Tržište diktira trend
8

Promjena plana i za Mercedes-Benz: Motori sa unutrašnjim sagorijevanjem ostaju u ponudi

Klix.ba
Samo nekoliko dana nakon što je Audi je najavio da će nastaviti proizvoditi automobile na benzinski pogon znatno duže nego što su prvobitno planirali i najavili, sada je i Mercedes-Benz najavio, u suštini, istu stvar.

Generalni direktor Mercedes-Benz Group, Ola Källenius, priznao je da su morali napraviti "korekciju kursa" i zadržati motore s unutrašnjim sagorijevanjem duže nego što je prvobitno planirano. Mercedes-Benz je, naime, prije nekoliko godina najavio da namjerava preći na potpuno električne automobile "gdje to tržišni uslovi dozvoljavaju" već od 2030. godine.

Sada je Källenius rekao za njemački magazin Auto Motor und Sport da će "elektrificirani visokotehnološki motori s unutrašnjim sagorijevanjem ostati u ponudi duže nego što smo prvobitno očekivali“. Iako nije naveo tačan vremenski okvir, nazvao je strategiju dvostrukog pogona na benzin i struju optimalnim rješenjem s obzirom na sporije usvajanje električnih vozila: "U trenutnoj situaciji, mislim da je najracionalniji pristup da etablirani proizvođač kao što je Mercedes radi obje tehnologije i ne zanemaruje nijednu."

Treba istaći da su ovakva odustajanja proizvođača automobila od svojih ambicioznih ciljeva s električnim automobilima vozila podstakla i pogrešnu percepciju opšteg pada na tržištu električnih automobila. Iako je očito da su brojne marke u problemima s prodajom električnih modela, uključujući Mercedes koji je prijavio pad od 23% u 2024. godini, ukupni segment električnih automobila u suštini značajno raste. Tako međunarodna agencija za energiju izvještava da je prodaja električnih vozila porasla za više od 25% prošle godine, dostigavši ​​17 miliona vozila.

Pored toga, godišnji izvještaj BloombergNEF-a o električnim vozilima predviđa da će prodaja plug-in hibrida i električnih vozila porasti za 25% ove godine u odnosu na 2024. godinu, dostigavši ​​gotovo 22 miliona primjeraka. Naravno, sa statistikom treba biti oprezan, pa treba istaći da najveći udio tog velikog rasta ide na račun Kine, u kojoj vladaju neku potpuno drugačiji uslovi i trendovi u odnosu na Evropu.