Testovi
29

TEST: SEAT Leon ST 1.6 TDI Style

Piše: Elvir Zubović
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
SEAT nas je sa svojom novom generacijom Leona koji je stigao na novoj MQB platformi već pozitivno iznenadio i pokazao drastičan napredak u odnosu na drugu generaciju. Sada je stigla i njegova karavanska verzija i pokazala nam kako SEAT zamišlja praktičan ali i naočit porodični auto.

SEAT pravi velike promjene u ponudi svojih modela. Nakon što je Toledo "sišao" u klasu niže sada je Leon po prvi put dobio karavansku verziju. Uz petovratnu i trovratnu verziju Leon je napokon zaokružio ponudu osnovnih karoserijskih oblika, a i kod karavana pristup oblikovanju je ostao isti.

Dakle, i ovdje dominira sada već prepoznatljiv dizajn SEAT-a koji je oštar i dinamičan, ali ujedno i vrlo "čist" i dorečen. Dizajneri su napravili odličan posao jer u ST verziji Leon ne izgleda mnogo veći i duži od obične petovratne verzije. Također, ne izgleda ni kao nezgrapni karavan, nego nas je svojom niskom linijom krova i izraženim pregibima na bokovima podsjećao na način kako u Alfi Romeo oblikuju atraktivne karavane. Nadajmo se da zbog estetike nije patila i upotrebljivost Leona ST.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

U odnosu na petovratni model, Leon ST je duži za 272 mm, ali je međuosovinsko rastojanje ostalo identično. Dakle, ponuda prostora na sjedištima je ostala ista, dok je prtljažnik među najprostranijima u klasi. Za one kojima je svaki litar u prtljažniku bitan treba napomenuti da ipak nije među rekorderima, jer Octavia i Golf u karavanskim verzijama nude nešto veće prtljažnike, tako da je raspolaže sa 587 litara zapremine. Bez obzira na to što ima i većih prtljažnika u klasi, činjenica je da će i Leon ST zadovoljiti sve potrebe prosječne četveročlane porodice. Veliki plus na račun Leona ide upravo zbog činjnice da je i pored velikog prtljažnika uspio ostati itekako atraktivan i skladan, te u poređenju sa petovratnom verzijom uopšte ne izgleda predugačak.Nakon obaranja naslona zadnjih sjedišta zapremina prtljažnika raste na 1.470 litara što je primjetno više i od SEAT-a Exeo, a koji je zasnovan na AUdiju A4 i nominalno pripada većoj klasi od Leona.

Sviđa nam se: dizajn, odnos udobnosti i dinamičnosti, ponuda prostora, potrošnja goriva...

Prtljažnik Leona ST uz solidnu zapreminu nudi i praktične detalje koje svakodnevicu čine lagodnijom. Tako se obaranje zadnjih naslona vrši pomoću praktičnih i lako dostupnih ručki na u bokovima prtljažnika. Vrlo koristan i praktičan detalj su i minijaturne kukice za vrećice koje su smještene na oblozi poklopca prtljažnika. Ove kukice podnijeće do 1,5 kilograma teške vrećice i odlično će poslužiti kada vam ih nema ko pričuvati dok napravite mjesta u prtljažniku.

Za pohvalu je i dvostruko dno prtljažnika koje će primiti dosta sitnijih stvari, baš kao i otvoreni pretinci sa strane. Upotpunjeno praktičnom roletnom koja se uklanja jednim laganim pristikom, prtljažnik Leona ST dovoljan je razlog da SEAT privuče znatan broj novih kupaca kojima se Leon sviđao ali im je jednostavno trebalo više prostora i praktičnosti.

Ne sviđa nam se: na nekim mjestima gruba plastika, ergonomija unutrašnje ručke za otvaranje vrata, loša preglednost...

U vožnji su razlike u odnosu na obični Leon skoro neprimjetne. Kako je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, Leon ST je ostao jednako okretan i dinamičan kao i njegova kraća verzija, pa je i u dinamičnoj vožnji vrlo siguran i ugodan. Leon ST se uvjerljivo vodi kroz zavoje i s njim se lako zaigrati, čak i u ovakvom izadnju bez pretjerano "niskih" guma i sportskih dodataka.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Ipak, više pažnje treba obratiti na udobnost, a Leon ST nije ni tu razočarao. Istina, zaslužio bi dosta bolju ocjenu da su sjedišta bila nešto mekša, ali u suštini vožnja je ugodna i prije svega sa minimalno buke i zvukova. Poznati turbodizelaš je odlično izolovan, mnogo bolje nego u nekim drugim autima VAG-a, dok odlična završna obrada ne ostavlja mjesta "cvrčcima".

Kada pažnju usmjerimo na podešenost ovjes ai njegovu udobnost, priznajemo da bismo voljeli da Leon ima nešto progresivnije opruge. Tako mi sitne neravnine vjerovatno lakše podnosio i manje prenosio do leđa putnika. Po tom pitanju njegov brat blizanac Golf je mnogo bolje odmjeren i podešen.

Poznati 1,6 TDI sa 105 KS vjerovatno je jedan od najpoželjnijih motora za ovakav Leon. Dovoljno je snažan i elastičan a sa potrošnjom goriva vrlo skroman. Kada je ovako dobro zvučno izolovan ostavlja i mnogo bolju sliku svoje rafiniranosti, mada dizanjem poklopca motora otkriva svoj prepoznatljivi "oštri" zvuk koji je konkurencija uspjela više umanjiti. Oni koji više vremena provode na dužim putevima i na otvorenoj cesti trebali bi posegnuti za dvolitrenim TDI-jem, dok će za sve ostale ovaj biti i više nego dovoljan.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Jednaku količinu snage u Leonu ST je moguće dobiti i za 3 hiljade maraka manje, i to izborom modernog TSI benzinca koji barem po fabričkoj specifikaciji troši neznatno više goriva od TDI-ja. Na ovu prastaru dilemu benzin ili dizel nećemo trošiti prostor, ali kupci koji uzimaju svaki aspekt korištenja svog budućeg auta, a pogotovo količinu kilometara koju planiraju prelaziti svakako će dobro razmisliti i ovoj opciji.

SEAT je sa leonom zaista "živnuo", kako na našem tako i na evropskim tržištima. Exeo i Toledo imaju svojih prednosti i krug kupaca, ali tek je sa Leonom i potpunom ponudom karoserijskih verzija SEAT napravio pravi posao od kojeg može očekivati velike prodajne brojke.

Na našem tržištu je SEAT do sada bio nepravedno zapostavljen, a sve njegove prednosti su prolazile ispod radara prosječnog Bh. kupca. Novi Leon je jednostavno dovoljno potpun i dobar auto koji nudi dosta toga za dobro odmjerenu cijenu da se takav scenario ne ponovi i u njegovoj trećoj generaciji.

Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Leon 1.6 TDI Style Cijena osnovnog modela: 30.701 KM

Cijena osnovnog dizelskog modela: 32.743 KM Cijena testnog modela: 37.414 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina 1.598 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 77 kW (105 KS) pri 3.000 - 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 250 Nm pri 1.750 - 3.000 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač - MQ250-5F, aluminijske felge prečnika 16 inča, gume 205/55 R16 Continenal Premium Contact.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - torziona osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,7 s. Maksimalna brzina - 191 km/h. Potrošnja na testu – 6,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,5 l/100 km, kombinovano 4,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 108 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.535 mm. Širina - 1.815 mm. Visina - 1.450 mm. Međuosovinski razmak - 2.635 mm. Prtljažnik – 587 do 1.470 litara. Težina praznog vozila – 1.326 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.860 kg.

Serijska oprema: ESC + senzor pritiska u gumama, indikator za preporučeni stepen prijenosa, el. podizači prednjih prozora, ASR+ABS, putni računar, 3,5" sa indikatorom vanjske temperature, električno podesivi vanjski retrovizori (grijani za Reference), 6 zračnih jastuka – (2 prednja, 2 bočna, 2 bočne zavjese), radio Media System Touch - Ekran osjetljiv na dodir, prednji nasloni za glavu sa WOKS sistemom, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, klima uređaj CLIMATIC, osvjetljenje prtljažnika i pretinca naprijed, mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, centralno zaključavanje sa dva preklopiva ključa (integrisane 3 tipke), vozačevo sjedište podesivo po visini, 4 ISOFIX za dječija sjedišta (2 zadnja sjedišta), dvostruka halogen prednja svjetla + dnevna svjetla, zadnja sjedišta preklopiva (djeljiva za Reference), coming home funkcija, utičnica 12V i držač za čašu, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji karoserije, prednje svjetlo za čitanje, XDS + pomoć pri kretanju u brdu, komande na upravljaču, alu felge DESIGN 16", premium unutrašnjost: putni računar sa kolor displejem, upravljač, ručice mjenjača i ručne kočnice presvučeni kožom, tempomat 3D prikazom i krom paketom, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, media system (displej u boji 5",MP3/WMA,Touch screen, USB, SD kartica, Bluetooth, CD, Aux-in, 6 zvučnika), svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, pretinac ispod prednjih sjedišta, prednje i stražnje svjetlo za čitanje, naslon za ruku naprijed, STYLE unutrašnjost, mreža za odlaganje sa lijeve strane prtljažnika, bluetooth (povezivanje sa telefonom i audiouređajima), centralna konzola sa pretincem + držač za čašu + izvodi za ventilaciju kabine nazad, podesiva prednja sjedišta po visini...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Automatski dvozonski klima uređaj - Climatronic - 620 KM. Parking senzori nazad - 517 KM. Style Plus paket: zadnji el. podizači prozora, vozačevo sjedište sa potporom za leđa, prednja svjetla za čitanje, osvjetljeni prostor kod nogu - 326 KM. Metalik Balea bež boja - 913 KM.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara na vozilo, 12 godina protiv prohrđavanja.