Vozili smo
0

FOTO+VIDEO / Premijera Hyundaija ix20 u Dubrovniku

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Nakon zvanične svjetske premijere na sajmu automobila u Parizu prije nekoliko sedmica, Hyundai je prvim probnim vožnjama i prezentacijom u Dubrovniku dodatno približio javnosti svoj novi kompaktni monovolumen. Donosimo vam prve utiske iz vožnje modela ix20, sa kojim Hyundai ima velike ambicije.

Najsvježiji pripadnik Hyundaijeve prepoznatljive “i” porodice modela na tržišta širom Evrope stiže u posljednjem kvartalu ove godine, a kao potpuno evropski proizvod već prilikom ovog ovog prvog susreta pokazao je kako Hyundai grabi krupnim koracima u svojoj evoluciji.

Na sličan način kao što je ix35 uveo novi standard kvaliteta i dizajna u ponudu ovog proizvođača, ix20 namjerava pokazati kako na isti način Hyundai može ponuditi primamljiv kompaktni porodični monovolumen.

MPV sa crossoverskim predznakom

Najviše neizvjesnosti u vezi novog ix20 donijelo je upravo njegovo ime, gdje je slovo “x” dalo naslutiti da će u Parizu biti predstavljen crossover koji se uz praktičnost ističe eventualno i terenskim mogućnostima. Ipak, ix20 nema takvu namjeru ali kako tvrdi Mark Hall, direktor marketinga u Hyundai Motor Europe, to slovo “x” je potpuno opravdano u imenu novog modela, jer je on dovoljno svestran i praktičan da se može smatrati mješancem porodičnog ali i automobila namjenjenog bavljenju sportskim aktivnostima.

U svakom slučaju prvi kontakt sa ix20 otkriva dodatni trud ekipe dizajnera i inžinjera u R&D centru Hyundaija u Rüsselsheimu. Iako su modeli sa „i“ predznakom napravili veliki zaokret u filozofiji dizajniranja i kvalitete izrade, čini se da „ix“ modeli taj pozitivan trend nastavljaju još bržim tempom.

Tako su dizajneri prilikom stvaranja ix20 htjeli istaći da porodični monovolumen ne mora nužno biti i dosadna kutija na točkovima, pa su mnogim detaljima uspjeli učiniti da se ix20 zaista otrgne od imidža tek još jednog porodičnog kombija. Dorečen izgled zadnjeg dijela podsjeća na solidnost germanskih automobila, dok naprijed zanimljiv oblik farova sa pregibima na poklopcu motora uz zanimljivu heksagonalnu masku ističu taj dinamični duh kojeg naglašavaju u Hyundaiju.

Kompaktan spolja, prostran iznutra

Sa 4,1 metra dužine, i 1,6 metara visine ix20 je vrlo kompaktna pojava, ali zahvaljujući promišljenom pristupu inžinjeri su uspjeli učiniti ga znatno prostranijim nego što bi to dao naslutiti njegov vanjski izgled. Ključni faktor je međuosovinski razmak od 2.615 milimetara, što je znatno više od prosjeka ove klase, pa je tako prostor za noge na zadnjim sjedištima ali i prtljažnik na nivou zadataka koje pred njih može staviti manja porodica.

Uz 440 litara zapremine prtljažnika, svestranost i ugodnost putovanja istaknuta su i izdašno podesivim zadnjim sjedištima. U prednjem dijelu kabine u centru pažnje je moderan kokpit, gdje se i u osnovnim verzijama sa manje opreme ix20 može pohvaliti sa kvalitetnim materijalima koji su na dohvat ruke, dok i završna obrada djeluje i mnogo solidnije čak i od većih i skupljih modela.

Uz pregršt opreme, unutrašnjost ix20 nudi i mogućnost velikog izbora boja i obloga, dok će na listi doplatnih opcija biti i potpune kožne obloge koje čine boravak u ix20 znatno prestižnijim. Među opcijama će definitivno biti zanimljiv i veliki panoramski krov sa pokretnim dijelom i UV filterom.

Ugodan u vožnji uz bogatu pogonsku grupu

Hyundai u mogućnosti izbora motora za ix20 nije ništa htio prepustiti slučaju, pa će četiri motora vjerovatno zadovoljiti sve profile kupaca ovakvog automobila. Osnovni 1,4-litarski benzinski motor sa 75 KS će biti dovoljan za skrominije zahtjeve, jer ne treba zaboraviti da je uz težinu automobila od skoro 1.200 kilograma ix20 namjenjen prevozu putnika i njihovih stvari, pa bi se skromnih 237 Nm okretnog momenta u takvim slučajevima ipak činilo nedovoljnim. Benzinski 1.6 motor sa četiri ventila po cilindru i sa 125 KS, s druge strane, nameće se kao najbolji izbor u cijeloj ponudi motora, naravno iz vozačke perspektive. Sa ovim motorom održavanje visokih brzinskih prosjeka neće biti nikakav problem, pa je čak i od ovakvog porodičnog prevoznika učiniti prilično zabavan i okretan gradski automobil.

Ponuda dizelskih motora zasniva se na modernom 1.4 Crdi motoru u dvije verzije. Slabija verzija sa 77 KS preporučljiva je onima koji u prvom i jedinom planu imaju malu potrošnju goriva, dok će verzija sa 90 KS i 220 Nm biti znatno privlačnija. Ipak, i u snažnijoj verziji mali dizelaš prednost male potrošnje goriva narušava previše izraženom anemičnošću ispod 2.000 okr/min, pa za ambicioznije vozače ipak ostaje preporuka za 1,6-litarski benzinac.

Jednako bogata je i ponuda mjenjača, pa uz standardni 5-stepeni ručni mjenjač uz dizelske modele i snažniji benzinac dolazi 6-stepeni ručni mjenjač. Uz dobro proračunate prenose koji su prije svega orijentisani smanjenju potrošnje, ističe i glatkim izmjenama stepeni, te će otpor stvarati samo u pokušaju pretjerano brzih izmjena stepeni. Uz najsnažniji benzinski motor kao opcija ponuđen je i 4-stepeni automatski mjenjač koji će koristiti komformistima.

Uz savremene motore Hyundai je veliku pažnju usmjerio i na emisiju štetnih gasova. Tako će svaka verzija ix20, osim one sa 1,6 motorom biti dostupna u BlueDrive izdanju. BlueDrive znači opremanje start/stop sistemom koji značajno smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2, ali i gumama sa manjim otporom kotrljanja kao i posebnim Alternator Management sistemom.

Pored toga, opsežno poboljšanje mjenjača za sve modele i obilna upotreba aluminijuma u njihovoj izradi učinili su da su pokretni dijelovi znatno lakši, čime stvaraju manje otpora a zbog čega na kraju i motor proizvodi manje štetnih gasova.

Sa razlogom optimistični planovi

Nakon očitog truda da ponude kvalitetan i privlačan kompaktni monovolumen u Hyundaiju sa pravom imaju i velika očekivanja od novog ix20, a prateći iskustva sa ix35 vrlo je moguće da i njihovi planovi budu nadmašeni zahtjevima tržišta. Tako Hyundai u svojoj Europlant fabrici u Češkoj za sada planira godišnju proizvodnju od 55.000 primjeraka modela ix20.

Uz optimistične tržišne prognoze, Hyundai je uvjeren i u pasivnu sigurnost svog novog modela, pa očekuje da će na prvim testiranjima EuroNCAP agencije bez problema osvojiti maksimalnih pet zvjezdica za zaštitu putnika.

Za sada nije poznat tačan termin dolaska Hyundaija ix20 na naše tržište, pa će tek prilikom najavljene nacionalne premijere biti poznate cijene i potpuna ponuda ovog modela za BiH.