Bh. premijera
54

KIA predstavila novu generaciju modela Ceed u BiH

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
KIA je danas zvaničnom premijerom u Sarajevu na tržište Bosne i Hercegovine uvela sada već 3. generaciju svog kompakta u uvijek popularnom C segmentu. Kako su istakli, uz drugačije ime Ceed je sada tu da postavlja standarde, a ne samo da ih prati.

Od prve generacije cee’da, kojeg su u Kijinoj fabrici u Slovačkoj počeli proizvoditi u decembru 2006. godine, do sada su ih napravili više od 1,28 miliona. Prva novost je novi oblik imena, pa je tako cee’d postao Ceed čime želi da jača svoju reputaciju automobila iz Evropske zajednice (Community of Europe) s evropskim dizajnom (European Design).

Kao i njegovi prethodnici i novi model je dizajniran, razvijen i koncipiran u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoj. Proizvodi se u Kijinoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gdje se pored Ceeda proizvode i modeli Sportage i Venga.

Novi Ceed je niži, širi i s dužim zadnjim prevjesom u odnosu na prethodnika, te donosi kabinu sa zrelijim sportskim izgledom. Ravne linije zamijenile su prethodnikove okrugle rubove, a prednja maska je evoluirala. Tako je prepoznatljivi "tigrov nos" sada nešto širi, otvor za protok zraka postavljen je niže nego prije, a horizontalne linije uokviruju njegov prednji dio. Novi model u standardnoj opremi nudi LED dnevna svjetla u obliku kocki leda, koje je preuzeo od prethodnikovih GT i GT-Line verzija. S boka ističu se oštre, ravne linije, koje vizuelno produžuju motorni poklopac i ovom kompaktu daju uspravniji izgled. Veću dozu zrelosti i snage ističu bokovi s produženom vodoravnom linijom. Novi model je dobio širi C stub, koji je zadnjih nekoliko godina postao Kijin zaštitni znak, koji ujedno naglašava i nazad pomaknutu kabinu.

Novi Ceed će u 5-vratnoj, hatchback izvedbi biti raspoloživ u čak 11 boja karoserije. Kupci će moći birati između različitog dizajna i dimenzija naplataka - od 15-inčnih čeličnih, 16-inčnih čeličnih ili aluminijskih do 17-inčnih dvobojnih, dijamantno brušenih aluminijskih naplataka.

U unutrašnjosti je Ceed ergonomičniji nego ikada prije, posvuda u kabini su korišteni materijali visokog kvaliteta. Ceed je dobio brojne arhitekturne detalje, koje su već dobili Kijini ostali noviji modeli, kao npr. vodoravno postavljena armaturna ploča, koja dočarava elegantniji izgled. Dizajn onima koji sjede sprijeda pruža više prostora u predjelu nogu i zahvaljujući boljoj preglednosti sprijeda nudi bolji osjećaj otvorenosti.

Armaturna ploča je podijeljena na dva dijela: gornji s ‘plutajućim’ ekranom na dodir i zabavno-informativnim sistemom i donji, gdje su prekidači za podešavanje audio sistema, grijanja i hlađenja. Središnja konzola je blago okrenuta prema vozaču za lakšu upotrebu u vožnji. U unutrašnjosti prevladavaju savremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno stvaraju prefinjen ambijent u kabini. Kupci mogu birati između metalnih završetaka ili onih od kroma u boji satena, a takođe je moguće birati između tapacirunga od tkanine, umjetne ili prirodne kože. Uz doplatu su na raspolaganju i kožom presvučeni upravljački obruč i ručica mjenjača.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj platformi K2, širi je u odnosu na prethodnika za 20 milimetara (1.800mm) i niži 23 milimetra (1.447mm). Njegov međuosovinski razmak je i dalje 2.650mm, dok je prednji prevjes kraći za 20mm (sada 880mm), a zadnji prevjes je duži za 20mm (sada 780mm). Njegove šire dimenzije i duži zadnji prevjes kreiraju atraktivniji sportski izgled za samouvjereniji stav na cesti.

Nova platforma podupire Ceedov bolji raspored prostora, uz prostraniju kabinu nego kod prethodnika. Šira karoserija nudi više prostora na zadnjoj klupi u predjelu ramena (za 34mm na ukupno 1.406mm), dok 15mm niži položaj sjedenja na zadnjim sjedištima pruža više prostora u predjelu koljena i nogu. Uprkos nižoj krovnoj liniji i nižem položaju sjedenja platforma na prednjim sjedištima omogućava više prostora u predjelu glave nego prije (sada 987 mm). Niža klupa pruža sličnu prostranost u predjelu glava na zadnjim sjedištima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Novi Ceed ima u petovratnoj, hatchback izvedbi prtljažnik zapremine 395, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Prtljažno dno je osjetno niže nego ranije – visina utovarnog ruba je niža za 87mm u odnosu na aktuelnog Ceeda, što omogućava lakši utovar težih predmeta u prtljažnik. Dvostruko dno omogućava vlasnicima podizanje ili spuštanje visine prtljažnog dna, zbog čega mogu staviti veće predmete ili ih sakriti u donju ladicu.

Ponudu novog Ceeda pokretaće motori, razvijeni kako bi zadovoljili različite potrebe kupaca. Bazni motor je savremenija izvedba Kijinog 1,0-litarskog T-GDi benzinskog motora s turbo punjačem snage 120 KS. Turbo benzinske boje zastupa i 1.4 T-GDi, koji će zamijeniti 1.6 GDI motor. Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi benzinski motor snage 140 KS je uprkos manjoj zapremini 4% snažniji od prethodnika. Turbo punjač pruža širi raspon okretnog momenta u odnosu na odlazeći 1,6-litarski motor, što mu omogućava bolju odazivnost u različitim voznim uslovima – uz niže emisije. Oba T-GDi motora su opremljena filterom tvrdih čestica za benzin, čime se dodatno snižavaju emisije ispušnih plinova, što novom Ceed omogućava ispunjavanje emisijskog standarda Euro 6d TEMP. Manje zahtjevnim kupcima na raspolaganju će biti 1.4 MPI benzinski motor s multipoint ubrizgavanjem, koji proizvodi 100 konjskih snaga.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Novi Ceed će dobiti i Kijin novi dizelski motor U3. 1,6-litarski CRDi motor ispunjava najnoviji, stroži emisioni standard Euro 6d TEMP, jer između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR - Selective Catalytic Reduction – tehnologija za aktivnu kontrolu emisija, koja osjetno smanjuje emisije. Novi motor zato proizvodi manje ugnjen dioksida, čvrstih čestica i nitrogen oksida (NOx) u odnosu na starije Kijine dizelske motore. Novi 1,6-litarski dizelski motor, raspoloživ u dvije izvedbe (115 KS i 136 KS), proizvodi 280 Nm okretnog momenta. Emisije ugljen dioksida novog motora biće niže od 110 g/km po novom WLTP voznom ciklusu, pretvoreno v novi evropski vozni ciklus (NEDC).

Svi motori će snagu do točkova prenositi preko 6-stepenog ručnog mjenjača, dok će novi motori 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi moći biti upareni i s Kijinim 7-stepenim mjenjačem s dva kvačila.

KIA u ovoj godini planira na tržištu Bosne i Hercegovine prodati oko 100 primjeraka novog Ceeda, a u tim planovima će im sigurno pomoći odlično odmjerene cijene uz vrlo bogate pakete opreme koji već u osnovnom izdanju nude element kao što je tempomat, LED dnevna svjetla i odlične sigurnosne sisteme.

Najpristupačnija KIA Ceed u Bosni i Hercegovini je pokretana 1,4-litarskim benzinskim motorom od 100 KS i uz osnovni paket opreme Active košta 25.990 KM do registracije, naravno uz KIA prepoznatljivu garanciju od 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara.