Oživljavanje francuske marke
0

PGO u duhu prošlih vremena

Sarajevo-x.com
Francuska kompanija PGO koja nastala još 80-ih godina prošlog stoljeća oživljava svoje aktivnosti i proizvodnju tako što je predstavila model Hemera. Krajnje neobičan i avangardan model koji je namjenjen probranoj klijenteli trebao bi staviti ovu kompaniju na mapu lifestyle proizvođača.

Kompaniju PGO su osnovala dvojica automobilističkih zaljubljenika sredinom 80-ih godina sa namjerom da proizvode kvalitetne i zanimljive replike već postojećih automobila, ili legendarnih automobila čija je proizvodnja prekinuta. Prekretnicu su napravili 200. Godine kada su u Parizu predstavili model Speedster II, koji je bio njihov prvi potpuno samostalno razvijen automobil. Sljedeći, a ujedno i zadnji poduhvat bilo je osvježavanje Speedstera tako što je tokom 2005. Godine predstavljen PGO Cevennes, i to prije svega zahvaljujući finansijskoj podršci kompanije Al Sayer Internaional.

Nakon duže pauze u PGO-u su se primili ozbiljnog posla, a plod razvoja predstavili su u muzičkom spotu grupe Radiohead. Riječ je o krajnje avangardnom modelu Hemera koji uz neobičan oblik karoserije najavljuje i zabavne performanse. Naime, za pogon je odabaran dvolitreni 16V motor iz Peugeota 206 koji obezbjeđuje 138 KS, što je u kombinaciji sa zadnjim pogonom i laganom karoserijom dovoljno za ubrzavanje od 0 do 100 km/h za manje od sedam seknudi. Također, uz petostepeni ručni mjenjač dostupan je i četverostepeni automatik, a u oba slučaja maksimalna brzina je na oko 200 km/h.

Zanimljivo je i to da Hemera nema prevelike sličnosti sa PGO-ovim P22 konceptnim automobilom koji je predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu. Sličnosti se mogu primjetiti na prednjem dijelu automobila, ali neobičan ukupni oblik i silueta karoserije sa neočekivanom linijom bočnih stakala zaista je jedinstvena i originalna pojava.

Zahvaljujući već dokazanom načinu gradnje gdje je osnova karoserije cijevasti okvir sa karoserijskim panelima od stakloplastike ukupna masa je zadržana na samo 980 kilograma, a McPherson rješenje prednjeg ovjesa u kombinaciji sa 17-inčnim točkovima obećavaju dinamične vozne osobine. Istovremeno, u PGO-u obećavaju da je Hemera jednako uzbudljiv koliko i upotrebljiv i ekonomičan automobil, te bi prosjek potrošnje trebao u mješovitim uslovima vožnje biti oko 8,2 litra na 100 pređenih kilometara.

Unutrašnjost je jednako luksuzna i avangardna koliko bi se to dalo naslutiti po vanjskom izgledu. Kvalitetna koža korištena je za oblaganje sjedišta, upravljača, konzolne ploče, panela na vratima ali i ručica za svjetla i brisače. Ručica mjenjača, paučice i ručke na vratima su izrađene od kvalitetnog i fino obrađenog aluminija, dok količina kontrolnih prekidača i svjetala stvara ugođaj dostojan svemirskog broja iz nekog lošeg filma naučne fanatastike iz 60-ih godina.

U svakom slučaju u PGO-u su uspjeli u svojoj namjeri da stvore zanimljiv i jedinstven automobil, a činjenica je da će Hemera biti jedan od onih automobila koje morate ili voljeti ili mrziti. Ipak, nema sumnje da će oni koji se žele uvijek isticati sa zadovoljstvom izdvojiti oko 33 hiljade eura, kada Hemera bude dostupna na tržištu početkom naredne godine.