Znatno poboljšan
123

Predstavljen novi Ford Focus s novim motorima i naprednom tehnologijom

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Kompanija Ford je predstavila svoj novi Focus koji dolazi s novim motorima te je bogato opremljen tehnologijom.

Focus koristi novu Fordovu C2 platformu, koja je omogućila više prostora u unutrašnjosti, bolju sigurnost u slučaju saobraćajne nesreće, kao i bolju aerodinamiku koja rezultira manjom potrošnjom goriva. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 53 mm što je direktno rezultiralo povećanjem prostora u unutrašnjosti, a prednje i stražnje vješanje je skraaćeno. Torziona rigidnost je povećana za 20 posto u odnosu na Focus prethodne generacije.

Osim tog ašto je lijep, Focusova elegantna karoserija je optimizirana kako bi se poboljšala aerodinamika, a Ford je smanjio koeficijent otpora zraka na 0,250 za sedan te 0,273 za hatchback. Ovo su najbolje brojke u klasi, a smanjenje težine za 88 kg je dovelo do smanjenja potrošnje goriva i smanjenja emisije CO2 za 10 posto.

U novom Focusu ne manjka napredne tehnologije, a između ostalog posjeduje adaptivni tempomat sa stop-and-go funkcijom, sistem koji drži odstojanje u odnosu na vozilo ispred, poboljšani sistem osvjetljenja s automatskim prilagođavanjem. Sistem omogućava svjetlima da se prilagode prije nego vozilo uđe u zavoj, raskrsnicu ili kružni tok. Umjesto da se samo oslanja na pokrete vozača na upravljaču, sistem koristi i prednju kameru za praćenje oznaka trake u kojoj se automobil nalazi do 65 metara ispred njega.

Focus je dobio i head-up display, poboljšani aktivni sistem pomoći pri parkiranju koji omogućava vozaču da pritiskom na dugme obavi paralelno parkiranje, tu je sistem za pomoć pri isparkiravanju, sistem detektovanja pješaka i biciklista, sistem praćenja vozila u slijepom uglu, sistem upozorenja na saobraćaj s boka, kamera za pomoć pri kretanju unazad, sistem kočenja nakon sudara, sistem upozorenja na kretanje u pogrešnom smjeru, kao i sistem za izbjegavanje vozila koja se nalaze ispred ukoliko postoji opasnost od sudara.

FordPass Connect omogućava korisnicima da izvršavaju različite funkcije direktno putem smartphonea, kao što je lociranje vozila, provjera statusa vozila uključujući stanje ulja, goriva, otključavanje i zaključavanje vrata, daljinsko pokretanje motora vozila (samo za modele s automatskim mjenjačima) i drugo.

Focus posjeduje i tehnologiju za bežično punjenje uređaja, a tu je i 8-inčni ekran u boji osjetljiv na dodir koji je dio infotainment sistema. Model koristi Fordov Sync 2 sistem koji je kompatibilan sa sistemima Android Auto i Apple CarPlay. Glasovne komande su moguće za brojne funkcije uključujući kontrolu zvuka, klime, navigacije i slično. Dostupan je B&O Play sound sistem od 675 W sa deset zvučnika i subwooferom.

U Evropi će Focus biti ponuđen s dva bezinska motora različite snage. Ponudu će činiti 1,0-litarski EcoBoost sa 84, 99 i 123 KS te novi 1,5-litarski EcoBoost motor snage 148 i 180 KS. Motore je moguće upariti sa šestostepenim manuelnim ili novim osmostepenim automatskim mjenjačem. Recimo i da 1,5-litarski motor dolazi sa tehnologijom deaktivacije cilindara koja isključuje jedan od cilindara za 14 milisekundi, odnosno 20 puta brže od treptaja oka.

Što se tiče dizelaša, tu su novi EcoBlue 1,5-litarski motor snage 94 i 118 KS te 2,0-litarski motori koji razvija 148 KS. Snažniji motor je dobio čelične klipove.

Evropljanima će Focus biti ponuđen u tri karoserijske izvedbe, a to su sedan, hatchback i karavan, uz crossover Focus Active i Focus Vignale.