Testovi
2

AUTO TEST / Citroën Berlingo Multispace Feel BlueHDi 100 BVM: Provjeren izbor

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Recept pretvaranja dostavnog u praktičan porodični auto nije nešto novo, a Berlingo je jedan od klasika među takvim automobilima. Zadnje izdanje Berlinga nije donijelo velike vidljive promjene, ali ga je dovoljno osvježilo da ostane prisutan i poželjan.

Berlingo druge generacije prisutan je od 2008. godine, a zadnje izmjene učinile su ga svježijim i modernijim. Jasno, i sada Berlingo ima široku ponudu verzija i modela, a jedna od njih je i praktična Multispace putnička verzija kojom se Berlingo nameće i kao dobar izbor za one kojima treba prostran i udoban putnički auto.

Vizuelno, zadnje dotjerivanje Berlinga lako će proći neprimjećeno. Nešto modernija zadnja i prednja svjetla, novi prednji branik i maska i to je otprilike to. Ukratko, ostao je prepoznatljiv i suštinski nepromjenjen, a kako je i ranije dizajn bio moderan i funkcionalan to ne predstavlja lošu stvar. Slično je i unutra, i to bi mogao biti veći problem za Berlingo. Kvalitet materijala, ali i sama ergonomija i dizajn praktično su nepromjenjeni. Nivo završne obrade također je vrlo sličan kao i prije, pa iako to ne utiče na samu upotrebljivost malo je neprilično vidjeti detalje poput nesakrivenih ili neobloženih "šarafa" kojim su pričvršćene neke obloge. U dostavnjaku to ne smeta zaista, ali u uglađenom putničkom autu ipak ne priliči.

Također, nivo opremljenosti u Berlingu Multispace je prilično izdašan i tu je najviše osvježenja. Iako model poput testnog to ne otkriva, sa prilično jednostavnom i klasičnom opremom, Berlingo Multispace može se opremiti vrlo moderno i luksuzno, pa tako i kod njega možete dobiti moderan infotainment sistem sa ekranom osjetljivim na dodir, potpunu elektrifikaciju, automatsku dvozonsku klimu i pregršt praktičnih i dobro dizajniranih pretinaca. Jasno, onima koji Berlingo žele zbog njegovih izvornih praktičnih vrijednosti ova oprema neće biti presudna, ali svakako je morao to ponuditi zbog prilično žestoke i moderne konkurencije.

Poznati 1,6 HDi turbodizelaš sa 100 KS može zvučati kao skroman izbor, ali je u praksi optimalan, a zbog svoje vrlo niske potrošnje goriva možda i najpoželjniji. Dosta obrtnog momenta i dobro proračunati stepeni prenosa u mjenjaču čine vožnju Berlinga sa ovim motorom vrlo elastičnom i ugodnom, a manjak snage osjeti se tek na visokim brzinama kada u jednačinu ulazi i faktor velike karoserije i njenog otpora zraku.

Generalno, u poređenju sa konkurencijom Berlingo je i dalje jedan od najugodnijih i najprostranijih "putničkih dostavnjaka". Iako je ovjes jednostavan vozi se vrlo udobno i sigurno, ako ne i najudobnije od svih konkurenata jer je Citroen uspio izbjeći grubost i bučnost zadnjeg ovjesa koji je zbog svoje izvorno teretne namjene kod većine prepreka udobnoj i tihoj vožnji.

S druge strane Berlingo bi mogao biti mnogo bolje uređen unutra. Kvalitet materijala i sam nivo završne obrade jednostavno se ne čine dovoljno boljim od onih na dostavnim verzijama. Tu je konkurencija dosta bolje odradila posao.

Kupci ovako svestranih automobila znaju cijeniti sve njihove prednosti, te u suštini nisu imali nikada bolji i raznovrsniji izbor na raspolaganju. Također, za zahtjevnije sada i Berlingo nudi vrlo modernu i sofisticiranu opremu, pa ničim ne zaostaje za nekim savremenim monovolumenom, dok se u mnogim zadacima nameće kao praktičniji izbor. Berlingo je u svakom slučaju sa zadnjim osvježenjem uspio ostati klasik na kojeg svi računaju.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën Berlingo Multispace Feel BlueHDi 100 BVM Cijena osnovnog modela: 27.966 KM Cijena testnog modela: 38.774 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski. Radna zapremina 1.560 cm3. Maksimalna snaga 73 kW (100 KS) pri 3.750/min. Maksimalni okretni moment 254 Nm pri 1.750/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 15 inča, gume 205/65 R15.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,4 s. Maksimalna brzina - 166 km/h. Potrošnja na testu – 6,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u kombinovanima uslovima 4,3 l/100 km.

Dimenzije: Dužina – 4.384 mm, širina - 1.810 mm, visina - 1.801 mm, međuosovinski razmak - 2.728 mm, prtljažnik od 675 do 3.000 litara, težina praznog vozila – 1.374 kg, Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.060 kg.

Serijska oprema: Desna bočna klizna vrata sa kliznim staklom, prednji i bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, ESC (ABS, ESP9, ASR), 12 V utičnica, podizna zadnja vrata, sistem za otkrivanje nedovoljnog pritiska u gumama, centralno zaključavanje ključem, električno pomicanje prednjih stakala, zadnja klupa djeljiva u omjeru 2/3-1/3 sa tritačkovnim sigurnosnim pojasevima, obloge od tkanine Gazyban, lijeva bočna klizna vrata sa kliznim staklom, putni računar, krovni spremišni prostor, tempomat i limitator brzine, audio sistem RD4 sa MP3 playerom, ručni klima uređaj, sjedalo vozača podesivo po visini, električno sekvencijalno pomicanje stakala s vozačeve strane, električni vanjski retrovizori, prednji branik u boji karoserije, okvir prednje maske, logotip dvostruke strelice u boji, zadnji branik u boji karoserije djelomično obojani (ručice u boji, nosač u crnoj boji materijala), kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, tkanina Quad (bež: 9XFC - siva: 9XFX), 15" ukrasni poklopci FEROE.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Connecting Box - 698,00 KM, siva Aluminium boja karoserije - 769,00 KM

Garancija: 2 godine opšte ugovorne garancije. Tri godine na boju i dvanaest godina na karoseriju.