Recesija u Evropi
0

Prodaja automobila pala u decembru za 18 posto

FENA
Foto: AFP/DDP/File
Foto: AFP/DDP/File
Evropska prodaja vozila pala je 18 posto u decembru, budući da su recesija i oštriji krediti ugrozili potražnju za vozilima "Tojote", BMW-a i "Renoa", srozavajući time trzište automobila na najniži nivo u posljednjih 15 godina.

Registracija novih kola pala je prošlog mjeseca na oko 925.000 jedinica, sa 1,12 miliona u istom periodu prethodne godine, saopćilo je danas Udruženje evropskih proizvođača automobila u Briselu.

U čitavoj 2008. godini prodaja kola smanjena je 7,8 posto, na 14,7 miliona, što je najveći pad od 1993. godine, prenijela je njujorška agencija Blumberg.

Dubina kolapsa evropskog tržišta vozila - prodaja je smanjena svega 2,8 posto u prvoj polovini minule godine - iznenadila je i zatekla nespremne mnogo auto-kompanije koje su sada prinuđene da otpuštaju radnike i smanjuju proizvodnju kako bi očistile zalihe neprodatih vozila.

Najveći pad prodaje bilježe Španija, 50 posto, Britanija 21, Francuska 16 posto. Japanska "Tojota", koja se nadmeće s američkim "Dženeral motorsom" (GM) za lidersku poziciju u proizvodnji kola u svijetu, smanjila je isporuke u decembru za 36 posto, a u prethodnom mjesecu za 34 posto.

Francuski "Reno" je smanjio decembarsku prodaju za 27 posto, na oko 72.000 kola, čime je ukupan prošlogodišnji pad prodaje dostigao 6,9 posto.

Posebno je podbacila prodaja nove "lagune", kola srednje veličine i kompaktnog obnovljenog "megana", koji je lansiran krajem prošle godine. "Renoova" robna marka "Dačija", koja je poboljšala ukupnu sliku poslovanja kompanije u prvoj polovini prošle godine, registrirala je pad prodaje od 18 posto u decembru, a u istočnoj Evropi za 11 posto, u poređenju s 19-postotnim smanjenjem u zapadnoj Evropi.

BMW, najveći proizvođač luksuznih kola u svijetu, objavio je pad isporuka od 21 posto, na oko 55.000 prošlog mjeseca, a najveći podbačaj od 25 posto zabilježila je robna marka "Mini", čija je prodaja u čitavoj godini smanjena svega 0,6 posto.

Prodaja luksuznih kola u cjelini je smanjena zbog toga što su se kupci prebacili na manje i štedljive automobile, poslije rasta cijene goriva i ekoloških taksi.

Evropski najveći proizvođač vozila "Folksvagen" povećao je udio na tržištu automobila 0,8 posto, na 20,6 posto, ali je zabilježio pad prodaje od 6,5 posto u decembru i 4,4 odsto u čitavoj 2008.

Prodaja italijanskog "Fijata" smanjena je 15 posto, na oko 71.000 u decembru, dok je pad u čitavoj minuloj godini dostigao 5,5 posto.

Pariski "Pežo-Sitroen", drugi evropski proizvođač, zabilježio je pad isporuka od 11 posto, na nešto više od 116.000 vozila, a najveće smanjenje zabilježio je "Pežo".

Američki "Dženeral motors" (GM) smanjio je evropsku prodaju u decembru za 16 posto, na oko 97.000 komada i 14 posto u čitavoj prošloj godini. Prodaja je naglo počela da pada posljednjih mjeseci zbog straha od bankrota te gigantske auto-kompanije i prebacivanja potrošača na manje automobile.

Vezani članci