Osma generacija
104

Porsche predstavio novo izdanje najpoznatijeg sportskog automobila na svijetu

Klix.ba
Iza interne oznake 992 krije se nova generacija Porschea 911, najpoznatijeg sportskog automobila svih vremena.

Čekanje je završeno. Porsche je na Sajmu automobila u Los Angelesu predstavio osmo izdanje svog legendarnog i najpoznatijeg modela 911 s kojim stiže i nova interna oznaka 992.

Novi Porsche 911 premijerno je predstavljen u verziji Carrera S, a u Stuttgartu kažu da će svi modeli osmog izdanja najpoznatijeg sportskog automobila svih vremena imati isti (povećan) trag točkova i da više, u zavisnosti od verzije, neće biti užih i širih Carrera.

Iza evolutivnog dizajna krije se prepoznatljiva karoserija koja je postavljena na kombinaciji 20 i 21-inčnih točkova. Osnovni materijal za njenu konstrukciju je aluminij, a u dizajnerskom odjelu Porschea odlučili su da retro detalji na prednjem dijelu trebaju asocirati na rane generacije modela 911, što nije slučaj s utisnutim ručkama na vratima i zadnjim dijelom automobila na kojem dominira ultramoderno rješenje LED svjetala koje je Porsche prvi put pokazao na konceptnom modelu Mission E.

Najčišći i najnapredniji 911 do sada u verziji Carrera S pokreće temeljito dorađen trolitarski 6-cilindarski boxer motor koji je (naravno) smješten na zadnjoj osovini. Uz podršku turbopunjača isporučuje 450 konjskih snaga pri 6.500 obr/min i 530 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je dovoljno da Carrera S s pogonom preko zadnje osovine od 0 do 100 km/h stiže za 3,7 sekundi i razvije 308 km/h.

U kombinaciji s pogonom preko obje osovine (Carrera 4S) ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 3,6 sekundi, a maksimalna brzina 306 km/h. S opcionim paketom Sport Chrono spomenute vrijednosti ubrzanja su u oba slučaja manje za 0,2 sekunde. Ručnih mjenjača trenutno nema u ponudi, a planirani su u kasnijoj ponudi. Prvi kupci novog 911 morat će pristati na 8-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila.

S unutrašnjošću koja s nekoliko detalja podjeća na aktuelnu Panameru i karakterističnim centralno postavljenim obrtomjerom stiže i nekoliko najmodernijih sigurnosnih i sistema za asistenciju vozaču, a tu je i novi radni program (wet) za vožnju na mokroj cesti. Nema sumnje da će Porsche i ovaj put nastaviti predstavljanje različitih verzija na čijem će kraju, vjerovatno, opet biti strašni GT2 RS, a ostaje pitanje hoće li ovo biti prvi Porsche 911 koji će se nuditi u kombinaciji s hibridnim pogonom.

Do tada, za novi Porsche 911 Carrera S bez opcionih dodataka treba izdvojiti 120.125 eura.