Testovi
5

AUTO TEST / Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT Prestige: Bolji od odlikaša?

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Godinu dana nakon predstavljanja novog Tucsona potvrdile su se pretpostavke da je Hyundai napravio hit. Među kompaktnim crossoverima i SUV-ovima Hyundai trenutno ima jedan od najboljih auta u klasi, a to je prepoznalo i tržište. Ovaj put smo isprobali sve što može ponuditi Tucson s najboljom opremom i motorom.

Nakon što smo ovdje prvobitno isprobali "best buy" opciju novog Tuscona sa slabijim dizelašem i srednjim ali vrlo bogatim paketom opreme, a koji doslovno hara,kako na našem tako i na ostalim evropskim tržištima, stigao nam je i Tuscon koji demonstrira sve najbolje i najskuplje iz njegove ponude. Top model s najsnažnijim dizelskim motorom, automatskim mjenjačem, kožnim sjedištima, staklenim krovom, navigacijom i još mnogo toga neće biti čest izbor na našem tržištu, ali odlično pokazuje sve talente Hyundaijevog popularnog SUV-a.

Ovaj format kompaktnih SUV-ova s razlogom je najpopularniji u Evropi, ali i kod nas, uz dobro odmjerene proporcije nude izuzetnu praktičnost i prostranost, ali ujedno i okretnost, dok istovremeno ostaju cjenovno dovoljno pristupačni kupcima koji bi kupili neki bolje opremljen kompakt.

U tako popularnom segmentu jasno i konkurencija je vrlo žestoka. Qashqai je odavno Nissanov najbolje prodavani auto, ali i najprodavaniji auto uopće na nekoliko tržišta u Evropi, baš kao i Toyotin RAV4 koji je ujedno i začetnik klase, a ne smijemo zaboraviti ni uvijek popularni Tiguan koji je sada stigao u novom i znatno poboljšanom izdanju. Dakle, u Hyundaiju su bili svjesni da moraju napraviti odličan posao, mnogo bolji nego sa ix35, što nije bio nimalo lagan zadatak jer je i on bio sasvim solidan i privlačan SUV.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Ukratko, već je sada jasno da su u tome uspjeli. Tucson odlično izgleda, čak i sa manje opreme, nudi pregršt prostora, širok izbor motora, pogona i mjenjača, a unutra je vrlo ugodan, moderan i dovoljno kvalitetan. Voljeli bismo vidjeti još kvalitetnije obloge i neke plastične elemente unutra, ali i ovako je više nego prihvatljivo.

Snažan, štedljiv i sposoban

Za razliku od 1,7-litarskog turbodizelaša kojeg smo ranije isprobali i koji predstavlja najpopularniji izbor, sa 2,0-litarskim turbodizelašem od 184 KS i još važnije 400 Nm okretnog momenta, Tuscon nema problema s manjkom "daha". Može održavati vrlo visoke brzinske prosjeke na autoputu, a pod opterećenjem ili na težem terenu čini se nezaustavljivim poput lokomotive. Jednostavno, uvijek ima dovoljno obrtnog momenta i snage te definitivno najbolje odogovara ukupnom imidžu Tuscona. Jasno, sa skoro 1,7 tona mase uz pogon na sve točkove i automatski mjenjač ne može se očekivati pretjerana štedljivost, ali uspjeli smo održati prosjek potrošnje ispod 8 litara dizela, što uz ove performanse smatramo vrlo prihvatljivim.

Automatski mjenjač je klasičnog "kova". Hyundai ne nudi savremenije automatike sa dvostrukim kvačilom pa tu konkurencija ima blagu prednost, ali su i sa standardnim automatikom uspjeli napraviti dobar posao. U većini slučajeva "šalta" dovoljno brzo i "mekano", ali uz dinamičniji tempo i vožnju kroz zavoje poželjeli smo ipak ručni mjenjač.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Kako smo se ranije uvjerili, Tuscon ima vrlo pametno i dobro ugođen ovjes koji itekako odgovara našim cestama. Sigurno nije najdinamičniji u klasi, ali i dalje se vozi vrlo sigurno i predvidljivo i ono u što smo uvjereni je da i uz naplatke prečnika 19 inča i gume vrlo niskog profila Tuscon ostaje vrlo udoban, a kratke i grube neravnine neutralizuje uzorno. Također, pohvalno je da na svim vrstama podloge, uključujući i terensku vožnju, ovjes Tucsona ostaje vrlo tih i dobro izolovan, čime se ne mogu pohvaliti ni mnogo skuplji SUV-ovi.

Ugodan i prostran

Uz svojevrstan prestiž i svestranost jedan od razloga popularnosti SUV-ova, pogotovo ove klase, je dobar odnos praktičnosti i prostranosti u odnosu na vanjske proporcije. Tucson se u gradskoj gužvi snalazi sasvim solidno jer je dužinom na nivou nekog kompaktnog karavana, ali nudi mnogo bolju preglednost zahvaljujući višoj poziciji sjedenja.

Unutra prostora neće nedostajati nikome pa se i na zadnja sjedišta ulazi lako i ima dovoljno mjesta i za glave i noge putnika. Prtljažnik od 513 litara zapremine uz brojne i velike pretince po ostatku kabine bit će dovoljni i najzahtjevnijim porodicama na putovanju.

Osjećaj kvaliteta je podijeljen. S jedne strane imate odličan kvalitet i preciznost izrade pa ne treba očekivati "cvrčke" ili šrkipu plastike, dok s druge strane nekoliko velikih površina od tvrde i glatke plastike čine da Tucson djeluje jeftinijim nego što on to jeste. Istina, u Prestige izdanju poput ovoga to je mnogo manje primjetno jer unutrašnjost obiluje kožnim oblogama i sve je u crnoj boji, zbog čega izgleda skuplje i kvalitetnije. Jasno, prepoznatljivo plavo osvjetljenje kokpita i dalje je prisutno, pa koliko god cijenili upornost i dalje tvrdimo da bi bilo ugodnije i ljepše vidjeti neku diskretniju nijansu rasvjete instrumenata i komandi.

Best buy klase

Bilo bi pretenciozno i neozbiljno proglasiti Tucsona najboljim u klasi, neki drugi su upravljiviji, neki kvalitetniji i prestižniji, ali čienjnica je da Tucson nudi odličan balans svega. Što je najbolje, za dobro odmjerenu cijenu. Iako se najviše traže i prodaju modeli s početka ili sredine cjenovnika, dobar odnos uloženog i dobivenog Hyundai najbolje pokazuje na ovako potpuno opremljenim modelima.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Tako Tucson poput ovog, sa skoro svim doplatama, košta nešto više od 70 hiljada maraka. Čini vam se da je to previše? Provjerili smo, neki konkurenti sa gotovo identičnom opremom, motorom i pogonom koštaju i do 20 hiljada maraka više. U tom svjetlu Tucson je definitivni best buy, s potpunom ili srednjom opremom, gotovo da je svjedno.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT Prestige Cijena osnovnog modela: 40.990 KM Cijena testnog modela: 70.690 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.995 ccm, "common-rail" ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 135 kW – 184 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 2.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove. 6-stepeni automatski mjenjač. Felge 7,5J x 19, gume dimenzija 245/45 R19 (Continental ContiSportContact 5).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,5 s. Maksimalna brzina - 201 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 8,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,6 l/100 km, kombinovano 6,5 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 170 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina - 4.475 mm. Širina - 1.850 mm. Visina - 1.660 mm. Međuosovinski razmak - 2.670 mm. Zapremina prtljažnika od 513 do 1.503 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.690 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.250 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 62 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Progresivni servoupravljač sa dva radna programa, podešavanje upravljača po visini i dubini, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, ABS, ESP, HAC (kontrola pomoći pri polasku uzbrdo), DBC- (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), BAS – Sistem asistencije pri naglom kočenju, VSM (kontrola stabilnosti vozila), TSA – (sistem za kontrolu stabilnosti prilikom vožnje s prikolicom), hromirano dugme ručice ručne kočnice, immobilizer, zvučni izolator poklopca motora, set za popravak gume, sistem kontrole pritiska u gumama, prednja dnevna svjetla s eskort funkcijom, LED poziciona svjetla, podešavanje visine svjetlosnog snopa prednjih farova, automatska regulacija uključivanja/isključivanja prednjih svjetala, prednja svjetla za maglu, električno podešavanje vanjskih ogledala, električno pokretanje svih stakala, kućišta vanjskih ogledala u boji karoserije, tonirana stakla, aeroblade prednji brisači, zadnji spojler sa kočnim svjetlom, uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, platnene obloge sjedišta, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), naslon za ruku na zadnjoj klupi sa držačima za čaše, 3.8-inčni info-display, Radio + RDS + 4 zvučnika + 2 visokotonska, digitalni sat, priključci za USB (iPOD) i aux, komande za audiouređaj na upravljaču, putni računar, svjetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale, centralno daljinsko zaključavanje, alarmni uređaj, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, automatski dvozonski klima-uređaj, pepeljara i upaljač, Bluetooth konekcija, senzori za parkiranje nazad, rashladna kutija (pretinac za rukavice), hromirane vanjske ručice vrata, hromirane lajsne na vratima (ispod stakala), unutrašnji retrovizor sa zatamnjenjem i kompasom, štitnici protiv sunca s ekstenzijom i osvjetljenjem, grijači prednjeg stakla u području metlice brisača, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, grijanje prednjih i zadnjih sjedišta, zaštitna mreža za prtljag, zaštitne zavjesice za blato, električno preklapanje grijanih vanjskih retrovizora, integrisani pokazivači pravca u kućištima vanjskih retrovizora, tempomat, krovne lajsne, pokrov prtljažnog prostora, automatska regulacija rada brisača, dodatno zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta, aluminijske 19-inčne felge na kojima su gume dimenzija 245/45 R19, aluminijski rezervni točak punih dimenzija, kožom obložena centralna konzola-naprijed, el. parking kočnica (samo sa automatskim mjenjačem), prednja donja zaštita donja obloga-srebrena boja, hromirana maska hladnjaka tip B, LED prednja svjetla sa statičkim svjetlima prilikom skretanja, perači prednjih svjetala, el. podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište, kožni paket sjedišta, zadnja LED svjetla, panorama stakleni krov na el. pogon (osim 1.6 GDI), dvostruka izduvna cijev (samo uz 2.0 CRDI, prednju i zaštitu zaštitnu oblogu u srebrnoj boji), navigacija (8“ touch screen +kamera+display za pregled iza vozila), senzori za parkiranje naprijed i nazad, tempomat s ograničavanjem brzine kretanja, smart tailgate (pametno otvaranje prtljažnog prostora bez upotrebe ključa (samo za 2.0 CRDi), vanjska ogledala s lampom za osvjetljenje ispod, zadnja donja zaštitna obloga -srebrena boja (samo za 2.0 CRDi), pokretanje motora bez upotrebe ključa (start/stop button), el. grijanje volana, bočne obloge metalik boja, supervision instrument tabla, AEB – nezavisno kočenje u hitnim situacijama, sistem detekcije objekta u mrtvom uglu (blind spot detection system), sistem asistencije održavanja vozila između traka na cesti (line keeping assist system),

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja karoserije - 700 KM, 6-stepeni automatski mjenjač - 2.000 KM.

Garancije: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Vezani članci