Neizvjesna sudbina
23

Poljaci futurističkim konceptom najavili povratak legendarnog Poloneza?

A. M.
Iako je poljsku autoindustriju obilježio Fiat 126p - kultna Peglica, ne možemo da se ne sjetimo legendarnog Poloneza koji je nastao na zastarjeloj mehanici Fiata 1300.

Taj model, jako popularan i na našim cestama, debitovao je 1977., a proizvodio se sve do 2002. kada je poljski gigant FSO ustupio postrojenja korejskoj marki Daewoo. Međutim, kod lokalnih nostalgičara rodila ideja da ožive Polonez, makar u konceptom izdanju.

Posmatrajući Kineze i njihovu invaziju brandova, koje im je omogućeno zahvaljujući pojednostavljenoj tehnologiji baziranoj na elektromobilnosti, autoindustrija više nema nikakvih prepreka da na bilo kojem tržištu ovozemaljske kugle ne razvija i plasira moderne i atraktivne automobile. Tako se iz vedra neba pojavila ideja o povratku legende poljske automobilske industrije. Naravno, iako je Peglica bila popularnija, ovdje je riječ o čuvenom Poldeku, odnosno Borewiczu, kako su mu tepali u Posljskoj, dok je u Jugoslaviji bio poznat kao Polonez.

Da, ovaj konceptni Polonez, kojeg su Poljaci krenuli razvijati još 2015., više ne izgleda isto kao prije dvije decenije kad je ugašen, ali svojim modernim oblikom privlači pažnju, a zbog imena budi mnogo emocija među ljubiteljima automobila. Novi Polonez u formi klasičnog koncepta i kao vizija poljskog dizajnera, pojavio se nedavno u tvornici putničkih automobila FSO Syrena u Kutnu SA.

Koncept inspirisan decenijama popularnim "Poldekom", pojavio se iznenada nakon više od 40 godina od debija izvornog modela. ‘’U pitanju je sportback karoserija. Automobil je dug preko 5 metara, što dokazuje njegov dostojanstven karakter, zadržavajući klasične proporcije slojevite karoserije starog modela’’ rekao je prilikom prezentacije Damian Woliński, dizajner u FSO Syrena u Kutno SA. Iako oba automobila dijele decenije razlike, dizajneri su dijelom pokušali sačuvati oblik starog “Borewicza”. Taj nadimak Polonez je dobio po poznatoj poljskoj kriminalističkoj seriji "07 zgpowiedz się" s avanturama inspektora Sławomira Borewicza, koji je vozio naravno Poloneza.

Syrenka i Polonez - legende poljskog automobilizma ponovo na ulicama je zadatak, koji su pred sebe postavili entuzijasti i menadžeri iz kompanije FSO Syrena iz Kutna. Dva od ovih automobila trebala bi se vratiti na ceste, ali u novoj, modernijoj i dosta ekskluzivnoj verziji. Prednost je data Polonezu, o čijem povratku se već godinam priča, a prije godinu dana predstavljene su prve moderne skice Poloneza u SUV Coupe izvedbi iza koje stoji kompanija VOSCO Automotive iz Kutna. Međutim, trenutno se lome koplja o tome, da li će FSO dati prednost Polonezu ili će svoje snage usmjeriti na električni automobil Vosco EV2.

Iako je još nesigurno da li će se Polonez vratiti u modernom izdanju, poljska automobilska industrija i njene legende imaju potencijal. Planovi poljske kompanije uključuju nove ideje za obnovu poljskih automobilskih dragulja. Najavljuje se povratak starih i manje poznatih modela kao što su Warszawa, Nysa, pa čak i Mikrus MR-300, koji bi ‘’ponovo’’ trebao biti mali i povoljni poljski automobil s potrošnjom od samo 4 litra na 100 km. Među projektima oživljavanja legendi poljskog automobilizma, možda i najzanimljivija je reinkarnacija kultnog modela Maluch (Peglica), koji bi se trebao vratiti u električnom izdanju. Moderna Peglica 21. vijeka već je nastala u studiju prije tri godine zahvaljujući dizajnerima talijanske firme Ma-De Studio iz Coma.