auto
0

Škoda razvila nove, efikasnije benzinske motore

Klix.ba
Škoda je u matičnoj tvornici pokrenula proizvodnju novih benzinskih motora, s dnevnim kapacitetom proizvodnje do 2.200 primjeraka. Motori s direktnim ubrizgavanjem benzina pokretat će modele marke Škoda, Audi, Seat i VW. Prednosti novih motora: smanjeni su i težina i potrošnja i emisija.

"Nastavljamo širiti naše kapacitete za proizvodnju motora i mjenjača", izjavio je Michael Oeljeklaus, Škodin član upravnog odbora za područje proizvodnje i logistike.

"Proizvodnja motora EA211 ojačat će sektor proizvodnje u Češkoj, kao i ulogu Škodine proizvodnje za Volkswagen koncern."

Optimirani motori s unutrašnjim sagorijevanjem iznimno su značajni za odgovorno postupanje s resursima u okvirima održive mobilnosti. Stoga su razvijene sasvim nove generacije benzinskih i dizelskih motora koji će se sukcesivno uvoditi u paletu vozila Volkswagen koncerna.

A paletu koncernskih motora kodne oznake EA211 čine četiri varijante radne zapremine od 1,0 do 1,6 litara, kao i benzinski agregati s 3 i 4 cilindra. Motori TSI s četiri cilindra podižu standarde u svojoj klasi, prije svega po pitanju efikasnosti, smanjene ukupne mase i vučne sile. Manje unutrašnje trenje, smanjena težina i unaprijeđeno upravljanje toplotnom energijom garantuju evidentno nižu potrošnju goriva i emisije štetnog CO2.

Inače, TSI je skraćenica za Turbocharged Stratified Injection, oblik direktnog ubrizgavanja goriva te kompresije smjese benzina i zraka uz pomoć turbopunjača.

Proizvodnja druge serije 1,2- i 1,4-TSI agregata nove EA211-generacije planirana je u jednoj od Škodinih tvornica već za nekoliko sedmica. Od oktobra ove godine u tvornici Vrchabli teče proizvodnja DSG mjenjača za potrebe Volkswagen koncerna; trenutni kapacitet ove proizvodnje iznosi 1.000 mjenjača dnevno. Do sredine 2013. planirano je povećanje proizvodnje na 1.500 mjenjača dnevno.

Ulaganje u proizvodnju agregata tek je dio Škodinog velikog investicijskog projekta u domovini. Novim investicijama predviđena su i proširenja razvojnih kapaciteta: tako će češki proizvođač povećati svoj tehnološko-razvojni centar u Česani, dok će preko 34 miliona eura uložiti u izgradnju 21 ispitne stanice za motore i motorne komponente, što predstavlja jednu od najvećih razvojnih investicija u Republici Češkoj.

Krajem jula 2012. otvoren je i novi Lean Center za zaposlenike i dobavljače češkog branda, koji već pridonosi optimiranju proizvodnje i managementa u Mladoj Boleslav. Sredinom septembra startao je novi Škodin IT-centar, a proširen je i Škoda Parts Center za dijelove i dodatnu opremu. Konačno, za kraj novembra predviđeno je ponovno otvorenje u potpunosti modernizovanog Škoda muzeja.