Noviteti
5

Ford počeo proizvoditi cestovni model GT

Klix.ba
Prvi dugo očekivani Ford GT već je napustio proizvodne pogone tvornice u Kanadi, a Ford je planirao proizvoditi jedan primjerak dnevno do oktobra 2020. godine.

Iz male tvornice Forda u Kanadi izašao je prvi primjerak druge generacije modela GT čija je trkaća verzija na ovogodišnjem izdanju trke 24 sata Le Mansa završila na najvišem podiju u svojoj klasi.

Raj Nair koji u Fordu obavlja nekoliko važnih funkcija održao je svoje obećanje: "Pobijediti u Le Mansu 2016. godine i početi proizvodnju cestovne verzije modela GT prije kraja spomenute godine".

O drugoj generaciji Fordovog modela GT poznato je manje-više sve. Automobil zbog kojeg će nekoliko proizvođača ultrasportskih automobila ostati bez dijela tržišnog kolača pokreće centralno smješten 3,5-litarski V6 motor koji uz asistenciju dva turbo-punjača na zadnju osovinu isporučuje više od 600 konjskih snaga.

U odnosu na motor koji je pokretao prethodnu generaciju, novi je motor uskraćen za dva cilindra, smanjena mu je i radna zapremina, ali mu sve to očigledno ne smeta da ponudi potencijal koji nudi. U Fordu vole da kažu kako iza magije stoji njihov odjel koji je zadužen za razvoj i produkciju trkaćih automobila.

Svaka priča o ultrasportskim automobilima na kraju se uvijek svodi samo na performanse. Iako zvanične potvrde iz Forda još uvijek nema, GT bi od 0 do 100 km/h trebao stizati nakon 3 sekunde, a njegova maksimalna brzina je blizu 330 km/h.

S količinom karbona (i nešto malo aluminija) koji je ugrađen u ovaj automobil nije pretenciozno što u Fordu kažu da GT spada u sami vrh među produkcijskim automobilima kada se spomene omjer snage i mase.

GT ima aktivne aerodinamičke karoserijske komponente. Tu je i skoro pa trkaći podešavajući ovjes, ali ručnog mjenjača nema niti će ga biti. Za prijenos snage brine 7-stepeni (polu)automatski mjenjač kojim se može rukovati i ručicama na upravljaču.

Jedna od zanimljivosti automobila koji je stvoren da obilježi 50 godina od Fordove prve pobjede u Le Mansu je i fiksno postavljeno sjedište za vozača, a optimalan položaj iza upravljača pronalazit će se pomicanjem upravljača i papučica.