Promjena forme
10

Novi Kia ProCeed je atraktivan, prostran i svestrani tourer

Klix.ba
Novi Kia ProCeed udružuje atraktivan dizajn s prostranošću i svestranošću tourera u 5-vratnoj izvedbi karoserije "shooting brake". ProCeed će šira javnost upoznati na skorom salonu automobila u Parizu, dok prodaja kreće početkom 2019. godine.

Novi ProCeed, koji nosi ime 3-vratnog kupea pro_cee’d druge generacije, dizajniran je, razvijen i konstruisan u Evropi. Radi se o proizvodu Kijinih dizajnerskih, tehničkih i R&D odjeljenja u Frankfurtu, a proizvoditi će ga u fabrici u Slovačkoj. Tamo će ga proizvoditi pored Ceeda i Ceeda Sportswagon, koje su nedavno predstavili i uskoro ih očekujemo u prodaji.

Kia ProCeed kao kombinacija odvažnog dizajna i tehnologije predstavlja najsportskijeg člana porodice Ceed, a biće raspoloživ samo u izvedbama GT Line i GT.

Jedinstvena "shooting brake" silueta novog Kia ProCeed pobuđuje sportski duh druge generacije 3-vratnog pro_cee’da. ProCeed, dizajnerski stvoren kao shooting brake, predstavlja alternativu tradicionalnim 3-vratnim izvedbama, a svoje impozantne dimenzije spaja s kompaktnim izgledom koji najavljuje njegovu dinamičnost. ProCeed je sada niži i duži od 5-vratnog hatchbacka Ceed i karavanske varijante Sportswagon.

ProCeed je dizajniran u Kijinom dizajnerskom centru Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillaumea, vođe Kijinog evropskog dizajna, i Petera Schreyera, predsjednika korporacije i glavnog dizajnera u Kiji.

Gregory Guillaume rekao je: “Smanjenje evropskog tržišta 3-vratnih hatchbackova dovelo je u pitanje budućnost pro_cee’da. Ujedno je postalo nezamislivo da jednostavno ukinemo pro_cee’da. To nije bilo tek ime 3-vratnog cee’da, nego nam je značilo puno više od toga. Utjelovljavalo je sve Kijine vrednote mladolike dinamičnosti, emocionalne povezanosti i dizajnerske privlačnosti.”

S ukupnom dužinom od 4.605 mm ProCeed je 5 mm duži od karavanskog Sportswagona, s dužim prednjim prevjesom (885 mm). Visinom od 1.422 mm je njegova krovna linija za 43 mm niža u odnosu na karavan, dok je udaljenost od poda snižena za 5 mm (135 mm). Sve tri varijante Ceeda imaju istu platformu K2, koja sa 2650 mm ostaje nepromijenjena u odnosu na prethodnika.

Ono po čemu se ProCeed razlikuje od ostala dva modela Ceed je zadnji kraj koji je uzet od koncepta Proceed iz 2017. godine. U kombinaciji s manjom visinom novi širi zadnji branik daje vozilu agresivan, sportski izgled, a s dvije ispušne cijevi GT i GT Line izvedbe dodatno pojačavaju osjećaj dinamičnosti i sportskog duha. Ime ProCeed koje je s velikim slovima postavljeno na sredini zadnjeg kraja, ispod zadnjih LED svjetala, koja naglašavaju širinu zadnjeg dijela – i tako daju vozilu jedinstven svjetlosni pečat.

Novi ProCeed je raspoloživ u 10 boja karoserije. Kupci GT Line izvedbe mogu birati između 17- ili 18-inčnih aluminijskih naplataka, dok je ProCeed GT standardno opremljen 18-inčnim naplacima.

U unutrašnjosti ProCeed nudi istu kabinu kao i ostali članovi porodice Ceed. Karakterišu je materijali visokog kvaliteta mekani na dodir, metalni umeci i horizontalan izgled armaturne ploče.

Kijin infotainment sistem sa 7-inčnim ‘plutajućim’ ekranom na dodir nalazi se na sredini armaturne ploče, s komandama za upravljanje s audio i klima uređajem, koji su postavljeni ispod toga. Sama armaturna ploča je blago okrenuta prema vozaču za lakšu upotrebu u vožnji.

ProCeed je u zavisnosti od opreme raspoloživ s različitim prednjim sjedištima – sva imaju ušiven logotip GT. ProCeed GT izvedbe nude Kijina nova sportska sjedišta, s većim i tvrđim tapacirungom na bočnom i butnom dijelu u odnosu na originalnu izvedbu cee’d GT. GT-ova crna kožna sjedišta su opšivena crvenim šavovima i imaju GT logotip. ProCeed GT Line u odnosu na običnog Ceeda i Sportswagona standardno nudi širi bočni dio prednjih sjedišta, s crnom tkaninom i tapacirungom od svijetlo sive umjetne kože. Kupci GT Line izvedbe mogu izabrati i GT sjedišta s identičnom potporom, samo uz razliku da su obložena crnom kožom sa sivim šavovima.

ProCeed u prtljažniku nudi više prostora od većine tradicionalnih kompaktnih porodičnih karavana – i čak više od većine tourera iz razreda više. Sa zapreminom od 594 litra (VDA) je ProCeedov prtljažnik 50% veći nego kod 5-vratnog hatchback Ceeda. Pošto takav prtljažnik nema stepenicu, a usto je i postavljen niže nego kod Sportswagona, omogućava jednostavno utovaranje i istovaranje teške prtljage.

ProCeed GT je inžinjerski konstruisan pod vodstvom Alberta Biermanna, predsjednika odjeljenja za razvoj sportskih performansi u grupaciji Hyundai-Kia. Šest mjeseci dodatnih testiranja usavršili su njegove mogućnosti skretanja i zanošenja vozila, prianjanje i odazivnost volana. To su postigli tvrđim prednjim i zadnjim oprugama, koje omogućavaju bolju kontrolu ponašanja karoserije i odazivnost volana, dok mekši prednji i zadnji stabilizatori pružaju bolji kontakt točkova s podlogom, čak i u slučaju oštrog skretanja. Te promjene znače da vozači ProCeeda GT mogu uživati u bržem ulasku u krivinu nego što je to slučaj kod brojnih snažnijih hot hatcheva s prednjim pogonom, ali ujedno i uživati u svakodnevnoj upotrebi gran turismo vozila.

Kod svakog ProCeeda moguće je bez obzira na dimenzije naplataka naručiti opcijske pneumatike Michelin Pilot Sport 4, koje omogućavaju veću brzinu okretanja u odnosu na ostale modele srednje velikih porodičnih vozila. Kijini testni vozači su izabrali ove opcijske pneumatike zbog bolje upravljivosti. Vozilo je opremljeno električnim servo volanom, koji s brzim omjerom 12,7:1 pruža odličan odaziv na vozačeve naredbe i potrebna su mu tek 2,44 okretaja upravljačkog obruča od jedne do druge krajnje tačke.

ProCeed GT Line je raspoloživ s tri motora. Benzinsku ponudu predstavljaju Kijin popularni 1,0-litarski T-GDi motor snage 120 KS s okretnim momentom od 172 Nm i Kijin novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi agregat, koji proizvodi 140 KS i najsnažniji je motor u GT Line ponudi. Turbo punjač omogućava okretni moment od 242 Nm, raspoloživ u rasponu od 1.500 do 3.200 okretaja u minuti, zbog čega se vrlo dobro snalazi u različitim uslovima vožnje. Oba motora opremljena su s filterom čvrstih čestica za benzinske motore, koji smanjuje štetne emisije i zadovoljava najviši emisijski standard Euro 6d TEMP. Oba motora standardno prenose snagu do pogonskih, prednjih točkova preko 6-stepenog ručnog mjenjača, dok je 1.4 T-GDi raspoloživ i sa Kijinim 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom.

Kupci mogu naručiti i novi učinkoviti 1.6 CRDi dizelski motor "Smartstream", koji ima 136 KS i raspoloživ je sa 6-stepenim ručnim ili 7-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom. U kombinaciji s ručnim mjenjačem njegov okretni moment iznosi 280 Nm dok u slučaju da se kupac odluči za 7-stepeni automatik s dvostrukim kvačilom ima 320 Nm.

ProCeed GT pokreće 1,6-litarski T-GDi motor, identičan onome iz novog Ceeda GT. Sa 204 konjske snage i okretnim momentom od 265 Nm to je najsnažniji motor u ponudi ovog modela. ProCeed GT i Ceed GT su po prvi put dobili i Kijin 7-stepeni mjenjač s dvostrukim kvačilom, koji omogućava brzi prenos pomoću aluminijskih ručica uz volan. Kia će zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini objaviti kada bude završena homologacija.