Aristokrata opet na tronu
0

Predstavljen novi Jaguar XJ

Piše: E. Z.
Nakon dugog iščekivanja i brojnih najava Jaguar je konačno predstavio novu generaciju svoje najprestižnije limuzine. Iako je očit uticaj već dobro prihvaćenog modela XF, očito je da XJ postavlja nove estetske ali i tehnološke standarde u ovoj klasi.

Nakon predstavljanja novog XJ modela postalo je jasno da je Jaguar XF bio samo blaga najava novog dizajnerskog smjera u Jaguaru. Kao što su i najavljivali, novi futuristički izgled kroz koji su provučene niti klasičnih detalja učinio je od novog XJ-a zaista limuzinu koja barem trenutno po pitanju estetike neće imati dostojnog konkurenta. U svakom slučaju ne tako uspješan prethodnik koji se nije uspio istaći pored jake i moderne konkurencije iz Njemačke vrlo vjerovatno će biti samo blijeda slika nove generacije XJ-a.

U kojoj mjeri su se potrudili oko dizajna u Jaguaru najbolje govori činjenica, tačnije utisak, da iako je XJ nominalno direktni konkurent automobilima kao što su Mercedes S-klasa i BMW Serije 7, mnogo prirodnije izgleda u društvu prestižnih i egzotičnih limuzina kao što su Porsche Panamera i Maserati Quattroporte. Ono što svakako ističe novog XJ-a iz mase klasičnih limuzina je nevjerovatno dugačka i elegantna linija krova koja je kupeovski niska i nastavlja se na zadnji dio automobila tako da XJ izgleda kao petovratna porodična limuzina. Odličan detalj je i „skriveni“ C nosač krova, te na ovom dijelu krov i bokove automobila dijeli samo masivna hromirana lajsna zbog čega veliki panoramski krov izgleda još niži i elegantniji nego što zaista jeste slučaj. Prednji dio je, naravno, obilježen već prepoznatljivom maskom koja je gotovo identična onoj na manjem XF-u, a iako i prednja svjetla imaju slične obrise ovdje ipak izgledaju za klasu elegantnije i sofisticiranije. Zadnji dio je potpuna novost što se tiče Jaguara, a u centru pažnje su pored izuzetno fluidno oblikovanog poklopca prtljažnika i futuristička stop svjetla koja otvoreno koketiraju sa Italijanskom školom dizajna.

Unutrašnjost i nivo udobnosti je ono čime su se Jaguari uvijek isticali, ali ipak sa novim XJ-om su uspjeli granicu pomjeriti sa još barem dvije stepenice. Svi oni koji su zamjerili Jaguaru na uređenju manjeg XF-a zbog hladnih i nemaštovitih ravnih ploha, koje su i pored izuzetnog kvaliteta i obilja opreme sušta suprotnost od klasičnog uređenja koje je bilo tako svojstveno za Jaguar, sada će biti definitivno zadovoljni.

Naime u XJ-u dizajneri su uspjeli na odličan način pomiriti tradicionalne vrijednosti sa najsavremenijom tehnologijom i najboljim materijalima. Ne treba posebno isticati da je kvalitet kože, drveta i gumirane plastike u samom vrhu, a nivo tehnološke usavršenosti možda najbolje ocrtava instrument tabla koja je ustvari 12,3 inčni ekran na kojem se projektuju slike klasičnih instrumenata, a za čiji pravi doživlja je zaista potrebno pogledati video zapis u prilogu. Zanimljivo je i samo okruženje putnika, koje se uz vrhunsku ergonomiju i udobnost može istaći prvorazrednom estetikom ali i odličnim detaljima poput ventilacijskih otvora, gdje je opet izgleda uzor potražen na Apeninskom poluotoku.

Ponudu motora za XJ činiti će već poznati motori, a najjeftiniji izbor biće model sa 5,0-litarski V8 benzinski motor sa 385 KS. Naravno, u ponudi će biti isti ovaj motor ali u verziji obogaćenoj kompresorom zahvaljujući kojem proizvodi 470 KS.

Najprestižnija i sportski orijentisana verzija dobiće isti ovaj motor, koji je nakon opsežnijih zahvata osnažen na 510 KS, sa kojim je omogućeno ubrzanje do 100 km/h za samo 4,9 sekundi. Za one koji ni u ovom cjenovnom rangu žele štediti gorivo u ponudi će biti 3,0-litarski V6 turbodizelaš sa 275 KS.

Jaguar je već počeo primati narudžbe za novi XJ, a sa cijenom za osnovni model od oko 62 hiljade eura jasno je da je riječ o automobilu za probranu klijentelu.