Vozili smo
0

Peugeot 308 CC - nastavak CC dinastije

Piše: Elvir Zubović
Peugeot je kao proizvođač coupe-cabriolet modela izgradio imidž vodećeg proizvođača, te definitivno ima najbogatiju ponudu takviih modela. Najnoviji pripadnik te porodice je 308 CC kojeg smo imali priliku isprobati na svjetskoj premijeri u Dubrovniku.

Uz zanimljivi crossover 3008 Peugeot je u Dubrovniku pripremio i premijerne vožnje novog CC modela sa kojim definitivno postavlja nove standarde u klasi kompaktnih coupe-cabriolet modela. Peugeot ima tradiciju gradnje kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom još od 30-ih godina prošlog stoljeća kada je imao jedinstvenu ponudu „Eclipse“ modela u kabriolet ili kupe konfiguraciji.

Nakon duge pauze Peugeot se vratio ovom konceptu kroz model 206 CC, a koji je ujedno i prvi pristupačniji coupe-cabriolet koji je tako ovaj koncept približio i kupcima prosječnih finansijskih mogućnosti. Nakon 206-ice slijedio je 307 CC koji je provjerenu kombinaciju ponudio i u klasi većih kompakta, dok je do sada najnoviji pripadnik CC porodice bio model 207.

Da je riječ o zanimljivom i dobro prihvaćenom konceptu najbolje govori podatak kako je do novembra 2008. godine Peugeot proizveo preko 650.000 coupe-cabriolet modela, što je zavidan broj za modele koji su prije svega namjenjeni prestižu.

Novi 308 CC donio je dugoočekivano osvježenje u kompaktno CC društvo, a već i na prvi pogled očit je trud dizajnera koji su ispravili nedostatke prethodnika. Prije svega tu je ukupna silueta, koja je sada u coupe formi zaista elegantna i dostojna imena, što i nije bio slučaj sa 307 CC kod kojeg je zadnji dio previše istaknut u slučaju kada je krov podignut. Prepoznatljiv prednjio dio sa velikim svjetlima i dominantnim „raljama“ suptilno je preoblikovan za potrebe CC-a zahvaljujući agresivnijim linijama prednjeg odbojnika. Linija krova i njen nastavak na poklopac prtljažnika sa diskretnim spojlerom odlično su odmjereni, dok veliki vizuelni napredak predstavljaju i stop svjetla koja su sada skladno dimenzionirana što uz LED tehnologiju ističe savremen karakter CC-a. Koketiranje sa sportskim automobilima očito je i kroz zadnji odbojnik u kojem je integrisan difuzor zraka, koji se ne proteže od podnice automobila i zbog toga i nema punu funkciju, ali u svakom slučaju odlično pristaje CC-u.

Srž CC modela je definitivno automatizovani tvrdi sklopivi krov koji se na pritisak dugmeta sklapa ili rasklapa za samo 20 sekundi. I u tom segmentu očit je napredak, pa je mehanizam za rasklapanje znatno tiši i efikasniji, a ujedno krov je moguće sklopiti ili rasklopiti i prilikom vožnje do 12 km/h. Ono što spada među najveća poboljšanja je torziona krutost karoserije koja je sada znatno bolja, te bi problemi sa sklapanjem krova na neravnim površinama koje su imali prethodnici trebali biti stvar prošlosti. Lagodnost vožnje u kabriolet obliku donosi i „Airwave“ sistem koji kroz otvore na sjedištima ispuhuje topao zrak oko glava i vratova putnika, pa je sa vjetrom u kosi moguće uživati i za vrijeme hladnijih dana.

Porast u kvaliteti izrade najočitiji je u unutrašnjosti koja je uz bogatu opremu i obilnu upotrebu kože dostojna znatno skupljih i većih automobila, dok se u coupe konfiguraciji ističe vrhunska zvučna izolacija koja ne da naslutiti da putnike okružuje sklopivi krov. Također, pasivna sigurnost podignuta je na zavidan nivo ostvarivanjem pet EuroNCAP zvjezdica i ugradnjom inovativnih dvostrukih bočnih zračnih jastuka koji imaju zadatak bolje zaštiti glave putnika na prednjim sjedištima. Također, u situacijama kada bi moglo doći do prevrtanja iza zadnjih sjedišta u roku nekoliko milisekundi iskaču „roll-over“ šipke.

Iako 308 CC nema pretjarano sportske ambicije posebno za ovaj model razvijen i podešen ovjes uz širi trag točkova i snažne kočnice omogućavaju vrlo dinamičnu i zabavnu vožnju koja uz spušten krov na primorskim cestama stvara zaista jedinstven doživljaj automobila. Ponuda motora je za početak zasnovana na odličnom 1.6 THP turbobnezincu od 150 KS, koji je ujedno i najbolji izbor za ovaj model, ali i 2.0 HDi motoru sa 140 KS koji obezbjeđuje minimalnu potrošnju goriva i zavidne količine obrtnog momenta. Također, za nekoliko mjeseci biće dostupne i pristupačniji modeli sa slabijim motorima, kao što je 1.6 VTI sa 120 KS i 1.6 HDi sa 112 KS.