Auto testovi
223

Testirali smo Citroën C4: Napravljen po receptu u kojem udobnost čini glavni sastojak

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Citroënov najnoviji proizvod opravdano se nameće kao prvi izbor svima koji razmišljaju o automobilu iz C segmenta, a udobnost stavljaju iznad svega ostalog.

Iako u Citroënu tvrde drugačije, svrstali smo se među one koji smatraju da je njihov novi model iz C segmenta transparentan primjer trendovske crossover filozofije, ali sve to zapravo uopšte nije bitno u priči o novoj generaciji modela C4, jer se suština krije u unutrašnjosti simpatične dvovolumenske karoserije čije su nas osnovne linije podsjetile na legendarni Citroën GS kojem su se stariji članovi redakcije divili u ranom djetinjstvu.

Da, već poslovično, reakcije na izgled novog Citroënovog modela i ovaj put su podijeljene. Nama se dopada zato što je dovoljno drugačiji u odnosu na konkurente i što sa sobom donosi "lice" koje je posljednjih godina zaštitni znak Citroënovih automobila, ali se istovremeno slažemo i s komentarima u kojima se dizajnerima spočitava da su se prilikom zamišljanja i kreiranja "repa" karoserije i kućišta zadnjih svjetala malčice "izgubili u prevodu".

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Prije nasljednik redizajniranog Cactusa, nego posljednjeg Citroëna C4 koji je penzionisan prije nekoliko godina, novi C4 sa sobom donosi značajno veće međuosovinsko rastojanje u odnosu na spomenute prethodnike zbog kojeg ni natprosječno visoki putnici na zadnjim sjedištima (isprobano) neće imati problema oko smještaja nogu. Iako pogled na Coupé liniju krova sugeriše drugačije, „košarkašima“ neće biti tijesno ni oko glava, što je divno. Ceh je donekle platio prtljažnik čija zapremina nije među rekordnim u C segmentu, ali s obzirom na ponudu krovnih kofera i činjenicu da se puni kapacitet prtljažnika baš i ne koristi tako često, drago nam je što su dizajneri prvenstveno mislili na prostor za putnike.

Lanac elemenata zbog kojih za C4 tvrdimo da je „paket fizikalne i antistres terapije“ počinje s izvrsnim prednjim sjedištima koja predstavljaju posljednju evoluciju Citroënove „Advanced Comfort“ priče, a već pogled na njih stavlja do znanja da se u ovom automobilu može dugo putovati bez zamora i bolova u pojedinim dijelovima tijela. Znamo da je udobnije u mnogo skupljim automobilima visoke klase, ali u ovom trenutku ne znamo ni jedan obični automobil iz C segmenta, zaključno s francuskom konkurencijom, u kojem vozač i njegovi saputnici mogu računati na sjedišta koja nude više udobnosti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Udobnosti doprinosi i odličan nivo zvučne izolacije, a osobi iza upravljača prijat će i jednostavno radno okruženje s minimalistički dizajniranom adaptivnom digitalnom instrumentnom tablom sa svim potrebnim informacijama. Posljednjom generacijom multimedijalnog sistema upravlja se preko 10-inčnog displeja, a tu je i sklopivi „head up“ display. Ergonomiji pomaže što su u Citroënu na kraju uvažili glas javnosti, pa se klimatizacijom (pored opcije preko displeja) ovaj put može upravljati i preko konvencionalnih tastera. Opuštenu atmosferu podupire i činjenica da za sigurnost i asistenciju brine čak 20 sistema.

Zgodan dekorativni detalj predstavljaju zanimljivo utisnute trake na oblogama vrata, a Citroën uz sedam boja karoserije nudi šest kombinacija boja u kabini u kojoj nema suvišnih zvukova, ali ima dovoljno USB priključaka i upotrebljivih pretinaca. Ne sviđa nam se prljanju sklona crna klavirska plastika koja dominira na donjem dijelu centralne konzole, a prilikom ulaska u automobil znaju zasmetati i naglašeno široki pragovi, što je nuspojava na platformi na koju Citroën "pakuje" i verziju Ё-C4 koju pokreće samo struja.

Očekivano, i novi C4 opremljen je tihim ovjesom s kojim je tvornički tim poodavno eksperimentisao na čuvenom rallyju Paris-Dakar, a koji je još u Cactusu upečatljivo pokazao da je svojim učinkom najbliži Citroënovom legendarnom hidropneumatskom rješenju. Uz amortizere s progresivnim hidrauličnim graničnicima, ovjes predstavlja pretposljednju kariku u lancu spomenutih „terapija“ i potvrđuje da se besprijekorno „peglanje“ različitih neravnina pod točkovima može postići i bez znatno skupljih elektronski kontrolisanih adaptivnih ovjesa koje (najčešće opciono) nude pojedine automobilske kompanije.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Okrenut prema udobnosti, C4 spada među mekše ovješene automobile, ali to mu ne smeta da odlično slijedi komande s upravljača. Stabilan je i predvidiv, a prednji točkovi iznad kojih nema mnogo mase tvrdoglavo prate zadanu putanju. Karoserija se u zavojima naginje manje od očekivanog, a postavljen na 18-inčnim felgama (na kojima su gume neobičnih dimenzija) C4 je u odnosu na Cactus znatno mirniji pri brzinama koje su uobičajene na autocesti. Sve zajedno više je nego dovoljno za porodični automobil koji se istovremeno ne boji ni grubih neasfaltiranih podloga, jer ima adekvatno rastojanje podnice od tla, što je sasvim dovoljno za bezbrižno lutanje pustim makadamskim cestama. A ljubiteljima „francuske kuhinje“ koji i dalje ne žele automobil iz C segmenta s elementima crossovera ostaje da sačekaju novi Peugeot 308.

Ponuda benzinskih motora zasnovana je na poznatom 1,2-litarskom trocilindarskom motoru koji se nudi u tri nivoa snage. Testni primjerak pokretala je srednja varijanta, a štedljiv turbobenzinac sa 130 KS i 230 Nm najvećeg obrtnog momenta prilično dobro se snalazi u svim situacijama, bez obzira na broj putnika u automobilu. Vrijednost obrtnog momenta zaslužna je za pohvalna međuubrzanja, što je najpoželjnija karakteristika za manje stresa na našim cestama, a za prijenos snage na prednju osovinu u konkretnom slučaju bio je zadužen uglađen 8-stepeni automatski mjenjač koji se adekvatno prilagođava ponuđenim radnim programima i željama vozača. I eto posljednje karike u lancu elemenata koji doprinose ukupnoj udobnosti i opuštenoj atmosferi. Dobra vijest za poklonike tri papučice je da uz ovu pogonsku opciju i dalje mogu računati na ručni 6-stepeni mjenjač.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zbog godina, starih povreda, ali i stresnog vremena u kojem živimo, izuzetno nam je prijao Citroënov najnoviji "paket terapija" i uvjereni smo da "GS za 21. stoljeće" pred sobom ima svijetlu budućnost. Zasluženo!

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën C4 Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

  • Cijena osnovnog benzinskog modela (C4 Feel 1.2 PureTech 100): 36.294 KM

  • Cijena testnog modela: 42.098 KM (s promotivnim popustom)

  • Motor: Smješten naprijed poprečno, trocilindarski, 4-taktni, benzinski, 12 ventila, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.199 ccm. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 8-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 195/60 R18 96H (Good Year Efficient Grip).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,4 s. Najveća brzina – 200 km/h (elektronski ograničena). Prosječna potrošnja goriva na testu: 5,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 110 g/km. Euro 6.

  • Dimenzije: Dužina – 4.360 mm, širina – 1.800 mm, visina – 1.525 mm. Međuosovinski razmak – 2.670 mm. Zapremina prtljažnika – od 380 do 1.250 litara. Masa praznog automobila – 1.278 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.755 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.

  • Serijska oprema testnog automobila: Citroën C4 Shine

  • Opciona oprema: Bežično punjenje pametnog telefona kompatibilnog sa protokolom QI (281 KM), metalik boja Caramel (938 KM).

  • Garancija: dvije godine opšte garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.