auto
0

Swedish Rally

Klix.ba
Dočekala nas je snijegom prekrivena Švedska sa izvrsnim uslovima za održavanje ovakvog događaja.

I već je došao red na drugi po redu rally u ovoj sezoni u snijegom i ledom prekrivenoj Švedskoj. Ne treba zaboraviti da se ovdje radi o najboljim vozačima na svijetu i da vladaju potpuno drugačija mjerila od onih naših.

Prvi dan je počeo kako se moglo i očekivati. Naravno u vrhu su bili Skandinavci i to dvojica najboljih: Marcus Gronholm i Tommi Makinen. Dan je otvorio vodeći u šampionatu, Sebastian Loeb, i to u pravom stilu, naime bio je najbrži na prvom special stageu ali to nije potrajalo: već na drugom SS-u je počeo gubiti brzinu te se u jednom trenutku i okrenuo na stazi tako da je pao čak na deveto mjesto i uvidio kako je žestoka konkurencija.

Bilo je još uzbuđenja. Naime, Harri Rovanpera, koji je imao solidan rezultat, doživio je direktan sudar sa jednim od privatnih vozača koji se okrenuo na stazi. Iako je publika upozoravala Harrija da uspori, on to nije učinio, a kada je ugledao privatnu 206-icu Juusa Pykalista ispred sebe bilo je kasno. Rovanpera se pravdao da nije razumio šta su mu gledaoci signalizirali, ali posljedice su bez obzira na sve ostale a to su: odustajanje Rovanpere zbog slomljenog lijevog točka i blaže povrede Pykalista.

Drugi dan je također protekao u jurnjavi. Glavni akteri su, naravno, bili Marcus i Tommi. Bilo je iznimno uzbudljivo gledati kako dvojica asova uporno obaraju rekorde etapa, i uprkos tome što je Tommi uporno slijedio Marcusa to mu nije bilo dovoljno da preuzme vođstvo jer je Marcus ipak držao sve konce u svojim rukama.

Pored ove borbe za najviše postolje, odigravala se prava drama u borbi za četvrto mjesto, dok je treće sigurno držao Richard Burns. A u toj već pomenutoj borbi učestvovali su bivše timske kolege Markko Martin i Collin McRae. Naime, izvrsni Martin je zauzeo četvrtu poziciju i izvrsnim vožnjama nije dopuštao McRaeu da ga ugrozi. Poznavajući McRaea i njegov stil vožnje all or nothing taj rezultat Martina je još impresivniji i time je pokazao da je budućnost WRC-a svijetla jer će mlade zvijezde poput njega, Loeba i Solberga obezbjediti očuvanje slave ovog takmičenja.

Treći dan je protekao bez promjene u poretku, ali ne i bez uzbuđenja. Makinen je prihvatio izazov i pritisnuo Gronholma skinuvši zaostatak na ipak još uvijek velikih +38 sekundi, ali hladnog Marcusa ništa nije moglo omesti u njegovom krajnjem cilju. O njegovoj predanosti govori i simpatičan nadimak kojeg je dobio tokom prošle sezone: "non blinking finn", jer je cijeli jedan SS odvezao trepnuvši samo jednom.

Na predzadnjem SS-u je sve bilo jasno u pitanju pobjednika. Naime, Tommi je uletio prebrzo u jednu krivinu od 60 stepeni i okrenuo se izgubivši 10-ak sekundi i šansu da stigne Marcusa. Treći je bez puno pompe bio bivši svjetski prvak Richard Burns, a četvrti Markko Martin koji je uspio odbiti sve napade upornog McRaea. Kao šesti na cilj je stigao Petter Solberg za kojeg je ovo solidan rezultat iako je mogao i brže i bolje.

To bi ukratko bila uzbuđenja koja nam je priuštio rally u Švedskoj gdje je Marcus pokazao kako će i ove godine biti teško konkurentima poraziti i njega i 206-icu. Nama ostaje da čekamo 27. februar kada je na programu rally Turske koji je zamijenio prenaporni Safari rally, ali i ovdje neće izostati ogromne količine prašine i kamena pa tako možemo očekivati još jedan uzbudljiv rally koji će pokazati kako su timovi pripremili bolide za iznimno zahtjevne i teške podloge.