Istočni blok opet aktivan?
0

Trabi za 21. stoljeće

Piše: E.Z.
Vrijeme kada su Trabanti i njemu slični auti bili pravi pokretači nacija davno je iza nas, ali niko ne može osporiti da ovaj jednostavan i često problematičan „plastični“ automobil evocira nostalgiju na na period kada je život imao drugačiji okus. Reinkranacija Trabanta najbolje pokazuje koliko malo zajedničkih osobina današnji automobili imaju sa svojim precima.

Nakon 18 godina izbivanja sa svjetske automobilističke scene na ovogodinjem sajmu automobila u Frankfurtu premijeru je imao konceptni Trabant nT koji najavljuje povratak ovog legendarnog automobila koji je prozveden u preko tri miliona primjeraka. Ipak, iako su se dizajneri potrudili da u što većoj mjeri ispoštuju dizajnerske smjernice originalnog modela, jasno je da novi Trabi ima malo toga zajedničkog sa automobilom koji je bio prepoznatljiv, a na ovim prostorima čak i opjevan po svom glasnom motoru koji je iza sebe ostavljao „pet meteri dima“.

Dakle, i pored jasne inspiracije novi Trabant nT je pravi ekološki automobil 21. stoljeća, pa je umjesto predpotopnog dvotaktnog motora dobio napredni elektro pogon koji zahvaljujući savremenim baterijama i snažnim elektromotorima obezbjeđuje odlične performanse, ali i domet od 160 kilometara što je među najboljim rezultatima novih električnih automobila.

Ujedno, da bi energetska iskoristivost bila potpuna inžinjeri su implementirali i solarne ćelije u krov Trabanta nT, putem koji se napajaju sekundarni uređaji u automobilu. Performanse nisu zapanjujuće, ali su za jedan elektroautomobil gdje je ekološka strana vožnje bila prioritet sasvim dostatne, pa je maksimalna brzina od 130 km/h dovoljna za gradsku upotrebu.

Pored prikladno dizajnirane karoserije koja i svojom siluetom, ali i detaljima poput svjetala podsjeća na izvorni automboil, dizajneri su ostali vjerni ideji originala i pri uređivanju unutrašnjosti. Tako je jasno da su jednostavnost i upotrebna vrijednosti imali presudnu važnost, a iako minimalistički opremljena može se pohvaliti retro šarmom, koji je često uspješan i dobro prihvaćen kod kupaca.

Inicijatori reinkranacije Trabanta, karoseristi IndiKar, Herpa Miniaturmodelle GmbH i dizajner Nils Poschwatta za sada nisu otkrili daljne planove sa Trabantom, ali je jasno da će oni zavisti upravo od direktnog odziva publike i reakcija koje će se prikupiti tokom i nakon sajma u Frankfurtu.