je kvalitetnim materijalima i opremljena svim "igračkama" koje se nude uz automobile ovog (cjenovnog) segmenta. Kožom obložena grijana i hlađena sjedišta nude zavidan nivo komfora. Iznad glava je (opcioni) veliki pomični panoramski stakleni krov, a dodatno raduje da su u Fordu ponudili i analogno i digitalno upravljanje audiosistemom i klima-uređajem, što svakako pomaže ergonomiji koja sve češće gubi bitku u sve pretrpanijim kabinama.

Sviđa nam se: prostranost, udobnost, oprema, motor i ovjes.

Edge se u Evropi ne nudi u kombinaciji s benzinskim motorima. U ponudi su dva dizelska motora, a snažnija dvolitarska četverocilindarska opcija (210 KS i 450 Nm najvećeg obrtnog momenta) potpomognuta je s dva turbopunjača i nameće se kao solidno pogonsko rješenje za uspješno nošenje s popriličnom masom automobila. Vrijedi spomenuti da isto koncipiran motor u kombinaciji s redizajniranom karoserijom nudi 238 KS.

Foto: K. S./Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba

Bez obzira na adekvatno rastojanje podnice od tla i adaptivan prijenos snage na sva četiri točka, poput većine SUV-ova ovog tipa ni Edge nije zamišljen i napravljen da obavlja poslove "hardcore" terenaca, ali se prilično dobro snalazi i na neasfaltiranim (suhim) podlogama. Suštinski problem koji sputava zov divljine predstavljaju široke i plitke gume namijenjene za kakav-takav asfalt, koje će se bespomoćno vrtjeti u mjestu ako se Edge suoči s bilo kakvom izrazito klizavom podlogom. Uz adekvatne gume stvari bi, vjerovatno, bile povoljnije, ali ne treba zaboraviti da je i ovaj SUV svojim ukupnim konceptom više planinar rekreativac, manje alpinista.

Ne sviđa nam se: cijena.

Daleko od "off road" avantura Edge će svojim putnicima osigurati tiho, sigurno i udobno putovanje, bez obzira na stanje asfalta i razdaljinu između polazne i dolazne destinacije. Za minimalno lateralno naginjanje karoserije brine čvrst ovjes (ST-Line nisu samo spojleri i veliki točkovi), što u visokim SUV-ovima uvijek ponajviše prija saputnicima. Jasno je da teške i duge karoserije ne vole oštre zavoje, takvi se ne sviđaju ni ovom automobilu, ali smo se pozitivno iznenadili prolascima kroz srednje brze i brze zavoje u kojima je Edge, uz pametnu raspodjelu obrtnog momenta između osovina i spomenute gume za asfalt, vješto kamuflirao svoju masu i mjere. Bolje od očekivanog, podsjetimo li se da primarni zadatak ovakvih "tenkova" nije izazivanje zavoja.

Foto: K. S./Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba

Distribuciju obrtnog momenta među osovinama i ovdje su preuzeli mnogobrojni senzori koji neumorno "analiziraju" stanje podloge i namjere vozača. Bezbolno i efikasno. Uglađen 6-stepeni automatski mjenjač nudi i radni program Sport i mogućnost ručnog "šaltanja" , ali sve to i nismo previše koristili, jer je tihi Edge zapravo najugodniji u "full auto" režimu i ležernom krstarenju otvorenim cestama. Takvim ritmom (do 100 km/h) potrošnja goriva može se spustiti ispod sedam litara za 100 pređenih kilometara.

Vrijeme će pokazati koliko će uspjeha u Evropi imati još jedan Fordov model koji se (kao i Mustang) više neće prodavati samo u Sjevernoj Americi. Nismo previše optimistični, jer nam se čini da je (zbog mentaliteta i ustaljenih navika kupaca na našim prostorima) i veoma sofisticiran Edge u društvu SUV-ova koji se u neobaveznim dijalozima sviđaju svima, ali će rijetki među njima biti spremni da ih kupe. Ne, pri tome ne mislimo na novac koji bi za ovaj automobil trebali izdvojiti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Ford Edge ST-Line 2.0 TDCi 210 AWD Cijena testnog modela: 120.000 KM

Motor: 4-cilindarski, dizelski, smješten naprijed poprečno, dva turbopunjača, "common-rail" sistem ubrizgavanja, DOHC, 16 ventila. Radna zapremina 1.997 ccm. Maksimalna snaga 154 kW – 210 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalni obrtni moment 450 Nm od 2.000 do 2.250 obr/min.

Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine, 6-stepeni automatski mjenjač, felge prečnika 20 inča, gume 255/45 R20 105W (Pirelli Scorpion Verde).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni. Zadnji ovjes - multilink, neovisni. Spiralne opruge, stabilizatori. Električni progresivni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 9,4 s. Maksimalna brzina - 211 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 7,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,5 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara - 68 l. Prosječna emisija CO2: 152 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.808 mm. Širina - 1.928 mm. Visina - 1.692 mm. Međuosovinski razmak - 2.849 mm. Prtljažnik - od 800 do 1.847 litara. Masa praznog vozila - 1.949 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila - 2.555 kg.

Serijska oprema na testnom automobilu: Istovremeno spuštanje svih stakala na vratima "Global Open/Close", zvučni indikator prednjih pojaseva, zadnji pojasevi označeni na monitoru, ABS s kontrolom protiv prevrtanja (RSC), Advance Trac System , uključuje: elektronsku raspodjelu sile kočenja (EBD), kontrolu trakcije (TCS) i Torque Vectoring sistem, prednji nasloni za glavu ručno podesivi u četiri smjera, intervalno stop-svjetlo u slučaju naglog kočenja, program "MyKey Gen II", zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuk za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena vozača, zračne zavjese u prvom i drugom redu, zadnji nasloni za glavu dvosmjerno podesivi i odvojivi, ručna deaktivacija zračnog jastuka suvozača na ključ, sistem Passive Keyfobs, el. zaključavanje brave na zadnjim vratima (za sigurnost djece), centralno daljinsko dvostruko zaključavanje, Hill Launch Assist - pomoć pri kretanju uzbrdo, Emergency Brake Assist - sistem pomoći kod naglog kočenja, Collision Avoidance Driver Support Gen3 - automatsko kočenje i funkcija detekcije pješaka, grijano vjetrobransko staklo (uključuje grijane mlaznice za pranje stakla i vjetrobransko staklo sa zaštitom od infracrvenih zraka), el. podizači prednjih i zadnjih stakala s funkcijom podizanja/spuštanja jednim dodirom (uključuje zaključavanje zadnjih prozora s komandama na vratima vozača), automatsko pranje vjetrobrana s varijabilnim podešavanjem senzora za kišu i brisača, elektropodesivi preklopivi i grijani vanjski retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca i svjetlom prilikom prilaska vozilu, ručno podesiv snop svjetala, električni dopunski grijač, Remote Easy Fold - elektromehaničko preklapanje naslona u drugom reda sjedišta, tempomat (uključuje automatsko ograničavanje brzine), Start/Stop sistem, sistem nadopune goriva bez čepa sa zaključavanjem poklopca (povezano sa centralnim zaključavanjem) i zaštitom protiv usipanja pogrešnog goriva, elektropokretana vrata prtljažnika, kamera za vožnju unazad, ručno podesiv stub upravljača s el. zaključavanjem, aktivna kontrola buke, Keyless Entry - ulazak i pokretanje vozila bez ključa s Hands Free vratima prtljažnika, 220V utičnica dostupna za oba reda sjedišta, grijani obruč volana, Lane Keep Assist - uključuje upozorenje pri napuštanju trake i sistem nadzora umora vozača, automatsko pranje i brisanje vjetrobrana, senzor za kišu i automatska kratka i duga svjetla, električna parkirna kočnica (EIPB), prednji i zadnji parkirni senzori, grijana prednja sjedišta, vanjske ručice vrata u boji karoserije, zadnji spojler u boji karoserije, bočna stakla prednjih vrata višeslojno akustična, akustično vjetrobransko staklo sa zaštitom od IC zračenja, tonirana prednja stakla i zatamnjena zadnja stakla iza B stuba, kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, Follow me home, halogena prednja svjetla, prednja svjetla za maglu (okvir u crnoj boji s hromiranim prstenom), dnevna prednja svjetla integrisana u prednje farove, osvjeljenje ugla putem svjetla za maglu, zadnja LED svjetla, dvozonski automatski klima-uređaj, podni ventilacijski otvori za drugi red sjedišta, podesivi ventilacijski otvori zadnje konzole, stropna konzola s pretincem za naočale, prednja konzola sa fiksnim naslonom za ruku i pretincem za odlaganje, uključuje i pretinac u zadnjem dijelu konzole, držač čaša u prednjoj konzoli, LED svjetla za čitanje u drugom redu sjedišta, elektrohromatski unutrašnji retrovizor s kamerom, sjenila za sunce vozača i suvozača sa osvijetljenim ogledalom, kožom obložen volan i ručica mjenjača, osvijetljena obloga praga kod prednjih vrata, obloga praga na zadnjim vratima, pretinac s poklopcem na centralnoj konzoli, poklopac prtljažnog prostora, kuke i mreža u prtljažnom prostoru za osiguranje prtljaga, paket za pušače, sjedište vozača podesivo u četiri smjera sa podešavanjem naslona i lumbalnog dijela sjedišta, sjedište suvozača podesivo u dva smjera, preklopna zadnja klupa 60/40 s naslonom za ruku i dva držača za čaše, ISOFIX, 4x12V utičnica, ambijentalna rasvjeta unutrašnjosti, sportski ovjes, ICE FEATURE PACK 59 - Sony Navigacija, CD, AM/FM Dual Tuner Radio, DAB (Digital Audio Broadcasting) i TMC (Traffic Message Channel), Sony Global HMI, DM8 – 8-inčni TFT LCD zaslon osjetljiv na dodir, 12 zvučnika, SYNC Gen III (Compass Display, Multimedija s 2 USB priključka), varijabilni električni servoupravljač (EPAS) s funkcijom Active Front Steering, prednji i zadnji branik u boji karoserije, pragovi u boji karoserije, 20-inčne aluminijske felge (Euroflange), aluminijske papučice, premium podne prostirke za prvi i drugi red.

Opciona oprema na testnom automobilu: Metalik boja Burgundy Velvet, prednja grijana i hlađena sjedišta, zadnja grijana sjedišta, dostupno s perforiranim A sjedištima, adaptivna LED prednja svjetla s LED dnevnim svjetlima, automatsko podešavanje prednjih svjetala, pranje prednjih svjetala, el. panoramski krov s laminiranim staklom i IC zaštitom, adaptivni tempomat (uključuje automatski limitator brzine, prednje i zadnje parking senzore), sigurnosni pojasevi na napuhavanje u drugom redu sjedišta (osim srednjeg sjedišta).

Garancija: 4 godine ili 150.000 pređenih kilometara.