Auto testovi

Testirali smo Citroën C4 X: Poznato lice u novom odijelu

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
E. T.
31.08.2023. u 06:33

Trovolumensko izdanje Citroënovog crossover modela C4 sa sobom donosi izgled karoserije po uzoru na davno započetu priču BMW-a s modelom X6 i moglo bi se svidjeti kupcima kojima treba veći prtljažnik od prtljažnika koji sa sobom donosi dvovolumenski C4.

Nekoliko godina nakon predstavljanja aktuelnog modela C4 koji predstavlja Citroënov pogled na sveprisutnije crossovere C segmenta, a u nastojanju da se priključe trendu podignutih automobila čija karoserija pomalo asocira na Coupe/fastback forme, u francuskoj automobilskoj kompaniji pripremili su i njegovo trovolumensko izdanje koje se krije iza naziva C4 X i svojim bi mjerama iza zadnje osovine moglo biti optimalno rješenje za kupce koji nemaju potrebe ili dovoljno novca za modelima iz D segmenta, a trebaju veći prtljažnik po principu "za kofer više" čija zapremina u ovom slučaju iznosi rekordnih 510 litara.

Cijena modela C4 X jasno pokazuje da u Citroënu ovaj put nisu imali namjeru da naprave budžetu drag automobil po principu koji su svojevremeno nudili s trovolumenskim modelom C-Elysee, pa će potencijalna klijentela morati da računa na nešto veći izdatak u odnosu na kraću dvovolumensku verziju koja nam se gledajući izvana, iskreno, više dopada od trovolumenskog izdanja. Isto mišljenje imala je i većina osoba koje smo usput pitali šta misle o izgledu posljednje trećine automobila. Kako god, o ukusima se ne raspravlja, pa i ovaj put prepuštamo vama da ocijenite izgled naglašeno podignute karoserije na 18-inčnim dvobojnim felgama na kojima su gume prilično rijetke dimenzije.

Udobnost putnika je prva asocijacija kada pomislimo na bivše i sadašnje Citroëne, a stvari su u tom smislu i ovdje prema očekivanjima, jer se i 4,6 metara dug C4 X punopravno svrstava među najudobnije automobile današnjice i s kombinacijom izvrsno podešenog ovjesa i odličnih sjedišta iz programa CAC (Citroën Advanced Comfort) uveliko nadilazi segment kojem nominalno pripada, što su ponajbolje pokazale višesatne dionice s vrlo kratkim pauzama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Složili smo se da C4 X sa zanimljivim spojlerom koji čini integralni dio poklopca prtljažnika neće biti među finalistima u izboru ljepote, ali bi mogao biti idealno rješenje za sve koji mnogo putuju, čemu pored prostranosti i poslovične udobnosti doprinose i performanse izvanredno štedljivog 1,5-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora o kojem ćemo malo kasnije.

Makar se na prvi pogled činilo drugačije, duža trovolumenska karoserija sa sobom ne donosi i veće međuosovinsko rastojanje, što je bio čest slučaj u ponudi nekoliko automobilskih kompanija koje su isti model nudile u više karoserijskih verzija, pa C4 X sa sobom donosi prostor u kabini s kojim raspolaže dvovolumenska verzija. Padajuća linija krova nema negativan utjecaj na prostor za glave viših putnika na zadnjim sjedištima, a s obzirom na segment ukupan ponuđeni prostor idealan je za četiri odrasle osobe, bez obzira na njihovu širinu i visinu.

U odlično izolovanoj kabini dominiraju tamnije boje, izrazito udobna sjedišta iz Comfort programa obložena su kombinacijom kože i tkanine, a ispred osobe koja sjedi iza multifunkcionalnog upravljača nalazi se minimalistički dizajnirana 5-inčna adaptivna digitalna instrumentna tabla iznad koje je i sklopivi „head-up“ display. Našalili smo se na račun obrtomjera čiji je prečnik uporediv s prečnikom kovanice od pet konvertibilnih maraka. Tu je i povelik centralni 10-inčni display preko kojeg se upravlja preglednim multimedijalnim sistemom s instaliranom navigacijom, u Citroënu su za osobu na suvozačkom sjedištu pripremili i nosač za tablet. Zaključno s preglednim točkićima i tasterima za upravljanje klimatizacijom, sve zajedno ne razlikuje se od rješenja iz dvovolumenskog C4.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S primarnom ulogom da osigura što bolje anuliranje neravnina ispod točkova, što mu veoma dobro ide od ruke, mekše podešen ovjes ipak ne dopušta previše uzdužnog i poprečnog naginjanja karoserije, pa se visoki C4 X u zavojima snalazi mnogo bolje nego što bi se moglo zaključiti posmatrajući ga izvana. Bez elektronski potpomognutih adaptivnih rješenja, uz amortizere s progresivnim hidrauličnim graničnicima (što je davno isprobano na rallyju Paris-Dakar) u Citroënu su iznova potvrdili da i bez legendarne hidropneumatike „deux chevrons“ ostaju među najudobnijim automobilima današnjice.

U vremenu u kojem se u prvi plan ponajviše guraju hibridni i električni pogonski sklopovi, turbodizelski motor je dragulj u priči o C4 X, jer tvrdimo da i dalje nema boljeg pogonskog rješenja za sve koji na godišnjem nivou prelaze mnogo kilometara. Zašto? Zato što provjeren, uglađen i živahan BlueHDI koji sa sobom donosi 131 KS i 300 Nm obrtnog momenta na otvorenoj cesti u ritmu do 90 km/h za prelazak 100 kilometara potroši četiri litra goriva, a potrošnja na autocesti nije prelazila preko šest litara. Ne viđa se često na instrumentnoj tabli broj 1230 koji pokazuje koliko se kilometara (na spomenutoj otvorenoj cesti, u ležernom ritmu) može preći s napunjenim rezervoarom za gorivo u koji stane samo 50 litara.

Pored putovanjima okrenute turbodizelske verzije uz koju kupac mora pristati na uglađen 8-stepeni automatski mjenjač, jer nema opcije s ručnim mjenjačem, C4 X može se dobiti i u kombinaciji s poznatim 1,2-litarskim trocilindarskim turbobenzincem (100 i 130 KS), a za poklonike „nula emisije“ tu je i tiha opcija koju pokreće samo elektromotor.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Bez obzira na ono što krije ispod prednjeg poklopca, C4 X je neznatno skuplji od dvovolumenske karoserijske verzije i nameće se kao odlična alternativa kupcima koji insistiraju na natprosječno velikom prtljažniku i pri tome im ne smeta činjenica da je otvor iza petih vrata na dvovolumenu praktičniji za prevoz kabastijih stvari od otvora koji se nudi u kombinaciji s klasičnim limuzinskim poklopcem prtljažnika.

Neko je nakon svega spomenuo kako bi bilo zanimljivo vidjeti C4 X i u trećem karavanskom karoserijskom izdanju, jer je ne tako davno bilo mnogo modela iz C segmenta koji su se poslovično nudili u (barem) tri karoserijske verzije. S obzirom na aktuelne trendove, malo je vjerovatan scenario da ćemo vidjeti Citroënovu modernu interpretaciju na temu automobila koji se davnih sedamdesetih godina krio iza naziva GS Break.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën C4 X Shine 1.5 BlueHDi 130 EAT8
  • Cijena osnovnog dizelskog modela: 49.893 KM
  • Cijena testnog modela: 55.745 KM
  • Motor: Smješten naprijed poprečno, četverocilindarski, dizelski, 16 ventila, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom. Radna zapremina 1.499 ccm. Najveća snaga 96 kW – 131 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 8-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 195/60 R18 96H (Michelin e-Primacy).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,5 s. Najveća brzina – 206 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 4 do 5,9 l/100 km. Prosječna potrošnja prema WLTP normama: 4,9 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 128 g/km. Euro 6.4.

  • Dimenzije: Dužina – 4.600 mm, širina – 1.834 mm, visina – 1.525 mm. Međuosovinski razmak – 2.670 mm. Zapremina prtljažnika – 510 litara. Masa praznog automobila – 1.395 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.785 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.

  • Serijska oprema testnog automobila: Citroën C4 X Shine 1.5 BlueHDi 130 EAT8

  • Opciona oprema: Kućište za tablet, grijani volan, grijana prednja sjedišta, metalik boja Acier.

  • Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara