Slavna historija
23

Opel podsjeća na svoje perjanice u posljednjih 80 godina

Klix.ba
Opel će na izložbi Techno Classica, koja će se početkom aprila održati u Essenu (Njemačka), izložiti svoje reprezentativne modele koji su u svoje vrijeme bili na vrhu ponude njemačkog automobilskog proizvođača.

Pod sloganom "Opelove perjanice" njemačka automobilska kompanija publici u Essenu će izložiti svoje najreprezentativnije modele automobila od vremena prije Drugog svjetskog rata pa sve do danas.

Prvi u nizu Opelovih perjanica su modeli Super 6 i Admiral koji su premijerno predstavljeni 1937. godine. Pokretao ih je redni motor sa šest cilindara koji je u modelu Super 6 iz 2,5-litarske radne zapremine nudio 55 KS, a u snažnijem 3,6-litarskom izdanju koje je Opel nudio uz Admiral motor je raspolagao sa 75 KS.

Prva generacija modela Kapitän koji je zauzeo mjesto modela Admiral proizvodila se od 1938. do 1940. godine, a samo tri godine nakon završetka najvećeg rata u historiji čovječanstva, Opel je 1948. godine predstavio drugu generaciju modela Kapitän koji je u kombinaciji sa 6-cilindarskim benzinskim motorom dugo bio jedan od najprodavanijih automobila u Njemačkoj.

Pored toga, Kapitän je bio veoma tražen automobil i van granica Njemačke, gdje je pedesetih i početkom šezdesetih godina završavalo čak 60 posto od njegove ukupne produkcije.

Šezdesetih godina Opelovi najveći i najluksuzniji modeli bili su Kapitän, Admiral i Diplomat. S modelom Diplomat Opel po prvi put nudi 4,6-litarski V8 motor iza kojeg stoji Chevrolet, a u standardnoj opremi uz spomenuti motor koji je razvijao 190 KS je automatski mjenjač.

  1. godine V8 je u opcionoj ponudi i uz modele Kapitän i Admiral koje je u ranoj fazi standardno pokretao 2,6-litarski 6-cilindarski motor sa 100 KS, a najsnažniji Diplomat u međuvremenu je dobio 5,4-litarski V8 motor s 230 KS.

Četrdeset godina nakon predstavljanja prvog Admirala na scenu je stigao Opel Senator, a tada luksuzni trovolumenski automobil uskoro je dobio i svoju Coupe verziju Monza. Spomenuti modeli bili su prvi Opelovi automobili koji su dobili neovisan zadnji ovjes, a mnogo je onih koji tvrde da Senator (prve generacije) i Monza spadaju među najbolje Opelove automobile svih vremena.

Četrdeset godina nakon premijernog predstavljanja Senatora, Opel je predstavio drugu generaciju modela Insignia koji u ovom trenutku predstavlja aktuelnu perjanicu njemačke automobilske kompanije koja je, nakon 88 godina pod okriljem američkog automobilskog koncerna General Motors, sada u vlasništvu francuske automobilske grupacije PSA.