Novi brend EQ
53

Mercedes-Benz EQC započinje potpuno novu generaciju i marku

Klix.ba
Mercedes-Benz je uključio prekidač. Novi EQC je prvo Mercedes-Benz vozilo proizvedeno pod novim proizvodnim i tehnološkim brendom EQ, što predstavlja skraćenicu za "Električnu Inteligenciju (Electric Intelligence – E & IQ )". Ovaj naziv izveden je iz Mercedes-Benz vrijednosti brenda "Emotion" i "Intelligence" te započinje potpuno novo poglavlje ove marke.

Kao prvi model novog brenda EQC nudi kombinovanu potrošnju od 22,2 kWh/100 km i kombinovanu emisiju CO2 od 0 g/km te čini dio rastuće porodice potpuno električnih vozila Mercedes-Benza.

Mercedes-Benz EQC je osmišljen kako bi ispunio sve zahtjeve koji se postavljaju pred baterijsko-električni pogonski sistem, ali ostaje uvjerljiv i prepoznatljiv po pitanju karakteristika kao što su komfor, kvalitet i operativni domet. Tako, ujedno ima i električni domet veći od 450 km prema NEDC standardu.

EQC je progresivan i po pitanju dizajna te se nameće kao pionir avangardnog električnog izgleda. Ujedno ovaj progresivni luksuz pokazuje smjernice za buduće modele ove marke, a svakako je velika crna površina najupadljiviji detalj prednjeg dijela. Zanimljiv detalj su i optička vlakna kao vidljiva veza sa svjetlima za dnevnu vožnju, dok EQC ukupno ima vrlo sportsku i izduženu siluetu. Jednako inovativan je i unutrašnji dizajn koji je inspirisan svijetom elektronike za široku upotrebu.

Kako bi se smanjila potrošnja energije i kako bi se povećala dinamičnost, električni pogonski sistem je konfigurisan na sljedeći način: prednji električni motor je optimizovan za najbolju moguću efikasnost u opsegu niskog do srednjeg opterećenja, dok je zadnji motor optimizovan za dinamičnost. Zajedno ova dva motora osiguravaju kombinovanu snagu od 300 kW i maksimalni obrtni moment od 765 Nm.

Mercedes-Benz inžinjeri su primjenom više rješenja znatno povećali komfor po pitanju buke. Na modelu EQC pogonska jedinica je izolovana gumenim osloncima u dvije tačke: na mjestu gdje se pogonska jedinica vezuje sa svojim okvirom i u tački gdje je okvir pogonske jedinice spojen s karoserijom vozila. Ova efikasna izolacija je dopunjena dodatnim mjerama za smanjenje buke. Kao rezultat toga EQC je izuzetno tih.

Litij-jonska baterija posjeduje energetski sadržaj od 80 kWh (prema NEDC) kojim osigurava snabdijevanje vozila potrebnom energijom. Potrošnja energije i domet električnog vozila zavise u znatnoj mjeri od načina vožnje. EQC pruža podršku vozaču kroz 5 programa vožnje, od kojih je svaki s različitim karakteristikama: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT, kao i individualni adaptivni program. U ekonomičnijim režimima vožnje, haptička pedala gasa upozorava vozača da izlazi iz ekonomične zone rada. Vozač također može utjecati i na nivo rekuperacije energije korištenjem papučica na upravljaču vozila.

Prilikom premijere novog EQC, Dieter Zetsche, predsjednik Daimler AG i CEO Mercedes-Benz Car, istakao je: "EQC-om, prvim potpuno električnim SUV vozilom Mercedes-Benza, uključujemo prekidač. Električni pogon predstavlja glavnu komponentu u mobilnosti budućnosti. Stoga mi ulažemo više od deset milijardi eura u proširenje portfolija EQ modela i više od milijardu eura u globalnu proizvodnju baterija".