Električni klasik
121

Princ Harry i Meghan sa vjenčanja se odvezli u Jaguaru koji je napravljen u Rimac Automobilima

Klix.ba
Zaljubljenici u automobile također su imali šta vidjeti na jučerašnjem kraljevskom vjenčanju u Velikoj Britaniji. Naime, princ Harry i američka glumica Meghan Markle, sada i vojvotkinja od Sussexa, sa vjenčanja su se odvezli u posebnom Jaguaru E-Type.

Bajkovite slike sa kraljevskog vjenčanja upotpunili su prizori kada su mladenci sjeli u prekrasan Jaguar E-Type i simbolično se odvezli u novi život. Ipak, više od brojnih zvanica, protokola i dizajnerskih haljina, nas je zainteresovao srebrno-plavi E-Type.

Zaista, nije to tek jedan od izvrsno očuvanih klasika engleske autoindustrije. Ovaj Jaguar zove se E-Type Zero i predstavlja zaista jedinstven spoj automobilske klasike i najsavremenije tehnologije. Najzanimljvije od svega, nastao je u našem susjedstvu, u Hrvatskoj, tačnije u kompaniji Rimac Automobili.

Zasnovan na Jaguaru E-Type Roadster iz 1968. godine, osebno odjeljenje Jaguar Land Rover Classic Works je u saradnji sa kompanijom Rimac Automobili u potpunosti restauriralo ovaj klasik i podarilo mu potpuno drugačiju pgonsku jedinicu.

Ispod ove elegantne karoserije krije se sklop baterija i električni motor od 220 kW, ali kako bi zadržao klasičnu koncepciju ovdje su pogonjeni samo zadnji točkovi. Zahvaljujući ovom pogonu električni E-Type ubrzava do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, što je za jednu sekundu brže nego što je to radio sa klasičnim motorom. U Jaguaru su naglasili kako je pogon za ovaj model posebno optimiziran i ublažen kao bi odgovarao stilu i originalnim vrijednostima modela E-Type.

Električni pogon koji razvija 220kW Rimac Autombili su specijalno razvili i dizajnirali za E-Type Zero. Njegove litijum-jonske baterije imaju iste dimenzije i sličnu težinu kao i šestocilindrični motor koji se koristi u originalnom E-Type.

Također, stručnjaci u RImac Automobilima pobrinuli su se da pogonski sklop bude postavljen na istu lokaciju kao i motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Elektromotor i reduktor smjeteni su tako odmah iza baterije, na istoj lokaciji kao i menjač standardnog E-Type. Zanimljivo, ukupna težina je 46 kg manja od originalnog E-Type.

Korištenjem električnog pogonskog sklopa s sličnom težinom i dimenzijama struktura automobila, uključujući ovjes i kočnice nije se promijenila, što je pojednostavilo samu konverziju i homologaciju. Ovaj E-Type se vozi, upravlja i koči poput originalnog E-Type, a čak je i raspored težine po osovinama ostao nepromijenjen.

Princ Harry i Meghan su očito i ovim izborom automobila htjeli pokazati kako su zaista atipičan kraljevski par, ali istovremeno cijene i tradiciju.