Sistem N e-shift
53

Hyundai Ioniq 5 N će imati "lažni" mjenjač i zvukove

D. B.
Hyundai razvija nekoliko tehnologija kako bi brzi električni automobili bili što zabavniji za vožnju.

Jedna od novih tehnologija je nazvana N e-shift, a predstavlja simulirani mjenjač s duplim kvačilom čiji je zadatak da oponaša onaj u konvencionalnom automobilu s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem.

Osnovna ideja Hyundaijevog N odjela je da se oponašaju zvukovi i vibracije koje bi vozač doživio vozeći i30 N, a koji je južnokorejska kompanija postavila kao mjerilo. Ovakav sistem je prikazan i na videu koji je objavio Hyundai N.

Hyundaijev nadolazeći Ioniq 5 N je imao "prikriveni" debi, no N e-shift sistem je pokazan kako radi u slučaju RN22e koncepta. Jasno se mogu uočiti promjene u vidu trzaja praćene "čudnim" zvukom, a iako ne zvuče kako u slučaju konvencionalnih automobila, ipak su poznate.

"Ideja je bila da se približimo osjećaju i zvuku DCT-a u hatchbacku i30 N", rekao je Hyundaijev izvršni tehnički savjetnik Albert Biermann u razgovoru za Car Expert Australia.

Prema Biermannovim riječima, bilo je ekstremno teško omogućiti "pops and bangs" efekt po kojem su poznati modeli i30 N i Elantra N. To je očekivano, a Elantra N je toliko glasna u svom modu za stazu da je lako moguće izazvati probleme sa zakonom. Međutim, Biermann kaže da je efekt neophodan te je potvrdio želju da iskustvo vožnje i emocije koje izazivaju konvencionalni automobili budu preneseni na Ioniq 5 N.

Kada smo počeli razvijati električni koncept Ioniq, koristili smo samo unutrašnje zvučnike i oni nisu bili dovoljni. Zbog toga smo dodali i vanjske zvučnike te smo počeli simulirati vibracije i sile koje biste povezali s DCT-om u modelu i30 N", kazao je Biermann.

N e-shift je trenutno u posljednjim fazama razvoja, a tim je zauzet finim podešavanjem. I dalje je potrebno dodati limiter okretaja i razne zvukove, a Biermann ga namjerava nazvati Virtual Grin Shift kako bi se uklopio u trenutnu strategiju imenovanja.

"Naravno, u saobraćaju nećete koristiti lopatice u modelu Ioniq 5 N te ćete sistem isključiti istovremenim povlačenjem obje", dodao je on.

Ioniq 5 N će biti plasiran na tržište s nekoliko različitih zvukova, a kupci će moći kreirati i vlastite. Zahvaljujući over-the-air nadogradnjama se mogu očekivati novi zvukovi u budućnosti.