Spreman novi supersportaš
0

Počinje proizvodnja Arasha AF-10

Sarajevo-x.com
Arash Farboud, kompanija iz Velike Britanije koja se obavezala da će ostavriti svoj san o stvaranju vrhunskog supersportskog automobila, i tako barem djelimično vratiti ugled britanskoj autoindustriji, na pragu je ostvarenja svog cilja.

Nakon brojnih najava, pa i nekoliko nepreciznih konceptnih primjeraka i prototipova u Arashu su se konačno odvažili da prikažu finalnu verziju svog AF-10 supersportskog automobila.

Još od kada je 2005. Godine počelo dizajniranje AF-10 prikazano je nekoliko nepreciznih crteža, ali čak i konceptnih primjeraka u punoj razmjeri, koji su prilično razočarali javnost, pa su najnovije fotografije zaista dobre vijesti, s obzirom da je od ružnog pačeta AF-10 narastao u zaista elegantnog labuda. Ono što je očito prema najsvježijim fotografijama je da u Arashu nisu robovali tradicionalizmu, pa je AF-10 zaista pravi savremeni supersportaš. Iako je dizajn itekako atraktivan i originalan teško je neprimjetiti koji automobili su bili primarni uzori, što svakako ne spada pod mane. Tako je na zadnjem dijelu teško prikriti utisak Ferrarija, tačnije Enza, dok profil ali i rješenje prednjih svjetala imaju neodoljive sličnosti sa proslavljenim Koenigseggom.

Također, u Arashu se nisu držali britanske tradicije ni u pogledu tehnologije. Tačnije, britanska filozofija gradnje automobila u suštini preferira lagane i snažne motore, dok je za AF-10 odabrana američka snaga. Tako je upotrebljen 7,0-litarski motor koji su dobili od General Motorsa, a koji je poznat otprije iz Corvette. Iako je cijeli automobil, pa i sam otor u fazi testiranja, predviđa se da će u konačnoj verziji isporučivati oko 550 KS, a ta količina snage u kombinaciji sa laganom karoserijom već sada mnogo obećava. U Arashu su ubjeđeni da će AF-10 do 100 km/h bez problema stizati i prije nego isteknu 3,4 sekunde, dok bi trebao biti sposoban i za brzine peko 320 km/h. Također, uz motor već je spreman i 6-stepeni ručni mjenjač koji je razvio Grazianno, ili isti onaj proizvođač koji je obezbjedio mjenjač za Ferrari Enzo. Kao konačna veza sa podlogom odabrani 19 inčni točkovi, dok će opciju predstavljati atraktivniji 21-inčni naplaci.

S obzirom da nisu ostvarili uštedu u težini sa izborom motora, u Arashu su se posvetili skidanju kilograma sa karoserije. Tako je cijela konstrukcija izrađena od karbonskih vlakana, pa se zbog toga nije oralo posebno štediti ni na luksuzu u unutrašnjosti. AF-10 neće biti jedan od onih spartanskih sportskih automobila, pa će stvari poput kožnih obloga, navigacija, mp3 plejera i kamere za vožnju unazad biti stavke na listi serijske opreme. Iz Arasha već sada obećavaju naknadni dolazak snanije verzije koja će uz pomoć kompresora iz motora „izvlačiti“ preko 850 KS.