Novi Camaro Z/28
4

FOTO / Premijera Chevroleta u New Yorku

Klix.ba
Chevrolet je na Međunarodnom sajmu automobila u New Yorku predstavio redizajniranu liniju modela Camaro za 2014. godinu, koja uključuje povratak modela Z/28, najkultnije verzije u historiji Camara.

Modeli Camara za 2014. godinu uključuju dorađeni dizajn karoserije na kojoj prednjače izuzetna aerodinamička rješenja za efikasnije hlađenje i stabilnost pri visokim brzinama. Novi Camaro Z/28 ističe se i paketom aerodinamičkih osobina koji stvara veći potisak pri velikim brzinama, čime nudi najbolje sportske sposobnosti ponašanja na stazi u historiji ovog modela.

Prvi je Camaro Z/28 predstavljen 1967. godine za potrebe takmičenja Trans-Am 2. klase organizacije Sports Car Club of America. Imao je manji i lakši motor V-8 od 302 kubna inča za povoljniju raspodjelu mase vozila, kao i direktniji upravljač te krući ovjes za vožnju na stazi. U skladu sa svojom trkaćom namjenom, Camaro Z/28 za 1968. godinu nije bio dostupan s automatskim prijenosom niti klimom.

Usprkos tome što novi Camaro Z/28 nije namijenjen takmičenju ni u jednoj konkretnoj seriji trka, njegove su performanse isključivo fokusirane na njegove sposobnosti ponašanja na stazi. U početnim testiranjima, Camaro Z/28 bio je tri sekunde brži u svakom krugu od Camara ZL1.

Ta dodatna brzina proizlazi iz tri osobina:

  • Bolje držanje na cesti: zahvaljujući složenim izmjenama podvozja, Z/28 može razviti 1,05 g kod ubrzavanja u zavoju.
  • Veća snaga kočenja: Z/28 koristi Brembo kočnice koje mogu razviti silu od 1,5 g pri smanjenju brzine te, krug za krugom, zadržavati stalnu silu kočenja.
  • Manja ukupna težina: Z/28 s atmosferskim motorom teži 140 kilograma manje od kompresorskog Camara ZL1, što je rezultat niza izmjena, od lakših točkova pa sve do tanjeg zadnjeg stakla

Baš kao i originalni Camaro, i model Z/28 za 2014. godinu u ponudi je isključivo s ručnim prijenosom. Kao ustupak udobnosti modernog vremena, klima uređaj je dostupan, ali samo kao opcija.

"Krenuli smo proizvesti najbrži mogući Camaro za trke, a da ipak bude legalan za vožnju na cesti," rekao je Al Oppenheiser, glavni konstruktor Camara. "Dok Camaro ZL1 nudi izuzetne performanse na cesti, ravnoj pisti i trkaćoj stazi, Z/28 je potpuno fokusiran na performanse ponašanja na stazi. Za većinu vozača, model Z/28 je suviše usredotočen na trkaću stazu, ali ljubitelji cestovnih trka će u njemu naći jednog od najsposobnijih trkaćih automobila koje je ikada ponudio neki proizvođač automobila".

Novi Camaro stiže u autosalone krajem 2013. godine. Očekuje se da će Z/28 učestvovati na trkama diljem SAD-a od proljeća 2014. godine.

Vezani članci