Prepoznatljiv i moderan dizajn
52

U Sarajevu predstavljen novi Chevrolet Camaro

Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Danas je u Sarajevu predstavljen novi Chevrolet Camaro, automobil koji se vratio u Evropu nakon deset godina i koji je dizajniran posebno za evropske kupce.

Posve evropski

Posve novi Chevrolet Camaro s V8 motorom i 432 KS vratio se u Evropu nakon desetljeća odsustva, i to sa dizajnom koji je odmah prepoznatljiv i posve moderan.

Savremen dizajn za 21. stoljeće je izraz Camarovog bogatog naslijeđa, s nosom u obliku slova V, širokim robusnim stavom i širokim stražnjim ramenima, kao prepoznatljivim značajkama koje ukazuju na legendarnu prošlost, a istovremeno čine ovaj automobil savremenom ikonom dizajna.

Cijena kupea počinje od 38.900 eura, dok se kabriolet može kupiti za 43.900 eura. Valja imati na umu da se cijene mogu razlikovati od tržišta do tržišta, ovisno o lokalnim porezima i davanjima pri uvozu. Posebno Transformers izdanje i paket povodom 45. godišnjice postojanja koštaju dodatnih 2.000 eura (cijena s PDV-om).

Detaljno testiran na čuvenoj njemačkoj stazi Nürburgring, Camaro je dizajniran posebno za evropske kupce, s posve novim ovjesom i nizom drugih poboljšanja.

Camarove vitalne statistike jednako su impresivne kao njegov dizajn. S ručnim prijenosom dolazi fantastični 6,2-litarski LS3 V8 motor s 432 KS i 569 Nm okretnog momenta pri 4.600 okretaja u minuti. To znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde za kupe i 5,4 sekunde za kabrioletsku izvedbu.

Automatski prijenos je uparen je sa 6,2-litarskim L99 V8 motorom s 405 KS, koji daje 556 Nm okretnog momenta pri 4.300 okretaja u minuti. Automatski kupe dostiže 100 km/h za 5,4 sekunde, s dodatnih 0,2 sekunde za kabriolet. Camaro nudi impresivnu najveću brzinu od 250 km/h.

Evropski Camaro je po sadržaju sličan modelu 2SS, koji je ponuđen na sjevernoameričkom tržištu. Novi model, prvi za Evropu, dolazi s posve novim FE4 ovjesom razvijenim posebno za ovo tržište. Ovjes koji karakterizira povećanje čvrstoće i bočne stabilnosti, što znatno povećava performanse i upravljivost pri velikim brzinama, pokazao se tako popularnim da će se nuditi s automobilima iz nove modelske godine u SAD-u s boljim paketima opreme. FE4 ovjes ima iznova ugođene prednje i stražnje amortizere i nove krute prednje (23 mm) i stražnje (24 mm) stabilizatore.

20-inčni naplaci upareni s Pirellijevim PZero gumama osiguravaju da se snaga kvalitetno iskorištava, dok Brembo četveroklipne disk-kočnice s ABS-om, u kombinaciji sa Stabili Trakom i kontrolom proklizavanja, osiguravaju učinkovito kočenje i brzu vožnju kroz zavoje. Točkovi su smješteni na vanjskom dijelu, kako bi bili naizgled izravnati s površinom karoserije i odavali dojam agilnosti i robusnog stava.

Zadivljujući vanjski izgled

Prednji dio u obliku slova V okružen je prednjim svjetlima visokog intenziteta sa svjetlećim ksenonskim LED prstenovima, koji oponašaju duboko usađene oči i daju Camaru pomalo prijeteći izgled. Chevroletova zlatna leptir-mašna s ponosom ukrašava prednji dio automobila i usmjerava poglede preko kupolastog poklopca motora čime se dobiva dojam pokreta čak i kada je automobil parkiran.

Stražnja maska je jedinstvena za evropske modele Camara. Dvostruka LED stražnja svjetla odražavaju jedinstven izgled prednjeg dijela vozila. Dizajn stražnjeg dijela zaokružen je velikim hromiranim vrhovima ispušnih cijevi, sličnim onima kod Corvette Z06.

Dizajn interijera

Integrirani dizajn centralne konzole kombinira kontrole multimedijskog sistema i klimatizacije u jednom komadu moderne elektronike s velikim dugmadima, koje je lako dohvatiti, s gumenim i hromiranim detaljima – tako da odgovaraju modelu automobila u kojem se nalaze.

Chevroletovo ledenoplavo ambijentalno svjetlo proteže se duž vrata. Ista plavičasta nijansa karakteristična je za brzinomjer s lijeve strane i brojač okretaja s desne, dok su u sredini prikazane preostale informacije bitne vozaču. Opcionalno narandžasto ambijentalno osvjetljenje dostupno je s paketom opreme za interijer Inferno Orange.

Sportska sjedala posebno su oblikovana i imaju zaobljen gornji dio s naglašenim prošivima.

Čudo tehnologije

Veliki vozački informacijski centar pruža uvid u sve podatke – uključujući potrošnju, informacije o putu i pritisku u gumama – potrebne kada ste na putu. Camaro je jedino vozilo u svojoj klasi, koje nudi "Head Up Display” kao dio standardne opreme. Ova opcija prikazuje ključne informacije, kao što su brzina i trenutno odabrana pjesma, ili radijska stanica, na samom vjetrobranskom staklu, tako da vozač u svakom trenutku prati šta se događa na cesti. Stražnji parkirni senzori s kamerom i šest zračnih jastuka standardni su, kao i ISOFIX nosači za najmlađe obožavatelje sportskih automobila.

Camaro beskompromisnim obožavateljima dobrog zvuka nudi vrhunski Boston Acoustics sistem od devet zvučnika. USB priključci za uređaje i Bluetooth također su dio paketa.

Aktivno upravljanje gorivom

Iako ekonomična potrošnja goriva možda i nije najviše na listi prioriteta vlasnika Camara, sistem aktivnog upravljanja gorivom L99 motora automatski gasi četiri od osam cilindara tokom niskih opterećenja, čime se smanjuje potrošnja goriva. Ovo donosi uštede i do 7,5 posto.

Modeli Camara s ručnim mjenjačem imaju kombiniranu potrošnju od 14,1 litar na 100 km, dok su automatske verzije još bolje s kombiniranom potrošnjom od 13,1 litar na 100 km.

Vezani članci