Testovi
0

FOTO / TEST: Audi A3 2.0 TDI Ambition

Piše: Elvir Zubović
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Sve do prije dvije godine kada je došao superkompaktni A1, Audi A3 bio je najmanji model u ponudi marke iz Ingolstadta. Još od 1996. godine A3 je bio ulaznica u svijet Audija, i naravno upravo tome može zahvaliti svoju veliku popularnost. Sada mu je uloga nešto drugačija, ali je i dalje zadržao svoje vrijednosti, pa čak ih podigao i na novi nivo.

Kada spominjem ne tako kratku historiju audija A3 nisam zaboravio na kratku epizodu kada je Audi A2 bio najmanji model ove marke. Ali uspjeh tog modela govori da možda i treba zaboraviti na njega. Nije bio toliko loš, ali jednostavno nije imao dovoljno dobar recept za uspjeh. Sa modelom A1 Audi je napokon pogodio poentu gradskog superminija, pa je dobio priliku da se u potpunosti fokusira na "guranje" A3 u sami vrh klase. Sada kada je izgubio breme ulaznog modela, u Audiju još više žele distancirati A3 od kompaktne konfekcije.

Kada se pojavio u prvog generaciji, Audi A3 je ustvari postao pionir premium kompaktnih modela. Njegovi direktni rivali nisu napravili adekvatan odgovor dugo iza toga. Tačnije Mercedes-Benz je tek ove godine s trećom generacijom A-Klase ponudio ekvivalentan kompaktni model, dok se prve dvije generacije najmanjeg Mercedesa zbog svoje specifične monovolumenske forme nikada nisu ni mogle direktno porediti sa klasičnim kompaktima. S druge strane, BMW-ova Serija 1 prilično je uspješna ali je stigla tek 2004. godine, jednu godinu iza dolaska već druge generacije Audija A3. Dakle, "trica" je definitivno starosjedilac među premium kompaktima, te se s razlogom želi nametnuti i kao najbolja od svih spomenutih.

Nije nikakava tajna da je A3 uvijek dijelio platformu sa Golfom, pa je tako u trećoj generaciji Audi A3 dobio je priliku biti pionir nove MQB platforme na kojoj će biti zasnovana cijela plejada modela iz Volkswagen-Audi grupacije, a među njima i Golf, Leon, Octavia i drugi. Recept koji je dokazano uspješan donosi brojne prednosti, ali nas zanima koliko je radi toga bolji ili lošiji novi A3 od svog prethodnika.

Prepoznatljiv izgled bez iznenađenja Iako je novi A3 potpuno novi model, ne redizajniran ili obnovljen model, nego iz temelja nov model na cesti neće privlačiti neželjenu pažnju. Naravno da će ljubitelji marke prepoznati novije, oštrije i svježije linije A3-ice, ali činjenica je da A3 ostaje vjeran postulatima ove marke.

Prednji dio je do te mjere karakterističan i prepoznatljiv za Audi da je A3 na prvi pogled teško raspoznati od recimo A4. Jasno, da pripada novoj generaciji otkrivaju LED dnevna svjetla nove tehnologije, dok izraženi oštri pregibi na poklopcu motora i na odbojniku čine novi A3 nešto agresivnijim nego prije.

Generalno, oblik karoserije je ostao prepoznatljiv, pa je i bez posmatranja detalja lako zaključiti da je to A3. Možda su najveća dizajnerska novost stop svjetla, koja su sada i na trovratnoj karoseriji razvučena i oblikom približena limuzinskim modelima ove marke.

Pored čistijih i oštrijih linija koje čine A3 modernim, najveći utisak ostavljaju same proporcije auta. Nekoliko puta sam se zatekao kako stojim pored A3 i pitam se da li je ispred mene A1. Do te mjere A3 sada djeluje manji i kompaktniji. Lično, ne vidim u tome ništa loše, naprotiv, pogotovo jer je ustvari A3 neznatno i narastao u dužinu i šrinu, dok je visina ostala u milimetar ista kao i na prethodniku. Zasluga tog utiska definitivno ide na račun dizajna koji je potpuno "čist" i dorečen, bez suvišnih detalja.

Minimalistički raskošna unutrašnjost Audi je kod novog A3 očito do krajnosti iskoristio slogan manje je više. Unutrašnjost novog A3 je možda i najoriginalnije uređena od svih kompakta koje trenutno možemo vidjeti, bili oni premium ili ne. To možda zvuči pretjerano za unutrašnjost gdje se na prvi pogled vidi tek nekoliko prekidača i okrugli otvori ventilacije, ali u svakodnevnom korištenju smo otkrili da je Audi još jednom nadmašio sebe. Jednostavno, dizajniranje vozačkog okruženja im ide od ruke, a ovo im je jedan od najboljih radova, uz aktuelni A6 naravno.

Kada je ugašen, na centralnoj konzoli novog A3 nalaze se samo minimalistički ali vrlo moderno i kvalitetno izrađene kontrole klima uređaja uz nekoliko prekidača koji se nastavljaju u središnju ukrasnu lajsnu. Jednostavnije od ovoga ne može, a ni preglednije. Audi je u potpunosti iskoristio prednosti integracije sa MMI multimedijalnim uređajem i zahvaljujući njemu lišio A3 svih suvišnih prekidača koji bi narušavali njegov feng shui.

Ne sviđa nam se: Cijena, prostor na zadnjim sjedištima, cijena doplatne opreme
Da ugođaj bude potpun, testni auto bio je opremljen sportskim sjedištima i sportskim upravljačem sa zaravnjenim donjim dijelom obruča. U A3 se ne sjedi tako nisko kao u A4 ali je ugođaj i dalje dobar, te navikavanje na ovo vozačko okruženje traje vrlo kratko. Za one koji ne mogu bez "čačkanja" po kojekakvim postavkama tu je MMI multimedijalni sistem čiji ekran izlazi vertikalno iz centralne konzole s kontrolama na središnjem tunelu kod mjenjača za prekraćivanje vremena provedenog u gužvama.

S druge strane, koliko nas je oduševio kvalitetom izrade i samim uređenjem unutrašnjosti, toliko smo ostali razočarani ponudom prostora. Da govorimo o ultimativnom sportskom coupeu možda bismo i mogli prihvatiti apsolutni nedostatak mjesta na zadnjim sjedištima, ali ipak ovakav A3 bi trebao imati i jednu značajnu dozu praktičnosti. Ponuda prostora u prtljažniku također nije pretjerano izdašna, ali će sa 365 litara i praktičnim dvostrukim dnom biti sasvim dovoljna za prosječne potrebe.

Dinamičan, ugodan i siguran Promišljeno odabran paket opreme s naglaskom na sportske detalje kao što su odlično profilisana sjedišta i 17-inčni aluminijumski naplaci učinio je od A3 s turbodizelašem od 150 KS ozbiljno kapacitetan i brz auto u svakodnevnoj upotrebi.

Kako je ipak riječ o premium proizvodu kod postavki ovjesa sve manje od kombinacije McPherson prednjeg i multilink zadnjeg ovjesa smatralo bi se uvredom. S druge strane, u odnosu na prethodnika novi A3 je evoluirao u smislu da daje osjećaj veće sigurnosti, a kako su točkovi dodatno pomjereni u uglove karoserije stabilnost i predvidljivost u vožnji daje prilično veliku slobodu u pomjeranju granica. Također, u odnosu na prethodnika ovjes novog A3 je još bolje izolovan, pa se prelasci preko neravnina ugodno upijaju i ne stvaraju suvišne zvukove, bez obzira na nešto veće točkove i gume manjeg profila.

U običnoj gradskoj vožnji, život je lagan sa A3. Komande su "mekane" i ugodne, te ne zamara ni pri dugim gradskim vožnjama u "kreni-stani" režimu i provlačenju kroz gradsku vrevu. Jednostavno, osjećate se dovoljno izolovanim i ugodno smještenim da čak ni suvišan boravak u autu ne osjećate zamornim.

Za one koji se igrati s postvakama zanimljiv je i Drive select sistem putem kojeg se podešava način rada servo upravljača i "leptira" gasa motora. Najzanimljiviji je svakako Dynamic način rada, gdje upravljač postaje primjetno "teži" a motor oštrije reaguje na komande, čime se vozač dodatno motivira na angažovanu vožnju.

Sviđa nam se: Motor, upravljivost, kvalitet izrade, vozačko okruženje
Kako bi ovakav A3 ustvari trebao biti vrlo brz i ugodan auto za svaki dan onda je izbor dvolitrenog turbodizelskog motora na neki način bio i logičan. Ovaj put ću preskočiti ono očito. Naravno da troši vrlo malo goriva i da je prilično tih, ipak je 2012. godina, ali ono što je prililčno neočekivano da svojim performansama postaje logičniji izbor od nekih benzinaca za vozače željne brze vožnje. Ne govorim tu samo o 150 KS i 320 Nm okretnog momenta. Brz odziv gasa, izostanak zadrške pri ubrzanju i odlično uparen ručni šestostepeni mjenjač čine ovu kombinaciju za A3 dobitničkom. Poželjan bi bio i DSG mjenjač, ali i bez njega ovako pogonjen A3 zaslužuje čistu peticu.

U visokom cjenovnom društvu Sam pojam premium klase, bez obzira na veličinu automobila, spada pod svojevrsno opravdanje za skupi luksuz. Dakle, ako već idete u Audi, BMW ili Mercedes-Benz kupiti svoj gradski auto, ne bi trebali biti pretjerano osjetljivi visoke cijene. Između ostlaog, visoka moda i visoke cijene uvijek su išli u paru. Oni koji će demonstrativno negodovati kako VAG traži dvostruke novce za auto koji je "kopija" Golfa očito nisu nikada ni sjeli u A3 i zaista uporedili ta dva ista, a ni približno ista automobila. Oni koji znaju koji nivo kvaliteta i ugođaja, a između ostalog i statusa, žele takva poređenja i ne razmišljaju da prave.

Kada pogledamo cijenu osnovnog A3 koja je osjetno ispod 35 hiljada maraka, mogli bismo zaključiti da je čak i neočekivano povoljan. Ipak, A3 rijetko ko kupuje u osnovnom izdanju s najslabijom opremom i najslabijim motorom. Tačnije, Audi A3 kakav biste željeli, ili kakav bi većina njegovih kupaca željela ustvari je vrlo sličan ako ne i identičan testnom modelu.

Sa cijenom od skoro 65 hiljada maraka do registracije, najčešće nisam imao hrabrosti odgovarati na brojne upite o cijeni slučajnih i namjernih prolaznika. Koliko god ovaj A3 oduševljavao kvalitetom, voznim osobinama, motorom i unutrašnjošću nisam se mogao oteti utisku da ipak sjedim u manje-više običnom dizelskom kompaktu. Nije tu bilo čak ni S-line značkica koje bi distancirale ovaj A3 od nekog osjetno jefitnijeg.

U prilog cijeni ne ide ni jednako skupa doplatna oprema koje je na testnom modelu bila prilična količina. Istina je da ovako opremljen A3 čistog obraza može stati uz A6 i istina je da se uz skromniju opremu može do A3 doći za znatno manje novca, ali opet ako želite premium onda želite ovakav A3. Dakle, uobičajne ocjene isplativosti investicije u ovakav automobil ovdje nemaju mjesto. Ako želite A3 i ako ga možete priuštiti onda vam cijena neće ni smetati. Audi ovako još jednom poručuje da njegova tehnologija ima jednaku vrijednost, bez obzira u koliko velikom se pakovanju nalazila.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Audi A3 2.0 TDI Ambition Cijena osnovnog modela: 34.411 KM (A3 1.2 TFSI Attraction) Cijena osnovnog dizelskog modela: 39.050 KM (A3 1.6 TDI Attraction) Cijena testnog modela: 64.536 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod 81 × 95,5 mm. Radna zapremina 1.968 ccm. Kompresija 16,2:1. Maksimalna snaga 110 kW - 150 KS od 3.500 do 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 320 Nm od 1.750 do 3.000 okr/min. Dvije bregaste osovine u glavi motora. Četiri ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva po principu zajedinčkog voda - common rail.

Prenos snage: pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač. Prenosni odnosi I. 3,769; II. 1,958; III. 1,257; IV. 0,869; V. 0,857; VI. 0,717. Felge - 7,5 J×17. Gume 215/55 R17.

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 216 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 8,6 sekundi. Potrošnja goriva na testu 5,9 l/100km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,9 l/100km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km i u mješovitim uslovima 4,1 l/100 km. Emisija CO2 106 g/km.

Dimenzije i težine: Masa praznog automobila 1.280 kg. Ukupna dozvoljena masa 1.840 kg. Dužina - 4.237 mm. Širina - 1.777 mm. Visina - 1.421 mm. Međuosovinsko rastojanje - 2.601 mm. Trag točkova naprijed - 1.542 mm. Trag točkova nazad - 1.514 mm. Krug okretanja - 10,7 m. Zapremina prtljažnika - 365 l.

Serijska oprema na testnom automobilu: ABS, ESP, Audi radio uređaj s pasivnim zvučnicima, ručni klima uređaj, Rallye tkanina sjedala, prednja sportska sjedala, prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača i za koljena vozača, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, djeljiv i preklopiv naslon zadnjeg sjedala, dnevno svjetlo, aktivni poklopac motora kao zaštita kod naleta pješaka, elektromehaniča ručna kočnica, zelena termoizolacijska stakla, prednji prostirači za noge, rezervni točak umanjenih dimenzija, alat, sportski kožni upravljač 3 kraka, elektromehanički upravljač, komplet za prvu pomoć, Audi Drive Select, dinamičan sportski ovjes, ISOFIX, easy-entry sistem sjedala, tri naslona za glavu nazad, električni podizači prozora, električno podesivi vanjski retrovizori, kodirani ključ - elektronska blokada protiv otuđenja s promjenjivim kodom, podešavanje upravljača po visini i dubini, potpuno galvanizirana karoserija, sjedala podesiva po visini, zaštita u vratima kod bočnog udara, krovni spojler, prednja svjetla za maglu, micrometallic srebrne unutrašnje ukrasne lajsne, kućišta vanjskih retrovizora u boji vozila, start/stop sistem, kontrola potrošenosti kočionih obloga i tekućine za stakla, info display za vozača u boji, aluminijumski umeci na unutrašnjim pragovima.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Alat i dizalica, rezervni točak umanjenih dimenzija, MMI radio, kožni sportski multifunkcionalni upravljač, 3 kraka s ravnom donjom stranom, automatski klima uređaj s senzorom za sunce, Bluetooth interface, Audi Sound System, High Gloss paket vanjski, Audi Pre-sense basic, asistent za dugo svjetlo, Hill-start assist, dnevno svjetlo, sigurnosni šarafi protiv krađe točkova, prednji srednji naslon za ruku, unutrašnje lajsne Alu Mistral, aluminijumski naplaci 7,5Jx17 sa gumama 225/45 R 17, samozatamnjivo unutarnje ogledalo, zaštita protiv sunca (siva traka) na vjetrobranu, senzor za svjetlo i kišu, paket svjetala, Xenon plus svjetla sa električnim podešavanjem visine snopa i sistemom za pranje, Pepeljara naprijed i upaljač za cigarete, Tempomat, parking control nazad, prva pomoć i sigurnosni trokut, lumbarna podrška za prednja sjedišta elektropodesiva

Garantni uslovi: 4 godine garancije.