Testovi
7

AUTO TEST / Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6: U zrelim godinama

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Sa pet godina staža na tržištu i jednim velikim faceliftom Peugeot 508 ulazi u svoje zrele godine. Ipak, nakon redizajna je atraktivniji, moderniji i još raskošnije opremljen pa se lakše nosi sa godinama, ali i žestokom i mlađom konkurencijom.

Iako pet godina ne zvuči kao pretjerano dug period da bi se jedan model nazvao starim, tempo kojim se iz godine u godinu pojavljuju novi modeli i nove tehnologije koje dolaze uz njih čine da to u praksi izgleda tako. Ipak, sa posljednjim redizajnom Peugeot je 508-icu znatno osvježio i učinio konkurentnijom.

Uz potpuno nova svjetla naprijed i nazad koja uz oštrije linije donose i pregršt LED rasvjetnih tijela, Peugeot 508 i dalje igleda svježe i privlačno. Klasična trovolumenska forma uz izraženu dužinu karoserije, ali i nizak profil krova, čini 508-icu jednom od vizuelno najdinamičnijih limuzina u segmentu, pogotovo u kombinaciji sa "perla" bijelom bojom i velikim poliranim aluminijskim naplacima, kao na testnom modelu.

Unutra Peugeot 508 malo teže prikriva godine. Kvalitet materijala i izrade je i dalje zadovoljavajući i na nivou klase, ali u pogledu ergonomije i praktičnosti 508 bi mogao biti bolji. Tačnije, to je nedostatak koji "vuče" od svog predstavljanja. Naime, inače vrlo prostrana i ugodna kabina nudi vrlo malo pretinaca i praktičnih detalja koji bi putovanja, za koja je ovaj auto primarno i stvoren, činila lakšim i ugodnijim. Tako ćete naprijed teško naći mjesto za smartphone, pogotovo ako je većeg formata, a ne pomažu ni mali pretinci u vratima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Uz redizajn modernizovan je i infotainment pa sadržajem ne zaostaje previše u odnosu na konkurenciju, ali u kokpitu i dalje ima popriličan broj fizičkih prekidača što je i sam Peugeot na svojim manjim modelima u potpunosti promijenio uvodeći i-cockpit i većinu kontrola kroz ekran osjetljiv na dodir. Naravno, nekome će se upravo ovo klasično rješenje više svidjeti od toga da sve mora tražiti kroz "meni" na ekranu.

U vožnji je Peugeot 508 ostao prepoznatljiv i jednako podešen kao i prije. Dakle, naglasak je na komforu i ugodnom krstarenju. Dinamična vožnja na zavojitim cestama nije u njegovom stilu jer tu do izražaja dolazi njegova dužina i ukupna masa te umjerena sklonost podupravljanju. S druge strane, visoki brzinski prosjeci na autoputu su njegovo prirodno kruženje. Dobra zvučna izolacija uz ugodna sjedišta i ovjes uvijek će sa lakoćom "skratiti" putovanje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Snažni dvolitarski dizelaš sa 180 KS najbolji je dio ovako "spakovane" 508-ice. Snažan i elastičan, dovoljno je uglađen i tih, a što je najbolje od svega, uz 400 Nm okretnog momenta uvijek ima dovoljno sile da sa lakoćom nosi više od 1,5 tona težak auto i istovremeno bude sasvim umjereno žedan. Na testu smo trošili manje od 7 litara dizela, što uz ne pretjerano moderan automatski mjenjač predstavlja vrlo dobar prosjek.

Upravo nam je mjenjač narušio ukupnu sliku performansi 508-ice sa ovim motorom. U vremenu mjenjača sa dvostrukim kvačilom ovakva klasičnija koncepcija djeluje nam prevaziđeno. Istina, za ovu koncepciju izmjene stepeni prijenosa su tempirane dovoljno dobro, ali voljeli bismo kada bi te izmjene bile nešto brže.

Cjenovno je Peugeot 508 napravio najveći napredak. Sada je osjetno pristupačniji na našem tržištu te spada među najpovoljnije kupovine u klasi. Upravo to bi uz osvježeni izgled moglo dati dodatni vjetar u jedra velikog Peugeota koji još uvijek ima šta ponuditi pored svježije konkurencije.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Stop&Start Cijena osnovnog modela: 47.179 KM Cijena testnog modela: 51.783 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, turbodizelski. Radna zapremina 1.997 ccm. Maksimalna snaga 133 kW - 180 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalan obrtni moment 400 Nm pri 2.000 obr/min. Euro 6.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni automatski mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume 215/55 R17.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,2 s. Maksimalna brzina - 230 km/h. Potrošnja na testu – 6,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km, kombinovano 4,2 l/100 km. Zapremina rezervoara – 72 l.

Dimenzije: Dužina – 4.830 mm, širina - 1.828 mm, visina - 1.456 mm, međuosovinski razmak - 2.817 mm, prtljažnik 530 litara, težina praznog vozila – 1.540 kg.

Serijska oprema testnog automobila: Sistem protiv blokiranja točkova (ABS), sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), automatsko zaključavanje vrata pri pokretanju vozila, sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), sistem za kontrolu pritiska u gumama, detektor niskog pritiska u gumama, akustično vjetrobransko staklo, halogeni farovi, LED dnevna svjetla, LED pokazivači smjera, kožna ručica mjenjača, volan podesiv po visini i dubini, prednji i bočni zračni jastuci, bočni zračni jastuci za sve putnike, sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, električno podešavanje sjedala u lumbalnom dijelu, daljinsko centralno zaključavanje, električno podešavanje prednjih i zadnjih stakala, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, putni računar, elektropreklopivi vanjski retrovizori s osvjetljenjem pristupa vozilu, zadnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3 sa ručicom, hromirana letvica na vratima prtljažnika, ručice na vratima u boji karoserije, treće stop svjetlo, ekran na dodir (SMEG +), radio, CD čitač MP3, USB i AUX priključak, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, srednji naslon za ruke na zadnjim sjedalima, serijska oprema, otvor za transport dugačkih predmeta u naslonima zadnjih sjedala, utičnica 12 V u zadnjem dijelu, automatsko zaključavanje vozila u pokretu, emitiranje muzike sa telefona (Audio streaming), prikazivanje slika, sistem za handsfree telefoniranje BLUETOOTH, tempomat i limitator brzine, kožni obruč volana, električna sigurnosna blokada za djecu, zadnji parking senzori, sjedalo suvozača sa podešavanjem visine, automatski dvozonski klima-uređaj, senzor za kišu, mogućnost funkcije ''Follow me home'', 2 x 12 V priključak, navigacija (RT6) (ugrađena memorija s kartama Evrope), LED prednje maglenke, ručice na vratima u boji karoserije s hromiranim umetkom, obloge unutrašnjosti MARSTON Tramontane u kombinaciji koža/tkanina, zaštitni tepisi, električna parkirna kočnica, otključavanje i paljenje vozila pomoću elektroničke kartice, 17'' aluminijske felge Style 05, grijana prednja sjedala.

Dodatna oprema na testnom automobilu: LA05 - FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla - SMARTBEAM (2438 KM), UB07 - Prednji parking senzori + električno preklopivi vanjski retrovizori + sistem za kontrolu mrtvog ugla + kamera za pomoć pri vožnji unazad + vanjski retrovizori sa osvjetljenjem (1.135 KM), 0MM6 - Specijalna metalik boja - perla bijela (1587 KM).