Sigurnije i brže
11

Test potvrdio da su fizički prekidači bolji od ekrana u automobilima

Klix.ba
Studija je pokazala da je manje vremena potrebno za pritisnuti dugme, kao što su vozači radili decenijama, nego da upravljaju infotainment sistemom na ekranu osjetljivom na dodir.

Vjerovatno su se svi koji su imali priliku voziti neki noviji auto sa naprednim infotainment sistemom shvatili da je potrebno više vremena za obavljanje određenih zadataka u novim automobilima s mnogo funkcija kojima se upravlja preko ekrana. Ako to već niste znali, švedski auto magazin je to sada i dokazao naučnom metodom.

Naime, magazin Vi Bilägare potvrdio je da ekrani u modernim automobilima postaju sve veći, te da dizajnerski timovi većine proizvođača automobila vole odbaciti fizička dugmad i prekidače, iako su daleko superiorniji u pogledu sigurnosti.

Ovaj magazin izvršio je detaljno testiranje HMI sistema (Interfejs čovjek-mašina) u ukupno dvanaest automobila.

Inspiracija za unutrašnjost s velikim ekranom u modernim automobilima dolazi od pametnih telefona i tableta. Dizajneri žele "čist" enterijer sa minimalnim brojem prekidača, a finansijska odjeljenja žele da smanje troškove. Umjesto da razvijaju, proizvode i drže fizička dugmad na zalihama u godinama koje dolaze, proizvođači automobila žele integrisati više funkcija u digitalni ekran koji se vremenom može ažurirati.

Na koji način su ovi ekrani uticali na sigurnost? Vi Bilägare je okupio jedanaest modernih automobila različitih proizvođača na aerodromu i izmjerio vrijeme potrebno vozaču da obavi različite jednostavne zadatke, poput promjene radio stanice ili podešavanja kontrole klime. U isto vrijeme, automobil se vozio brzinom od 110 km/h. Dvanaesti i referentni auto bio je pripadnik "stare škole" bez ekrana osjetljivog na dodir, Volvo V70 star 17 godina.

Jedan važan aspekt ovog testa je da su vozači imali vremena da se upoznaju sa automobilima i njihovim infotainment sistemima prije nego što je test počeo.

Foto: Vi Bilagare
Foto: Vi Bilagare

Najlakši automobil za razumijevanje i korištenje, uz veliku prednost, je Volvo V70 iz 2005. godine. Četiri zadatka se rješavaju u roku od deset sekundi, tokom kojih se automobil vozi 306 metara pri 110 km/h.

Na drugom kraju poretka bio je kineski električni automobil MG Marvel R sa daleko najlošijim rezultatima. Vozaču je potrebno 44,6 sekundi prije nego što svi zadaci budu obavljeni, tokom kojih je automobil prešao 1.372 metra – više od četiri puta više u odnosu na stari Volvo.

BMW iX i Seat Leon rade bolje, ali su oba i dalje previše komplikovana. Vozaču je potreban skoro kilometar za obavljanje zadataka. Mnogo toga se može dogoditi u saobraćaju za to vrijeme.

Dacia Sandero i Volvo C40 rade dobro iako oba imaju ekrane osjetljive na dodir. Međutim, oni nisu preopterećeni funkcijama. Volvo pokazuje da ekran osjetljiv na dodir ne mora biti komplikovan.