Testovi
39

VOZILI SMO / Klix.ba na premijeri Toyote C-HR u Madridu: Potpuno poseban

Piše: E. Z.
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Nakon što smo u junu ove godine u Milanu imali priliku prisustvovati ekskluzivnoj statičnoj promociji Toyotinog potpuno novog kompaktnog crossovera C-HR, ovaj put smo dobili priliku da ga isprobamo na ulicama Madrida. Ako se neko i usuđivao reći da su Toyota automobili konzervativni, onda je C-HR sada tu da to u potpunosti opovrgne.

Rođen kao konceptni auto u Parizu 2014. godine, Toyota Coupe High Rider stigao je u gotovo nepromijenjenom izdanju kao gotov serijski auto, a samo par dana prije nego i zvanično dođe u prodajne salone u Bosni i Hercegovini isprobali smo ga u gradskoj vrevi Madrida ali i na zabavnim cestama u okolini jednog od najvećih gradova u Evropi.

Zasnovan na novoj platformi C segmenta TNGA Toyota C-HR dolazi kao potpun novitet u ponudi Toyote, te donosi očit zaokret u odnosu na dosadašnju filozofiju. Od same ideje i početka C-HR je zamišljen kao auto koji mora biti drugačiji i namijenjen klijenteli kojoj je Toyota prolazila ispod radara. Sa takvom idejom vodiljom u Toyoti su bili hrabri od samog početka i prve skice pa do gotovog automobila. Zaista, skica konceptnog modela i C-HR koji nas je spremno čekao otvorenih vrata minimalno se razlikuju. Usuđujemo se reći da je upravo C-HR jedan od "najhrabrijih" automobila koje je Toyota ikada napravila.

Spreman za veliki posao

Ipak, u Toyoti ističu da C-HR nije tek puka egzibicija, te da sa njim računaju i na ozbiljne prodajne rezultate. U ovom vrlo kompetitivnom i rastućem segmentu planiraju godišnje prodavati više od 100.000 primjeraka samo u Evropi ili imati udio od oko 11 posto tržišta. Hrabro, ali s razlogom.

Hrabro dizajniran crossover koji kombinuje prednosti SUV-a i kompaktnog kupea treba privući kupce kojima Toyote do sada nisu bile prvi izbor, a sudeći prema pažnji koju smo privlačili upravo kod mladih ljudi na ulicama Madrida čini se da je Toyota napravila pun pogodak.

Pored činjenice da su se zaista potrudili oko C-HR optimistične projekcije su utemeljene i samim rastom ovog tržišnog segmenta, ali i činjenicom da je C-HR praktično nastao uz pomoć želja i iskustava potencijalnih kupaca. Također, ne samo da je ovo jedna od najatraktivnijih Toyota u skorijoj historiji nego je ujedno i jedna od najatraktivnijih u segmentu.

Ono što nas je najviše iznenadilo pri prvom susretu sa Toyotom C-HR je činjenica da je to ipak dosta veći auto nego što slike daju naslutiti. Njegove proporcije najbolje otkriva činjenica da je jednako dugačak kao i prethodna generacije RAV4.

Tehnološko čudo

Toyota C-HR nije samo oblikovana moderno i futuristički nego nudi i pregršt savremene tehnologije. Za sada je ponuđena sa 1,2-litarskim turbobenzinskim motorom od 116 KS i Hybrid pogonskim sklopom od 122 KS, gdje iz Toyote jasno naglašavaju kako bi hibridni model trebao činiti čak preko 75 posto udjela ukupne prodaje ovog modela.

Foto: Toyota Press
Foto: Toyota Press

Uz izbor pogona na jednu ili obje osovine C-HR je moguće dobiti i sa odličnim i vrlo preciznim 6-stepenim mjenjačem ili uglašenim CVT automatskim mjenjačem.

Podrazumijeva se i čitav niz sistema aktivne sigurnosti za pomoć vozaču kao što je nadzor vozne trake, razmaka između vozila i sličnog. Naravno, svi prvo pitaju ipak za infotainment. Poznati Touch&GO sistem ovdje stiže u svojoj posljednjoj generaciji i efikasno objedinjuje navigaciju, vanjske izvore reprodukcije i slično.

Audiofili će znati cijeniti i posebnu saradnju Toyote i kompanije JBL koja je posebno za C-HR razvila poseban i skoro 600 Watti snažan audio sistem. Posvećenost detaljima se vidi i ovdje, pa su tako u Toyoti prepoznali činjenicu da su kupci C-HRa mlađi i da u većini slučajeva vole slušati glasno muziku s naglaskom na istaknute duboke bass tonove. Zbog toga je JBL posebno za CH-R razvio dva dodatna "woofer" zvučnika koji su smješteni u prednja vrata. Uz promišljeno smještene visokotonske zvučnike u A nosačima i ostale iz sistema C-HR i JBL su nam u akustičnoj sobi praktično demonstrirali svu snagu i čistoću zvuka koju nudi C-HR. Sigurno je da u segmentu nijedan crossover ne "svira" ovako dobro.

Poseban i ugodan

Iza upravljača Toyote C-HR lako se brzo i ugodno smjestiti, a kako je cijela centralna konzola zakrenuta prema vozaču sve se čini vrlo preglednim i logično smještenim. Veliki displej infotainment sistema čini korištenje vrlo lakim, a sam visoki položaj sjedenja u kupeovskoj kabini čini da se osjećate posebno.

Foto: Toyota Press
Foto: Toyota Press

U Toyoti su poseban naglasak stavili na osjećaj kvaliteta, što znači da su se pobrinuli da sve površine koje dolaze u vidokrug i kontakt s prstima ostavljaju ugođaj pravog premium auta. Kožne obloge na armaturnoj ploči, lakirani umeci, ugode kožne obloge sjedišta i sama debljina upravljača i ručice mjenjača otkrivaju da će C-HR biti i svojevrstan statusni simbol. Jedini detalj koji nije na nivou ove misije je središnji dio obloge vrata koji sa dijamantnim reljefom odlično izgleda ali je "pod rukom" jednostavno pretvrd i otkriva da je izrađen od grube plastike.

U vožnji C-HR opravdava epitete sportskog kupea. Kada se naviknete na visok položaj sjedenja C-HR počne brzo pokazivati da uz vrlo precizan upravljač može da se vrlo zabavno i brzo vodi kroz zavoje. S obzirom na visinu naginjanje u zavojima je vrlo umjereno, te brze promjene pravca neće tako lako izbaciti C-HR iz takta. Posebnu draž pri dinamičnoj vožnji daje odličan ručni mjenjač koji ne samo da je vrlo precizan nego ima sistem “Intelligent Manual Transmission” automatskog "međugasa" pri izmjeni stepena prenosa na niže, čime postaje još ugodniji i efikasniji.

Foto: Toyota Press
Foto: Toyota Press

Posebno je pohvalno da uz podešavanje ovjesa s naglaskom na upravljivost u Toyoti nisu izgubili udobnost i rafiniranost. Zaista, C-HR iznenađujuće ugodno i mekano prelazi preko rupa i neravnina, a ovjes pri tome ne proizvodi nikakve dodatne zvukove. Pohvalno i definitivno iznad prosjeka klase.

Spreman za uspjeh

Toyota je već pripremila C-HR i za naše tržište, pa ga u prodajnim salonima možete pogledati već od kraja novembra. Toyota C-HR je nastao na osnovi želja evropskih kupaca, a ujedno je i prvi auto sa TNGA platforme koji se proizvodi van Japana, tačnije u Turskoj.

Ipak, barem u početku ta činjenica neće puno pomoći jer zbog udjela dijelova koji su proizvedeni van Evrope C-HR se još uvijek ne smatra evropskim proizvodom što automatski diktira i cijenu. Srećom Toyota u BiH je uspjela djelimično ublažiti efekte tih davanja, pa tako osnovni C-HR kod nas košta 38.200 KM, dok osnovni hibridni model košta 48.370 KM.

U svakom slučaju, mjesta na tržištu za C-HR itekako ima. Čak i na konzervativnim tržištima kao što je naše, a što se pokazalo sa sličnim crossoverima kao što je Nissan Juke.

Opširnije i detaljnije o Toyoti C-HR pisat ćemo uskoro nakon i punog testa kada ćemo provjeriti da li je jednako dobar i uvjerljivim na bosanskim cestama kao i na španskim.