auto
3

Pet najnesigurnijih automobila iz Indije

Klix.ba
Već odavno je svima poznat EuroNCAP i sistem kojim ova organizacija testira i procjenjuje pasivnu i aktivnu sigurnost kod novih automobila. I tako dok je u Evropi sve ispod četiri zvjezdice ravno porazu, postoje dijelovi svijeta gdje je zračni jastuk misaona imenica, a nula zvjezdica na testu sigurnosti ne brine previše ni proizvođače ali ni kupce.

Global NCAP sproveo je niz testova sudara sa pet automobila koji se proizvode i prodaju u Indiji, a rezultati su potpuno razočaravajući i zabrinjavajući.

Rezultati Indijskih testova pri sudaru otkrivaju nizak nivo zaštite odraslih putnika za pet automobila: Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki EECO, Mahindra Scorpio i Hyundai Eon. Sva ova vozila su prošla kroz test frontalnog sudara pri 64 km/h i svi automobili su vrlo loše podnijeli taj udar.

Zanimljivo, Renault Kwid je zapravo testiran u tri različite verzije, uključujući i onu koja je bila opremljena zračnim jastukom za vozača, ali uprkos tome nijedna verzija ovog modela nije uspjela zaraditi niti bar jednu zvjezdicu za zaštitu odraslih putnika. Jedina dobra vijest su dvije zvjezdice u području zaštite djece.

Global NCAP ističe da iako struktura Kwida nije kolabrirala prilikom udara ona ipak pokazuju znakove nedovoljnog strukturalnog integriteta. To znači da bi u slučaju udara sa većom brzinom i silom struktura automobila vjerovatno popustila i eventualno povrijedila putnike u kabini.

Dobra vijest je da je Renault Indija već najavio da planira sprovesti niz nadogradnji i poboljšanja za Kwid kako bi bio sigurniji, te je već dogovoreno da Global NCAP testira i taj poboljšani model.

Iako je izvršni direktor Renault-Nissan grupacije, Carlos Ghosn, jasno naglasio da model Kwid ničim nije povezan sa ponudom i modelima marke Renault u Evropi niti je planirana njegova prodaja u Evropi, već neko vrijeme kruže glasine da bi Kwid mogao doći i u Evropu. Pogotovo nakon što je prototip ovog modela primjećen na početku godine u Evropi sa njemačkim registracijskim tablicama. Nakon ovih loših rezultata moguće je da bi Kwid u Evropi mogao osvanuti pod značkom Dacije, ali i tada je neophodno da prođe temeljita poboljšanja.

Što se tiče ostala četiri automobila, svi su dobili nula zvjezdica u zaštiti odraslih putnika. Mahindra Scorpio i Hyundai Eon zaradili su skromnie dvije zvjezdice za zaštitu djece, dok su Suzuki Maruti Eko i Suzuki Maruti Celerio dobili samo jednu zvjezdicu u tom testu.

Izostanak objašnjenja od ovih marki jasno pokazuje da na tržištima poput Indije sigurnost putnika, pa u konačnici i sam ljudski život, ne vrijedi jednako kao na nekim naprednijim tržištima.