Svježi kompakt iz Citroena
0

Predstavljen novi C4

Sarajevo-x.com
Citroen je danas iznenadio javnost neočekivanim predstavljanjem prvih informacija i fotografija nove generacije kompaktnog modela C4.

Iako je zvanična svjetska premijera novog Citroena C4 zakazana tek za sajam automobila u Parizu, ovaj francuski proizvođač odlučio je javnost počastiti sa prvim detaljima nešto prije toga.

Već na prvi pogled očit je pregršt novosti koje donosi druga generacija popularnog kompakta, iako je sasvim jasno da je zadržana osnova koju je zacrtao još uvijek aktuelni model. Slično kao što se desilo i sa modelom C5, u Citroenu nastavljaju sa germanizacijom svojih modela, pa se tako i novi C4 ističe znatno ozbiljnijim i klasičnijim dizajnom koji igra na kartu dinamičnosti i agresivnosti, a znatno manje koristi avangardna rješenja kao što je bilo slučaj na prethodnom modelu.

Uz agresivno oblikovana prednja svjetla i dominantnu masku te otvor za zrak C4 gotovo da izgleda kao pripadnik VW redova, ali srećom nekoliko dobro promišljenih detalja i linija, poput stop svjetala i blagog bočnog profila, ipak otkrivaju njegovo francusko porijeklo.

Unutrašnjost je pretrpjela i dramatičnije izmjene, gdje su odbačena avangardna rješenja sa neobičnim rasporedom digitalnih pokazivača i zamjenjena klasičnijim ali ugodnijim okruženjem. Tako je i sada većina instrumenata izvedena u digitalnoj tehnologiji, s tim da je dizajn i način interpretacije podataka klasičniji i više odgovara vozačima koji su navikli na uobičajene analogne pokazivače. Sam upravljač odaje masivnost i kvalitetniju izradu, dok brojni metalizirani umeci ističu eleganciju.

Centralna konzola sada predstavlja zanimljivu ergonomsku kombinaciju, gdje uz zakrenutost prema vozaču i mnoštvo ravnih linija djeluje znatno ozbiljnije i smirenije u odnosu na prethodnika. Uz mnoštvo tehničkih novosti, poput eTouch sistema koji nadzire potrošnju goriva i navike vozača, novi C4 se ističe i praktičnošću, gdje se ističe prtljažnik zapremine 408 litara. Na listama opcija biće i zaista luksuzni elementi kao što su masažna sjedišta, sistem za nadzor "mrtvog" ugla, kao i panoramski stakleni krov.

Za sada nije potvrđena ponuda motora, ali treba očekivati već poznate turbobenzinske i turbodizelske motore. Najveća novost po pitanju pogona će svakako biti najavljeni svojevrsni hibridni C4 sa 1,6-litarski e-HDi motorom, koji će svoje ekološke vrijednosti isticati sistemom regenerativnog kočenja, ali i start/stop sistemom i gumama sa manjim otporom kotrljanja, što će mu omogućiti emisiju CO2 ispod 100 grama po kilometru.

Sve ostale detalje iz Citroena planiraju objaviti tek na svjetskoj premijeri u Parizu, dok se na tržištu novi C4 očekuje tek početkom iduće godine.