Peugeot novog doba
0

Sarajevo-x.com na svjetskoj premijeri 3008-ice

Piše: Elvir Zubović
Na međunarodnoj svjetskoj prezentaciji Peugeota u Dubrovniku imali smo priliku zajedno sa skoro 1.000 drugih novinara iz 50-ak zemalja isprobati i pobliže se upoznati sa novim crossover modelom ovog francuskog proizvođača, a koji ima za cilj ponuditi nešto potpuno novo u vrlo zanimljivoj i inovativnoj formi.

Na M1 platformi popularnog kompaktnog modela 308 Peugeot je odlučio razviti crossover model koji bi ponudio prednosti više automobilskih klasa u jednom jedinom automobilu. Naime, stalni razvoj tržišta automobila stvorio je specifične potrebe i prohtjeve kupaca, te za uspjeh više definitivno nije dovoljno imati u paleti klasične limuzinske i kompaktne, pa i SUV, modele. Tako je nakon eksplozije potražnje za SUV-ovim postepeno počelo i opadati interes za takvim automobilima jer su ih prije svih kupovali ljudi kojima u suštini nije bio potreban automobil sa trenskim sposobnostima ali ih je privlačila robusnost i osjećaj vožnje automobila takvog „formata“. Upravo to je jedan od glavnih poticaja za razvoj klase takozvanih crossovera, ili automobila koji nastoje u jednoj formi objediniti osobine više automobila. Koliko je trenutno segment crossovera popularan na tržištu dovoljno govori činjenica da je u periodu od 2007. Do 2008. godine zabilježen fantastičan porast prodaje ovakvih automobila i to u iznosu od čak 266%.

U Peugeotu prije svega ističu da sa modelom 3008 ne žele zamjeniti neki od već postojećiih modela u svojoj ponudi, nego da žele upravo tu ponudu obogatiti na jedinstven način. Iako bi se moglo činiti da uz 3008 modeli poput kompaktnog 308 ili 308 SW postaju ugroženi, jasno je i na prvi pogled da 3008 nudi sasvim drugačiji doživljaj vožnje ali i svakodnevne upotrebljivosti. Pored toga, Peugeot ističe da za 3008 postoji mjesto u ponudi i pored toga što već ove jeseni planiraju predstaviti kompaktni monovolumenski model sa 5 i 7 sjedišta. Također, Peugeot 3008 ne cilja samo na direktne kupce crossovera, već će nastojati privući i kupce manjih limuzina i naravno SUV-ova.

Velike planove i ambicije sa ovim modelom Peugeot je istakao i najavom daljeg razvoja modela, i to kroz pripremu hibridne verzije koja će za pogon koristiti benzinski i električni motor, te tako unaprijediti ponudu izuzetnim ekološkim vrijednostima ali i praktičnim elementima kao što je pogon na sve točkove. Peugeot 3008 HYbrid4 će biti predstavljen 2011. godine, a do tada „obični“ 3008 će pored izgleda i praktičnosti plijeniti pažnju korisnim inovacijama koje su se odlično uklopile uz namjenu ovog automobila. Tako pored činjenice da je 3008 karoserijskim oblikom svojevrsna mješavina SUV-a i monovolumena svojim dinamičkim osobinama ali i uređenjem unutrašnjosti on nastoji biti i dinamičan, gotovo sportski, automobil koji uz dobar izbor motora može ponuditi iznenađujuće dobre vozačke užitke. To je zasluga, priije svega, vrlo čvrste karoserije ali i ovjesa koji je „obogaćen“ Dynamic Roll Control sistemom koji putem pasivnog hidrauličnog sistema sa klipom omogućava izjednačavanje reakcije lijevog i desnog zadnjeg amortizera i tako gotovo u potpunosti anulira pretjerane bočne oscilacije. U praksi to znači da se 3008 može voziti iznenađujuće brzo i dinamično bez neugodnog osjećaja koji bi inače potakao automobil ovih dimenzija i ove mase.

Još jedna inovacija koja unaprijeđuje vozne osobine 3008-ice je Grip Control sistem koji je nastao kao svojevrsna evolucija sistema za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Ovaj sistem nudi opciju rada u pet programa, zavisno od podloge, te tako omogućava vozaču da koristi svu snagu motora bez obzira na vrstu podloge ispod točkova i tako bez većih napora nastavi ubrzavati sa minimalnim gubitkom momenta.

Sportski uređena unutrašnjost koja obiluje opremom, ali i inovativnim pomoćnim sistemima, otvoreno koketira sa SUV svijetom, ali ujedno nudi opuštenost i luksuz porodičnih limuzina na kakav smo navikli od Peugeota. Tako pored izuzetno velikog panoramskog staklenog krova i udobnih sjedišta pažnju prije svega zaslužuje kokpit koji je orijentisan prema vozaču, a koji pasivnu sigurnost podiže na viši nivo zahvaljujući i sistemima kao što je „head-up“ displej na kojem je ispisana trenutna brzina ali i upozorenje o razdaljini sa automobilom ispred.

Ponudu motora činiće pet pogonskih jedinica, pa će tako osnovu činiti 1,6 VTI benzinac sa 120 KS i 1,6 HDi sa 110 KS. Svakako poželjniju opciju će predstavljati odlični 1,6 THP turbobenzinac sa 150 KS i sa kojim 3008 zaista pokazuje svoje sportske gene, dok će jednako primamljiv biti i 2,0 HDi sa 150 KS i 340 Nm. Vrh ponude biće 2,0 HDi u verziji sa 150 KS, mada će taj motor biti naknadno uključen u ponudu.

Peugeot 3008 nakon prvih vožnji zaista je ostavio utisak jedinstvenog automobila, što i nastoji biti svakim svojim elementom, a s obzirom na zaista razvnovrsnu namjenu uz robusnost i upotrebljivost nameće se kao idealan izbor za svaku savremenu porodicu. Novi 3008 će u BiH stići tek početkom jeseni, a cijene koje će se u Evropi kretati od 23.900 eura najavljuju da bi optimistični planovi Peugeota mogli zaista biti i vrlo ostvarivi.