Četvrta generacija
8

Svjetska premijera: Hyundai predstavio novi Santa Fe

Klix.ba
Kompanija Hyundai Motor je ponosno predstavila novi Santa Fe. Četvrta generacija ovog modela oslanja se na veliki uspjeh svojih prethodnika i postavlja nove standarde kada je riječ o primjeni najsavremenijih tehnologija i velikog unutrašnjeg prostora za putnike.

Od dolaska na tržište prvog Santa Fea 2000. godine, Hyundai je postao prepoznatljiv brand u SUV segmentu. Santa Fe je kamen temeljac Hyundaijeve dugogodišnje SUV baštine, a četvrta generacija popukarnog SUV-a nastavit će impresionirati kupce svojim vrhunskim dizajnom, prostranim interijerom i naprednom tehnologijom.

Dizajn četvrte generacije Santa Fea je moderan i elegantan,a detalji koji se posebno izdvajaju su takozvana kompozitna svjetla i Cascade maska, što je ujedno novo prepoznatljivo lice Hyundai SUV modela. Novi Santa Fe prepoznatljiv je po svojoj atletskoj građi, ali i po profinjenim linijama koje dokazuju da je ovo model na vrhu kompanijinog SUV segmenta.

"Pored upečatljive Cascade maske prednjim dijelom dominira kompozitni dizajn svjetala koji uključuje dnevna LED svjetla koja su postavljena iznad kućišta svjetala. Elegantne linije krova te posebno naglašena linija koja se proteže od prednjih do stražnjih svjetala daju automobilu posebno dinamičan karakter. Jedinstvena stražnja svjetla i upečatljiv dizajn odbojnika upotpunjuju atletsku građu novog Santa Fea. Dužinom od 4.770 mm, širinom od 1.890 mm i međuosovinskim razmakom od 2.765 mm, Santa Fe pruža maksimalnu udobnost za putnike.

Untrašnjost Santa Fea nudi zadivljujući odnos između dizajna i funkcionalnosti. Vidljivost stražnjeg dijela dodatno je unaprijeđena povećanjem površine stakala za čak 41 posto više u odnosu na prethodni model. Vozači i putnici na prednjim sjedištima lako će naći odgovarajući položaj za sjedenje s obzirom da se električni podesiva sjedišta pomjeraju u 10 različitih položaja.

Novi Santa Fe povećava udobnost za putnike na sjedištima drugog i trećeg reda, čak i za odrasle osobe. Prostor za noge povećan je u drugom redu za 38 mm, a sjedište je za 18 mm veće. Pristup trećem redu sjedišta je dodatno olakšan, a prostor za glavu povećan za 22 mm. Povećana je i zapremina prtljažnog prostora koji nudi fleksibilnost za svakodnevne potrebe.

Nove sigurnosne tehnologije

Kako bi udovoljila najvišim sigurnosnim standardima, četvrta generacija Santa Fea nudi najkvalitetniji sigurnosni paket koji sadrži tehnologije prvi put viđene u automobilskoj industriji. Hyundai je objedinio niz tehnologija aktivne sigurnosti u paket pod nazivom SmartSense.

Inovativni sistem Rear Occupant Alert upozorava vozača da svi putnici iz zadnjeg reda sjedišta nisu napustili automobil. Ultrazvučni senzor prati stražnja sjedišta i otkriva kretanja djece ili kućnih ljubimaca. Ako sistem otkrije kretanje na stražnjim sjedištima nakon što je vozač ugasio vozilo, bit će upozoren zvučnim signalom i paljenjem svjetala.

Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist je sistem koji Hyundai prvi put primjenjuje. Radi se o sistemu za izbjegavanje sudara i to s bočnih strana tako što sistem detektuje vozila u uglovima slabe vidljivosti. Sistem koristi ugaone radare koji skeniraju područje od 180 stepeni iza vozila i automatski se aktivira kada se mjenjač stavi u mod za vožnju unazad.

Safety Exit Assist sistem sprečava nesreće pri otvaranju vrata u slučaju približavanja drugog vozila. Koristeći radar sistem otkriva vozila koja se približavaju i upozorava vozača kada se otvore vrata. Kad sistem prepozna opasnost od približavanja drugog vozila vrata se privremeno zaključavaju, a vozač se upozorava zvučnim signalom.

HTRAC, varijabilna kontrola obrtnog momenta

HTRAC je samostalno razvio Hyundai i temelji se na tehnologiji pogona na sva četiri točka gdje se varijabilno kontroliše prijenos snage na svaki točak. Naziv HTRAC je nastao od riječi "Hyundai" i "traction“. HTRAC omogućava varijabilnu raspodjelu obrtnog momenta na točkove u zavisnosti od prijanjanja točka i brzine kretanja vozila. Osim što HTRACK poboljšava stabilnost vozila ovaj sistem dodatno poboljšava i ubrzanje te utječe na stabilnost vozila pri vožnji po snijegu, šljunku i u oštrim zavojima. Omjer raspodjele obrtnog momenta mijenja se u zavisnosti od režima vožnje i prikazuje se na displayju. U Sport modu, HTRAC utječe na ubrzanje te 50 posto obrtnog momenta se distribuira na stražnje točkove.

U modu Comfort se 35 posto obrtnog momenta prenosi na zadnje točkove dok u Eco modu kako bi se smanjila potrošnja goriva sva snaga prebacuje na prednje točkove. Po klizavom kolovozu sistem automatski raspoređuje snagu na sve točkove.

U Evropi će se Santa Fe nuditi s dva benzinska i dva dizel motora. Dva benzinska motora (MPI, GDI) su identične zapremine od 2.4 litra, dok su dizel motori zapremine 2,0 i 2,2 litra. Svi motori zadovoljavaju Euro 6 normu i dolaze s novim osmostepenim automatskim mjenjačem.

Santa Fe će prvi put imati puni Head Up display (HUD), koji će projektovati sve najvažnije informacije na vjetrobransko staklo. Novi HUD pruža najbolju vidljivost u različitim svjetlosnim uvjetima. Informacije koje se prikazuju na displayju su brzina, navigacija, količina goriva kao i upozorenja sigurnosnih sistema u automobilu.

Kako bi baterije telefona putnika uvijek bile pune, Santa Fe nudi bežični jastučić za punjenje (Qi standard) za mobilne telefone.

Više detalja o novom Santa Feu portal Klix.ba će prenijeti sa Sajma automobila u Ženevi, gdje će biti naša ekipa.

Vezani članci