Auto testovi
0

Testirali smo FIAT 500 Hybrid: Gradski šarmer u električnoj revoluciji

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
FIAT je oduvijek bio specijalista za male gradske automobile, a model kojim je taj status zaslužio svakako je FIAT 500, kako njegovim izvornim izdanjem tako i savremenim reizdanjem.

Najbolja potvrda toga je da je ovaj FIAT 500 predstavljen prije više od 10 godina te da i dalje odlično izgleda i prodaje se jednakim tempom. Sada je prvi put i struja došla u "Fiću" pa smo provjerili koliko ga je promijenila.

U iščekivanju potpuno nove generacije FIAT-a 500 i potpuno električne verzije provjerili smo kako se blagi hibridni sklop uklopio u ovaj šarmantni supermini čija popularnost jednostavno ne jenjava. Naime, FIAT 500 je i dalje jedan od najprodavanijih gradskih automobila, a kako je to tako već više od deset godina, u evropskim gradovima postali su neizbježan dio uličnog dekora.

Tokom svih ovih godina FIAT je zaista minimalno korigovao dizajn i izgled 500-ke, dok su važnije promjene došle ispod lima, te je dobio moderniju tehnologiju, savremen infotainment i, što je najvažnije, modernije pogonske opcije, upravo poput ove hibridne.

To je svakako bio neminovan put za FIAT 500, jer se od njegovog predstavljanja 2007. godine tržište automobila znatno izmijenilo. Pad potražnje, istina, koji su drugi supermini modeli doživjeli, nije ni očešao FIAT 500, ali je trend elektrifikacije malih gradskih automobila bio neminovan i za njega.

Tako je prije dolaska potpuno električnog "Fiće" stigao ovaj hibridni, gdje odmah treba istaći da je ipak riječ o "blagom" hibridu, dakle niti ga možete puniti niti voziti samo na bateriju, ali to ne znači da treba otpisati prednosti tog koncepta. Naime, iako ima samo malu bateriju ispod vozačkog sjedišta, činjenica je da je riječ o malom i laganom automobilu kojem malo i treba da mu se poboljšaju efikasnost i performanse.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dakle, na prvi pogled maleni trocilindraš radne zapremine manje od jednog litra i sa 70 KS ne zvuči obećavajuće, ali ne treba zaboraviti da je FIAT 500 auto dug svega 3,5 metara i težak samo 940 kilograma. Zahvaljujući tome, ali i odličnom ručnom mjenjaču, FIAT 500 i s ovim motorom uspijeva biti vrlo poletan i okretan u gradskoj vožnji. Uz to, ako uspijete imati malo laganiji tempo i koristiti prednosti hibridnog sklopa, ovako pokretan Fićo će vas nagraditi i niskim prosjekom potrošnje goriva. Naime, hibridni sklop će omogućiti ranije gašenje motora putem start/stop sistema i prilikom usporavanja u koloni ili na semaforu i tako kroz vrijeme uštedjeti još koji decilitar benzina. Također, zahvaljujući dodatnoj bateriji, potrošači poput infotainmenta ili klima uređaja neće povećavati potrošnju goriva, te iako je riječ o malim uštedama, na kraju se možete voziti uz vrlo nizak prosjek potrošnje. FIAT obećava oko 4,7 litara u gradskim uslovima, dok smo mi na kraju testa imali prosjek od 5,4 litra. Ipak smo se nekoliko puta zaigrali s "Fićom" i zaboravili na održavanje niskog prosjeka potrošnje.

U vožnji je hibridni sistem odlično integrisan te osim indikacije da prilikom kočenja motorom ujedno i punite bateriju, vozač neće primijetiti razliku u odnosu na konvencionalni pogonski sklop.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što FIAT 500, naravno, najbolje radi je ono zbog čega je bio i ostao tako popularan. U simpatičnoj "retro" karoseriji zaista ima mjesta za četiri putnika, a čak i prtljažnik može primiti nekoliko vrećica iz kupovine. Uz krug okretanja od samo 9 metara, kompaktne dimenzije i visok položaj iza upravljača FIAT 500 se tako dobro snalazi u gradskoj vožnji da i dalje u tome može očitati lekciju i mnogo mlađim i modernijim konkurentima. Na sve to, kroz ove godine FIAT je zaista poradio na ovjesu te je sada 500 znatno uglađeniji i ugodniji na neravnoj cesti nego što je prije bio te je generalni osjećaj kvaliteta primjetno veći nego kada smo prvi put isprobali novog Fiću, nekada 2007. ili 2008. godine.

Sve se to odnosi i na uređenje unutrašnjosti te FIAT 500 i na zalasku ove generacije, kada je nasljednik već spreman, i u dolasku nudi vjerovatno najbolje unutrašnje uređenje u klasi. Ne samo da je dovoljno kvalitetan i ergonomičan, nego usput i savršeno spaja klasičan stil s modernim rješenjima, kao što je odličan i vrlo pregledan ekran infotainmenta. Detalji kao što su retro ručice vrata ili odlično oblikovana i visoko postavljena ručica mjenjača su samo neki kojima se ističe kao poseban supermini.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ukratko, iako ovakav hibridni pogon nije donio nikakvu revoluciju i dramatičnu promjenu za FIAT 500, činjenica je da jeste omogućio nešto nižu potrošnju. Ujedno je jednako impresivno kako je i na samom zalasku ove generacije ovo izuzetno konkurentan i sposoban supermini, koji je poboljšan na pravim mjestima, nudi iznenađujući nivo komfora i prostora za ovako malu karoseriju i, što je možda najvažnije, uz sve to nudi originalan stil koji će još dugo ostati u modi.

Treba napomenuti da FIAT za 500 nudi i impresivan broj opcija, kako stilskih tako i tehnoloških, te ako se zaigrate u konfiguratoru lako je sa cijenom otići i van okvira klase. Ipak, čini se da to kupcima savremenog Fiće ne predstavlja problem, jer ih većina iz prodajnih salona izlaze "nakrcani" dodatnom opremom i detaljima koji ovaj auto čine tako prepoznatljivim i posebnim.

FIAT 500 1.0 BSG Connect Hybrid

  • Cijena osnovnog modela: 21.980 KM
  • Cijena testnog modela: 28.940 KM

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 999 ccm, višetačkovno indirektno ubrizgavanje goriva u cilindre, dva ventila po cilindru. Najveća snaga 70 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 92 Nm pri 3.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 6J x 15, gume dimenzija 185/55 R15 (Bridgestone Turanza).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, teleskopski amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - torziona osovina, spiralne opruge, teleskopski amortizeri. Električni servo-upravljač sa City načinom rada.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 13,8 s. Maksimalna brzina - 167 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja, kombinovano NEDC - 3,9 l/100 km. Emisija CO2 po NEDC - 88 (g/km). Euro 6d.

Dimenzije: Dužina - 3.571 mm. Širina - 1.627 mm. Visina - 1.488 mm. Međuosovinski razmak - 2.300 mm. Zapremina prtljažnika 185 litara. Masa praznog automobila - 940 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 35 lit.

Serijska oprema testnog modela: Connect