Dva nova modela
2

Mini predstavio električni Cooper i Countryman

D. B.
Britanska kompanija Mini zvanično je predstavila modele Cooper Electric i Countryman, koji se također može dobiti s električnim pogonom.

Mini Cooper Electric je zamjena za odlazeći Mini Electric, a poznato je da kompanija sada sve svoje najmanje hatchback automobile stavlja pod novi "Cooper kišobran" bez obzira na njihov pogon.

Uskoro ćemo videti i gotovo identičan Cooper s benzinskim motorom, no Cooper Electric je taj koji nam otkriva novi "Charismatic Simplicity" dizajnerski jezi, koji je nastao "skidanjem" dijelova sa starog automobila tako da više nema hroma, plastike oko lukova točkova, kratkog vješanja i starih ručki na vratima.

Klasična okruga svjetla su i dalje prisutna te dolaze s bokova osmougaonoj rešetki, dok su sa stražnjeg dijela "nestala" Union Flag svjetla iako se nova mogu prilagođavati i prikazivati različite potpise, tako da je tu i dalje "patriotska opcija". Sportski paket donosi nešto drugačiji dizajn prednjih i stražnjih branika.

U Miniju kažu da petom generacijom modela prave "veliki skok u digitalnu eru", tako da u unutrašnjosti dominira veliki okrugli OLED ekran osjetljiv na dodir, koji je smješten u centralni dio armaturne ploče i koji prikazuje originalni dizajn. Međutim, dostupni su i drugi modovi među kojima su Timeless, Core, Green, Go-Kart, Personal, Vibrant i Balance.

Opciono je moguće dobiti head-up display za prikaz nekih podataka u liniji očiju, a upravljač je dobio čudnu traku od tkanine koja se čini kao njegov fantomski treći krak. Prtljažnik je neznatno smanjen u odnosu na Mini Electric sa 211 na 200 litara u modelu Mini Cooper Electric.

Kupci mogu birati između dvije opcije pogona. Opcija E ima električni motor koji isporučuje 181 KS i uparen je sa 40,7 kWh baterijom. Automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde, a njegov domet iznosi 306 kilometara. Oni koji odaberu verziju SE mogu računati na motor koji isporučuje 215 KS i bateriju kapaciteta 54,2 kWh koja osigurava domet od 403 metra. Za ubrzanje do "stotke" potrebno je 6,7 sekundi.

Obje verzije podržavaju 95kW brzo punjenje.

Recimo i da novi model ima duže međuosovinsko rastojanje te veći razmak točkova, kao i novi ovjes uključujući amortizere. Mini Operating System 8 je baziran na Android Open Source Projectu, a tu je i opciona AR navigacija te novi glasovni asistent.

Kada je riječ o Mini Countrymanu, on je prvi put dostupan i s električnim pogonom. Countryman E je dobio 64,7 kWh bateriju i motor koji isporuluje 201 KS. Domet iznosi 462 km, a automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi. Maksimalna snaga punjenja iznosi 130 kW.

Countryman SE ALL4 s dva motora ima na raspolaganju 309 KS i do "stotke" stiže za 5,6 sekundi. Domet je nešto manji te iznosi 433 km.

Oni koji i dalje žele konvencionalni pogon mogu kupiti Countryman s benzinskim motorom. Countryman C zazvija 168, S ALL4 ukupno 215, a JCW ALL4 sjajnih 296 KS. O ovoj sportskoj verziji se u narednim danima očekuje više informacija, no čini se da će imati adaptivni ovjes koji će automobil spuštati za 15 mm.

U ponudi su i 20-inčne felge, a ostatak dizajna je pod velikim utjecajem novog Coopera. Model je dobio istu osmougaonu rešetku, ista LED prednja i stražnja svjetla s funkcijom promjene svjetlosnog potpisa, kao i sličnu unutrašnjost.

Okrugli OLED ekran osjetljiv na dodir nalazi se i u Countrymanu, a brojčanika ispred vozača nema osim ako se naruči opcioni head-up display. Umjesto toga gornji dio ekrana prikazuje brzinu i stanje baterije, dok donja polovina prikazuje navigaciju, kontrole klime i aplikacije.

Personal Mode omogućava vozaču da izabere podlogu ekrana, a opcioni projektor skriven iza ekrana će izabrati dominantne boje i prikazati ih na armaturnoj ploči.

Paketi opreme u Velikoj Britaniji su Classic, Exclusive i Sport, a isporuke se očekuju od februara 2024. godine.