AUTO NOSTALGIJA
48

Opel Astra Cabrio Bertone: 30 godina od predstavljanja

A.M.
Dolazak prve generacije Opel Astre Cabrio na tržište strateški se nadovezao na veliki uspjeh Opel Kadetta Cabrio Bertone, kojih je oko 55.000 primjeraka proizvedeno od 1987. do 1992. u poznatoj talijanskoj tvornici karoserija u Grugliascu, u blizini Torina.

Prva generacija Opel Astre F premijerno je predstavljena 1991. kao nasljednik popularnog Kadetta E. Za Astru F se veže fantastičan kuriozitet. Bila je jedini kompakt i jedina generacija Astre koja je u jednom trenutku bila bolje prodavana od Golfa, što je bilo nezamislivo za kralja kompaktne klase. Iako se naknadno, u periodu 1998-2002., prodavala kao model Classic, Astra F je sa oko 4,13 miliona prodatih primjeraka u periodu 1991-1997, ponosni vlasnik titule najprodavanijeg Opel model svih vremena.

Također, kao i Kadett, bila je dostupna u kabriolet verziji koju je dizajnirao studio Bertone. I tako je i bilo. Gotovo da ste jednim prstom mogli dotaknuti nebo i ''šarati'' prstom po oblacima s Opel Astrom F Cabrio lansiranom u Evropi u jesen prije 30 godina, a prethodno predstavljenom kao svjetskom premijerom na Ženevskom sajmu automobila 1993. Sve što je trebalo učiniti je pritisnuti tipku koja se nalazila između prednjih sjedišta na centralnom tunelu kako biste pokrenuli krov i podigli poklopac prtljažnika i otkrili njenu treću dimenziju. Ako bi zahladilo ili bi zaprijetila kiša, električni mehanizam bi jednako lako vratio mekani krov tačno na prvobitnu poziciju u kratkom vremenu od samo 15-20 sekundi.

To su bile samo neke od posljedica tehničkog napretka i dugogodišnje saradnje u sektoru ''otvorenih'' automobila između njemačkog proizvođača i Carrozzerije Bertone u Grugliascu (Torino). “Dizajner zna zamisliti proizvod koji još ne postoji”, objašnjavao je Nuccio Bertone prije trideset godina. “On unaprijed reaguje na trendove u tržišnom ukusu koji se možda još nisu službeno pojavili, ali koji se mogu intuitivno predvidjeti.'' Tako je rođen kabriolet klasičnog izgleda, udoban za četiri osobe, koji je, uprkos nedostatku rollbara kod C stuba tipičnog za prethodni Opel Kadett Cabrio, osiguravao ipak maksimalnu sigurnost za svoje putnike.

Standardna oprema verzije Cabrio uključivala je isti integrisani sigurnosni sistem koji je bio svojstven svim Opel Astrama F i koji je uključivao dvostruke čelične šipke umetnute u vrata za zaštitu od bočnih sudara, zatezače prednjih sigurnosnih pojaseva i protuklizna sjedišta. ABS i bočni zračni jastuci za vozača bili su dostupni kao opcija. Aktivnoj sigurnosti doprinijelo je uvjerljivo držanje ceste i preciznije upravljanje čiji prednji McPherson ovjes i polukruta osovina odzada, iako su izvedeni iz odgovarajuće limuzinske četverovratne verzije, su imali ojačane opruge i naknadno podešen ovjes.

Naprijed su bili ventilirajući diskovi, a nazad obični doboši. Astra F Cabrio, sa manje od 1200 kg mase u najjačoj 2.0i verziji, bila je kabriolet perolake kategorije. Pogonski agregati bili su transplantirani iz limuzine, odnosno, pod prednjim poglopcem se mogla naći jedna od tri benzinske varijante: 1.4 iS (82 KS), 1.6i (72 KS) sa opcionim automatik mjenjačem i najjača verzija 2.0i sa 115 KS. Dizel joj nije pristajao i nije bio uopšte u ponudi.

Opel Astra F Cabrio Bertone se proizvodila samo dvije godine (1993-1994). Opel je poslije nastavio proizvoditi Astre u topless izdanju (Astra G Cabrio - 2000.g., Astra H Twin Top - 2006.g. i Astra J Cascada – 2013.g.) sve do 2019. kada je s modelom Cascada stavio ključ u bravu ove egzotične niše nekad masovno prisutne i kod narodnih brendova.

Vezani članci